Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dá se Dacia Sandero považovat za auto?

Od: deprik® odpovědí: 28 změna:

Jsem skromný. Dosud se dopravuji do práce starým favoritem. Je tedy stále velmi spolehlivý, ale fakt to nejezdí a už se v tom stydím.

Koukám po novém voze Dacia Sandero 1.2,16V,55kw. Za ty prachy? Asi lepší než starý krám. Teď mne napadlo, jestli to má alespoň airbag řidiče. To nevím. Co myslíte? Znáte to?

zámek
administrátor uzavřel tuto otázku
otázka nabrala jíný směr, ale něco "rozumného" tu snad už je

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar megacruiser

Já vždycky rostu když nějaký chytrák začne hodnotit auto ve kterém v životě neseděl jen podle keců dalších chtráků, kteří ale taky vše ví jen z doslechu. Prý vrzající palubka. Naprostá blbost, protože je z jednoho kusu platu, nemá kde vrzat. Rez. U bouraček jasně, ale nabořený bude reznout i VW. Mám fotku nového Pola s rezavým blatníkem a to je přitom DAS AUTO :) Dacia dnes rezne jako ostatní značky - třeba i superkvalitní Toyota Auris po testu na 50 tisíc měla uvnitř dutin korozi.

Strejda má Logan MCV. Vypadá divně (Logan, ne strejda), ale je to spolehlivý pracant. Předtím strejda kupoval ojetiny, pořád se v tom vrtal, nervy mu ruply když mu z Mitsubishi doslova vypadnul motor. Potom koupil Dacii a jen dolívá benzín. Je to 1,6, tahá za tím těžký přívěs a i s tím přívěsem se vejde do 7-8 litrů na delší cesty. Není to žádný RollsRoyce ani kočkolap, ale odveze tam všechno.

Jak tady radí někdo ojetinu - blbost. Když má člověk kolem 100-150 tisíc, ojetina se nevyplatí, je tam extrémní množství rizik. Ojetina za 150 tisíc není Favotit, kde jsou díly zadarmo. U tak drahé ojetiny když něco odejde, může to být oprava za desítky tisíc. A to odejde zaručeně - 90% aut je stočených klidně o statisíce kilometrů, bořených, vytopených. Jinej známej koupil krásného Golfa za hodně přes sto tisíc, vysypal se mu motor a protože nemá na opravu, může se tak na něj koukat v garáži.

Kdybych chtěl teď nové auto na ježdění do práce, koupím Fiat Panda Classic. Za 169 tisíc se dá sehnat nová včetně klimy, elektrických oken a centrálu. Hezké auto, prověřený motor. Nic víc nepotřebuju. Sandero/Logan jsou taky dobrá volba. Prověřená technika, záruka, roky bezproblémového provozu. Jeden známý má Chevrolet Spark. Taky levné auto, velmi nízká spotřeba, akorát vzhled hrůza. No ale každého věc co si koupí - i ta ojetina může někoho bavit a tady aspoň bude víc otázek ve stylu "něco mi tam klepe, co by to mohlo být", "motor mi jde na 3 válce", "vyhodili mě z STK kvůli..." :)

ono to není zas takové divoké.. základ je aby to auto bylo před tím správně servisované.. od toho se odvíjí hodně problémů... tvoje teta nemá rozum... takové auto by letělo dávno z domu... vysypat se může každé auto.. funglovka je funglovka ale je to vše o penězích.. já mám druhou ojetinu a ani jedna mi díru do peněženky neudělala a jsem spokojený... takže asi tak... lidi co nemaji o autech ani páru by si měli kupovat auta nové... to si pak aspon ušetří škové situace při následné návštěvě servisu :D

 

laybor*
hodnocení

0x
ABG to určitě má - neznáte Googlika?doplněno 06.04.13 19:50:www.dacia.cz/doplněno 06.04.13 19:53: Už základ má 4 x ABG Access Ambience Arctica Počet přepravovaných osob 5 5 5 Bezpečnost Airbag řidiče Airbag spolujezdce Airbagy boční vpředu Stabilizační systém Airbag řidiče Airbag spolujezdce Airbagy boční vpředu Stabilizační systém Airbag řidiče Airbag spolujezdce Airbagy boční vpředu Stabilizační systém Světlomety do mlhy přední Komfort Posilovač řízení Posilovač řízení Palubní počítač Posilovač řízení Sedadla a volant Zadní opěradlo dělené a sklopné Zadní opěradlo dělené a sklopné Sedadlo řidiče výškově nastavitelné Volant výškově stavitelný Zadní opěradlo dělené a sklopné Záruky 3 roky, nebo 100 000 km 3 roky, nebo 100 000 km 3 roky, nebo 100 000 kmdoplněno 06.04.13 19:57: No 15 kola nemá ani ta hnusná Fabia1.2benzinový manuální převodovka pohon přední nápravyAccess 185/65 R15 kotoučová/bubnová 159 900,- Kč

 

prochy35*
hodnocení

0x

Samozřejmě, má homologaci tak to auto asi bude:) nebál bych se toho

 

hoummy*
hodnocení

0x

Osobně bych šel do pořadné ojetiny kolem roku 2003-2009, Daciu a Renault bych nekupoval. Pokud jste zvyklý, že si plno věcí opravite sám na favu, tak u nových aut na to zapomeňte :D

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Mám doma 3,5 roku starou a zatím spokojenost. Měním jen olej a destičky, nalítáno necelých 70tisíc. Mám teda 1,6 arctika. Palubní počítač, 4x airbagy, klima, rádio s MP3. Je to v podstatě normální Rendlík s jinou značkou na kapotě. Na motoru už se ani nenamáhali logo měnit, tam zůstal Renault.

 

repkin*
hodnocení

0x

U nových vozidel je minimum airbag řidiče a spolujezdce samozřejmostí.*frajer*

 

daniel03
hodnocení

0x

Favorit je nadevše...

kratast*

no nevim s dacii. levne plasty, kvalita nic moc. po par letech hnije verte tomu ze za 10 let bude shnila vic nez ten favorit :) v podstate je to renault a tim padem bych do toho nesel. drahe dily a servis. Zlaty favo :)

doplněno 06.04.13 21:35:

nehlede na to ze 3 roky stary auto ma hodnotu 70tis... propadak strasnej. dacii privezete domu a uz to prodate za pulku ceny.

plasty v tom skripou a ten renaultackej motor uz taky neni nejnovejsi konstrukce .

 

nu*
hodnocení

0x

koupil bych ojeté sandero se silnějším motorem předělané na plyn

 

marcelax*
hodnocení

0x

en.wikipedia.org/... tady jsou přesne informace o tym autě

doplněno 06.04.13 22:19:

en.wikipedia.org/...

 

hodnocení

0x

Nebál bych se toho, cena je příznivá a hlavně - je to klasický 4 - válec!

 

nu*
hodnocení

0x

suchen.mobile.de/...

tady je jedna riziková, plyn je tam z výroby

doplněno 07.04.13 00:19:

megacruiser bude asi manažer prodeje nějakého autoprodejce, jinak by nenabádal k vyhazování peněz za nové auto...

Manažer autosalonu skutečně nejsem. Jen já sám a lidi které znám prostě nemají dobré zlušenosti s ojetinami. Jen se do nich sype a stejně se na ně nedá spolehnout. Ale jak každý chce. Je jasné, že pokud někdo má kolem 30 tisíc a nemůže si dovolit půjčku, musí koupit ojetinu. Ale pokud má někdo kolem 150 tisíc, je ojetina nesmysl. Riziko problémů je příliš velké.

Příklady: Teta, dřív ojetiny, naposledy Peugeot 205 diesel. Koupeno tenkrát nevím už za kolik tisíc. Aby ho udržela v chodu, postupně do něj narvala 70 tisíc na opravách a stejně to byl rezavý vrak. Potom si koupila nové Clio v akci a i když už ho dost podřela, technicky neměla jediný problém. Ženská z bráchovy práce - měla staré Twingo, jezdila za 8 litrů na 100. Koupila si Twingo úplně nové a jezdí za polovinu. Prostě moderní neopotřebovaný motor. Strejda - dřív plno ojetin, poslední jakési Mitsubishi v dieselu. Pořád opravy a investice. Teď má Daciu MCV a naprostá spokojenost. Jeden kamarád - měl prvně funglovku Matize koupeného v akci za myslím 140 tisíc. Protiúčtem ho dal za 4 roky dealerovi za pořád slušný peníze a vzal zase za podobnou cenu funglovku Spark. Dělá si srandu, že vlastně ještě nikdy nebyl s autem na technické. Spotřebu má kolem 4 litrů na 100, dojíždí do práce z vesnice. Opět skvělá spolehlivost a žádné nečekané náklady. Naproti tomu jiný známý uvěřil pověrám o nezničitelných VW, koupil z bazaru Golfa a teď se na něj může chodit dívat do garáže, protože si nenechal žádnou rezervu na opravy (nečekal, že se spolehlivý Golf vysype) a má cosi s motorem.

Uznávám, že někdo může mít štěstí a koupí nějakého nestočeného držáka za pár kaček. Nebo má známé a všechno levně opraví. Ale celkově je v obchodu s ojetinami tolik levoty, že je větší pravděpodobnost že se kápne na totálně olítaný šrot než na něco slušného. Když někdo auto prodává, má k tomu vždy nějaký důvod. Většinou pozoruje, že auto už nejde jako dřív tak se ho raději včas zbaví než se do něj bude muset zásadně investovat.

Souhlas... kamarád si pořídil Dacii Duster a tvrdí, že je to lepší než Suzuki Grand Vitara, kterou měl předtím - obojí kupováno jako nové.

barth*

Dovolte mi otázečku, kolik že měl ten Golf naběháno? Nemyslím, co měl na tachometru, ale ve skutečnosti! Přesně jak psal pan NU, stočený km co se dá, většinou bouraný, to je charakteristika většiny aut z českých bazarů.

olaf71*

to víčko nádrže respektive upevnění nalévacího hrdla palivové nádrže, je masakr. u tanku je to určitě hezčí :)

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Jak říká Megacruiser - taky by mě zajímalo, kolik maj v Dacii nalítáno tisíců kilometrů ti, co ji tady haněj. Pokud se pamatuju, tak už 1300 byla na českém trhu jedno z nejlepších aut, kam se na ni hrabal Žigul. A jak píšu, po 70t nic nevrže, nic se nesere, nikde nic nezlobí. Spotřeba na letňákách 6,2, přes zimu stoupne na 6,6. S vlekem stoupne tak o 0,2, ale vozím na něm jen motorku (280 kg), nic těžkýho. Náhr.díly za pár kaček, co jsem tak pokukoval po netu. Jasně, že to není žádný kočkolap, ale na ježdění do práce a občasný výlet s rodinou bohatě stačí. Navíc je uvnitř i v kufru víc místa, než se na první pohled zdá. Sám jsem byl dost překvapenej.

barth*

To se teda pane kolego LADAADALe nezlobte, ale pamatujete si to velmi špatně. Jediná slušná dacia byla z prvních serií montovaná pod dohledem francouzů ještě z původních dílů R12, ty další , zvláště modely 1310 to bylo peklo. Pokud to porovnáte s tehdejším konkurentem VAZ 2103 tkzv. patnáctkou, tak jen blázen může tvrdit, že Dacia byla lepší. Jen připomenu : začátek výroby 1973- palubní deska s dekorem dřeva, kruhové budíky s zeleným podsvícením( pravda zelená až od r.75)hodiny, rádio, budík na tlak oleje, opěrky,zapalovač, anatomická sedadla, vzadu dělená loketní opěrkou,uvnitř vozu koberce, kompletně zaplastovaný kufr včetně potahu rezervního kola, červená světýlka ve dveřích, chromované doplňky interieru, chromovaná plochá koncovka výfuku, potkávací a dálková světla v samostatných parabolách. Na tu dobu výbava běžně nevídaná, Dacia byla v tomto ohledu jen chudáčkem. Na tu dobu byla "patnáctka" špičkou na českém trhu, když opomenu auta z tehdejšího tuzexu, což bylo jen pro pár vyvolených.

ladaadal*

Ano, a stačilo tomu plivnout pod kolo a jel jsi leda do řiti. Motor vpředu, náhon na zadek - totální propadák. Mluvil jsem o jízdních vlastnostech a nemluvil jsem o 1310kách. Do hor byl žigul k ničemu, maximálně na letní svezení nebo mít v kufru dvoumetrákovou desku, která zvedla spotřebu na 13l - v té době brala Dacie 7, když s ní jezdilo prase. A ano, byly to ty kusy, které měli komponenty z R12. A jaké myslíš, že má komponenty Sandero? Na většině z nich je ještě výlisek Renault.:D

nu*

tazatel píše že je skromný, ojeté auto v dobrém stavu za cenu 2/3 nového s plynem ze SRN, toho bych se nebál

peníze se sypou jen do aut koupených v českých bazarech, protože jsou zhuntovanější než si kupec myslím a většinou jde o bouraná opravená auta

erege

Ještě že tu máme v Evropě každý rok cca 12mil hloupých lidí, co si kupují nová auta.

Tyto lidé většinou vlastní pílí a inteligencí vydělávají peníze, aby je potom nesmyslně utráceli za nová auta. A co je ještě podivuhodnější, že tyto vozidla po pár letech zcela proti české logice prodávají.

A nebo to tak není. :)

doplněno 07.04.13 14:06:

@nu Je vidět, že o podnikání a DPH nic nevíš.

Podnikám přes 10let. Jak mi může být jedno, co si koupím za auto. On mi ho někdo zaplatí? Dokuď na něj nevydělám, tak si ho nemohu koupit.

Ty si myslíš, že být plátce DPH je výhoda? (až na vyjímky, kdy se nakupuje ve vyžší sazbě a prodává v nižší)

Mě ta "výhoda" stojí cca 100tis Kč ročně. Kdyby to šlo, tak nejsem plátce. Vydělal bych na tom.

Na západě už není tak dobře, jak bývalo. A porovnávat životní úroveň a tedy možnost zakoupit nový vůz jen dle výše výplaty je hloupost. A co ostatní náklady, které mají daleko vyšší. Jasně mají se o něco lépe. Ale jen o něco. Není to 2x či 3x.

nu*

andělíček firmám je to úplně jedno, protože se auto odepisuje , a pokud v průmYslově vyspělé Evropě koupí občan nové auto za 3,5 nésobek svého platu a my stejné auto za 10-17 násobek, bude většina čechů zbařovat, zda má za jeden obyčejný výjezd novým autem z autosalonu vyhodit 20-30 a více tisíc...

Když za výjetdu z areaálu autosalonu majitel auta platí okamžitým snížením jeho reálné prodejní ceny, což hjsou někdy 1-2-3-4 průměrné české platy, tak si raději koupí auto která z té brány už vyjelo a 1-2-3-4 platry "oželel" někdo jiný...

 

 

hodnocení

0x

s jediným kloudným motorem aby to trocu jelo a nebrečel jsi dřív než budeš mít 100/h to vidim na 1.5 dci 66 kw/ 90k na tak malé auto to muže být potěšením jezdit v zhledem veliksoti a lehkosti auta, 1.2 bych v benzinu nikdy nekoupil, proste to vždycky bude žrát a nepojede to a když to pojede tak si to lupne i deštovou vodu jak to ude žrat ;) le ovšem s dieslem by te vyšel v základku na 264 900 a takk to doporučuji radeji koupit octávii II FL dva roky starou v nafte 1.9 tdi za 280 s malým nájezdem km seženeš pokud by si šel na více jak 100 tisic km tak to bude levnejší ale zase jak si sám říkal starý krámy nemá cenu proto auto do 2 let a do 60 tisic km j enaprosto idelaní, sám mám octávii s touto motorizaci a nadevše spokojený jen leju naftu nic jiného ;) pokud jsi fandou benzinu tak octavii s 1.6 MPI 75 kw usporný a svižný auto 6,5 - 7 litru benzinu a to s nájezdem do 60 tisic a dvou let seženeš kolem 220 nevím zvážil bych rozhodování :) každopádne je to na tobe :)

soused ho kupoval skoro nové 12000tis km,má 1,5d a nyní po 2 letech má 75tis najeto a průměrnou spotř 4,2.zatím říká v pohodě,jel jsem s tím ,na mě to je takový koza auto,je to o zvyku a o podvozku,dělaj to na horší silnici,známej má logana kombíka,zedník,co to auto odtahalo a přežilo je k nevíře a má benzím přes 250 tis najeto,už to je 8 let star,kroze se teda ukazuje ale nikdy ho to nikde nenechalo a je spokojen,

erikch*

Dacia patří k tzv.diskontům-jenže má tu obrovskou výhodu-i oproti zn.konkurenci,že právě díky tomu(to na nic si nehraju) je spolehlivá a jednoduchá-používají se osvědčené komponenty(jednoduché,ale spolehlivě fungující) a agregáty-tím,že se x let mastili,vychytali se u nich "porodní" bolesti,renaultem fakt nemá čím překvapit(tím myslím ve zlém)-zkrátka dalo by se to shrnout:"v jednoduchosti je síla",na co mi je kárka o x desítek(set) tisíc dražší,s nejnovějšími(i bohužel ekokurvítky kvůli Euro VI) technologiemi,kde se sice svezu,ale když se cokoli sebemnešího po...,tak tralala stojím...osobně razím heslo,že auta přestala být auty(kvalita zpracování,jízdní vlastnosti a výdrž) kolem roku 2000 a nová jsou dnes dělána jen na přežití své vlastní záruky,krom právě těhle diskontů(třeba ona Dacia),kde není co řešit...At se to komu líbí nebo ne,právě s novou Dacií mám podstatně vyšší šance,že budu dlouhodobě bez problémů jezdit než třeba oproti koncernu VW(je jiná věc "jak",komfort nesrovnatelný,ale bohužel pro VW i spolehlivost nesrovnatelná-a je to o penězích,jako dnes vše)-stačí propátrat fora,ostatně i výše uvedené reálné zkušenosti zde...Takže za dvě kilča novou kárku-vůbec bych se toho nebál...

kratast*

kolega z prace ma logana (MPV). v celku je s tim spokojen nedal do toho zatim zadne velke investice. spis, je to auto se zastaralou technologii. plastvy jsou tvrde a skripou. sedacky nic moc. neni to na dlouhe trasy. a rezne mu to. ma to od noveho takze zadna bouracka. zase je to tahoun i kdyz motory jsou slabe a line. velkoprostorovy vuz. uvazuji o nem take jezdim do prace asi 20km coz zvladnu a potrebuji auto do ktereho se mi vejdou psy. takze to je jedno z aut v mem uzsim vyberu. uz ted vim, ze s nim diru do sveta neudelam, zadned pohodli nenajdu ale zase je daleko mladsi nez ostatni auta ve stejne cenove relaci

 

hodnocení

0x
avatar miramira

určitě je to SKOK dopředu vzhledem k favoritu, který obvykle žere jak tank a má spoustu jiných nevýhod. Še bych do toho jestli to není příbuzný českého nepovedeného 3válce 1,2ccm. Je to nejspíš 4válec takže v pohodě.

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]