Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ženská a VZV

Od: zuhud® odpovědí: 26 změna:
avatar zuhud

Dobrý den,

chtěla jsem se zeptat, co si myslíte, kdyby si ženská udělala "řidičák" na vysokozdvižný vozík? Myslíte si, že to má smysl?

Že bych si třeba mohla najít i slušnou práci? Co myslíte? Mám jenom řidičák na auto. (B)

Díky za názory.

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mowla*
hodnocení

2x

Proč by to nemělo smysl? A - momentálně je po řidičích VZV docela´poškrk´ - a nemyslím si, že by zaměstnavatel řešil, jestli mu ve skladě jezdí s ´destou´ baba nebo chlap...

Mimochodem, znám jednu velmi šikovnou kamioňačku - když ji i její zkušení kolegové viděli řídit, pomyslně smekali pokrývky hlav...

;)

 

hodnocení

2x
avatar dabel

smysl má vše ci ti zvýší kvalifikaci a tím i uplatnění na trhu práce ;)

a ničeho se neboj není to žádná hrůza mám známou který bych auto do ruky nedal a zdvihem jezdí jako dábel *cert*

 

stirecek*
hodnocení

2x
Těch vozíků je celá řada - čelní, boční, elektrický, motorový, dle nosnosti, takže by to chtělo spíš spolupracovat s budoucím zaměstnavatelem, může se stát, ze ten který si zrovna uděláte potřebovat nebudou. Taky je nutné každý rok přezkoušení. Solidní zaměstnavatel vám školení i přezkoušení zaplatí sám...

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

zahud, zdravím,

Jasně, jděte do kurzu. jezdit s VZV je jednodušší, nežli udělat dobrý houskový knedlík. Je to o šikovnosti a talentu. jsou řidiči(ky) kteří i za 20 let nebudou dobří. Školení je 1x za rok, na 30-50 minut.

Neřešte jak to nejde, ale jak to udělat!

 

hodnocení

avatar zuhud

No však právě, že to čtu, že by brali. Ale mám obavy, ne že bych to neudělala. Ale nevím, co to obnáší. Já mám obavy, abych si neudělala řidičák, a nevzali mne pak z důvodu, že nemám praxi nebo že jsem ženská a nemám na to fyzickou sílu.

A jezdit s VZV, navážet třeba sklady, nebo auta - proč ne?

Kola na autě vyměním, nějákou tu malou údržbu taky, si klidně i přezuji pneu (což dělám pravidelně), ale starat se VZV, z toho mám fakt vítr, aby to nešlo do kytek, protože kolo na náklaďáku opravu nezdvihnu.

Vyžle taky zrovna nejsem mám 65kg/168 a proto se vás tu ptám, co to obnáší se vším všudy.

Moc děkuji.

 

vzv
hodnocení

0x

Kde se da zjistit vice o tom ridicaku na VZV? Ma to nejakou platnost? Napriklad ze kazde 2 roky se to musi prodlouzit, jinak to propadne?

Ke kazdemu VZV by jsi mela dostat Manual udrzby. Je tam popsano, jak casto co kde kontrolovat a dolevat. Jinak s opravami je to jako s autem - jsou na to mechanici, protoze opravovat treba hydrauliku stejne zadny laik nemuze.

Jestli budes jezdit z plynovym VZV (tedy pohanenym LPG/prpan-butanem), tak musis mit silu zvednout tu lahev s plynem (nebo mit po ruce silneho chlapa, co ti ji hodi na vozik). Ta lahev neni moc tezka (25kg?).

Vsechno ostatni, jak spravne pouzivat VZV, by se clovek mel naucit v tom kurzu.

Me tam zamestnavatel nechtel poslat (jezdil jsem vozikem v prumeru jen tak 15 minut denne, kdyz bylo potreba) a tak jsem se vsechno musel naucit slozite metodou pokusu a omylu sam v prubehu mnoha mesicu. Pritom jsem se to vsechno mohl dozvedet ve dvoudennim vikendovem kurzu *zed*.

hodnocení

No právě a jsme u toho čeho sem se obávala: jestli budete jezdit s plynovým vzv , tak budete muset zvednout 25 kg lahev s plynem - a já nezdvihnu více jak 15 kg.

... a jsme u toho... chjo. Já jsem si to tak představola na čelní, elektrický.

vzv
Ja nevim presne, kolik ta lahev s LPG vazi. Je to ta bezna stredni lahev (ani ta mala na grilovani (10kg?) ani ta velka (cca.1,3m) atomovka (50kg?)).

Zalezi, jaky VZV bude mit zamestnavatel. Je spousta druhu VZV (elektricke, LPG, benzinove/(dieselove?)), s automatickou i manualni prevodovkou.

Jestli budete mit LPG, tak zalezi, kolik toho ten VZV najezdi. My s tim moc nenajezdili (pouzivali jsme to hlavne k obcasnemu presunu tezkeho materialu v ramci nasi haly), takze jsme menili flasku jen zhruba jednou za nekolik tydnu. Umim si ale predstavit, ze jestli se s tim jezdi cely den a porad se zdvihaji tezke palety, tak se ta flaska spotrebuje za den. Urcite vam s tim nejaky chlap pomuze. Prazdnou flasku sundate sama, plnou prikutalite jako popelar az k voziku a na tech 5 sekund, ktere trva nahozeni flasky na vozik, druhy ridic VZV muze vedle vas klidne zastavit a pomoci vam s tim nebo odchytite jineho chlapa ve skladu. Pro ne je to prijemne zpestreni jejich (monotonni) prace.

Jak jsem ale psal, voziku je hodne typu, tak treba i ten vas LPG bude mit jiny system, ktery nevyzaduje zvedani propan-butanove lahve.

vzv
Tak podle tohoto clanku ty male lahve maji 5kg, stredni 10kg a ty atomovky 33kg, coz je pro vas dobra zprava, protoze jste psala, ze 10kg v pohode zvednete *palec*
cyril*

Než napíšete podobnou hloupost, tak si nejprve důkladně prostudujte popisovaný odkaz. To co uvádíte je hmotnost obsahu a ne celková hmotnost lahve s plynem.

doplněno 03.04.13 01:05:

OK. V uvedeném odkazu je popis lahve na 10 kg PB a na něm je uvedená tára (hmotnost obalu) více jak 11 kg. ;)

vzv
Uz jsem si take vsiml (viz moje odpoved nize).
vzv
Na svoji obranu musim uvezt, ze v clanku se pise:
Druhy propanbutanových lahví a jejich využití
10kg – základní typ lahve určený pro široké využití ...
vzv
Tady maji dokonce nejake lahve specialne pro VZV. Prazdna 6,5kg, plna 16,5-18kg. Pisou, ze prazdne jsou 2x lehci nez klasicke ocelove, ktere by tak mely byt o cca. 6,5kg tezsi, tedy i o 6,5kg tezsi, kdyz jsou plne, coz by davalo 22-24kg. To mi nanacuje, ze tech 5/10/33kg z predchozi odpovedi je jen vaha plynu uvnitr lahve a ne vaha cele naplnene lahve.

Takze to asi opravdu bude tech cca. 24kg za plnou stredne velkou ocelovou lahev LPG nebo tech cca. 16,5-18kg v pirpade teto odlehcene lahve, urcene jen pro VZV.

vzv
Tak jsme to tady s Cyrilem dali dohromady: ocelova lahev vazi 11kg, plyn 10kg, celkem 21kg.
vzv
Dalsi hezke odkazy o plynovych lahvich (i tech specialnich pro VZV): zde a zde. Zajimave cteni. Tedy alespon pro me. *smich*
majsterjoe*

Toho se nebojte vubec. Jako zena ani nesmite takovou vahu zvedat, tazke je to bezpredmentne. Pokud je to firma, ktera zamestnava ridicky VZV tak to maji vyresene jinak. A ani te prace se nebojte. Ridicky VZV, jerabnice, soustruznice, ve velkych podnicich sou to prave zeny, co takovou praci delaji.

 

nu*
hodnocení

0x

u ženy doporučuji ještě zbrojní průkaz na pusu

hodnocení

Proč zbrojní průkaz na pusu? *hi*

 

pohanka*
hodnocení

0x

Nebojte se toho. Plynový vysokozdvih používá myslím málo firem, to by musela být opravdu smůla, aby jste kápla na volnou pozici, kde je zrovínka tento plynový vozík. Ve vnitřních prostorách se ale používá elektrický.

Údržba tam není nijak náročná, a zvláště, když jezdíte autem, tak by jste neměla asi problém. Jediné, co tam nesouhlasilo, že vozíky mají opačný rejd, než jak jste zvyklá u auta. Jinak je zapotřebí odhad a vyjezdit se, je to stejné jako u auta, čím více za volantem, tím větší jistota. Jsou pozice, třeba ve skladu, kde pracujete spíše dole, nebo na počítači a vozík potřebujete jenom občas, něco přemístit při inventuře apod. I když si uděláte VZV, tak pak můžete sehnat práci s nízkozdvižným vozíkem. Myslím, že ho používají v Legu v Jirnech, byla jsem tam na exkurzi.

Já jsem se učila před několika lety, když jsem byla na ÚP a v kurzu bylo plno žen. Hlavně na kolínsku potřebovali do skladů.

Nebyla to do mě správná investice, já se totiž bojím jezdit autem v silném provozu, tak jsem si potom raději hledala práci trochu jinou. Ale můžu přiznat, že jízdy mě bavily a testy na konci školení byly také OK, nic náročného.

 

nu*
hodnocení

0x

některé ženy mají problém zacouvat do řady ZAPARKOVANÝCH vozidel, je to proto že mozek ženy pracuje jinak než náš...v tom případě mám vážné oBAVY že zvládnete maniplaci s vzv:-P

ladaadal*

Já zase znám několik ženských, které lítaj s VZV líp než kdejakej chlap. A jedna dokonce bez posilovače.

Nebuďte hnusnej, nu. Ano, jsou řidičky které mají problémy i s elementárními řidičskými dovednostmi, ale musím říct, že znám spousty ženských, které jezdí s ještěrkou lépe než chlapi. Už při své praxi v bystřickém TONu jsem zíral, jak místní ještěrkářky bravurně převáží bukové hranolky ze sušáren - tedy ne svázané či jinak zajištěné, ale normálně pouze poskládané a to ještě tak, aby mezi nimi proudil vzduch. To vše nikolv s moderními vozíky nabušenými elektronikou, ale s tehdejšími DVHM, Balkancary a podobnými stroji.

 

stirecek*
Manželku jsem učil couvat ještě nez sla do autoškoly a couvá líp nez já :(

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Nčetl jsem všechny odpovědi! svého času v bavlnářských závodech JITKA pracovalo nevím kolik žen co jezdili s destami! A muže jsem tam snad ani neviděl,teda na VZV! Jinak nwn zda je nutno (v uzavřeném závodě resp.hale) mít ŘP,ale asi ano ale hlavně musí být kurz na VZV!

 

hodnocení

avatar zuhud

Dobrý den,

děkuji za reakce. Toho LPG VZV jsem se dost lekla. Nejhorší je, že bych si to ráda napřed průůbla, ale to bohužel nejde.

Děkuji všem za reakce.

Zuhud

odkud jste? Pokud z okolí Pardubic, není problém. Čeho se nejvíce bojíte?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]