Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
řešim jednu takovou otázku. Když vlastním auto a je nečitelný VIN nebo je nějak poškozeno a díky tomu je nečitelný, tak co dál? To je karoseire potom neexistující? Nebo se někam musí přerazit VIN a musí to udělat nějakej odbornej servis?
Díky za rady a připomínky.
VIN je rodným číslem auta a jeho nečitelnost znamená nebezpečnou závadu-okamžitá odstávka vozidla. Absence VIN znamená že auto nebylo ztotožněno podle dokladů a dalším postupem je tzv. "bezpečná identifiakce", kterou zajišťuje výrobce.
Kdo pochybuje a bude tvrdit něco jiného ten si může nastudovat zákon 56 a vyhlášku 341 a vyhlášku 302 o TP a její přílohu číslo 7.
VIN je IDENTIFIKÁTOREM.
Špatná čitelnost VIN znamená že lze požádat na úřadu o vydání povolení - rozhodnutí k obnově VIN náhradní technologií, zoravidla by se stav VIN měl zdokumentovat, pak následně vIN vyrazit a zapsat do dokaldů.
VIN nemůže vyrážet kadý kdo chce, i když zloději aut to asi dělají běžně...
doplněno 02.04.13 11:30:štítek je doplňkovým identifikátorem, VIN je podle zákona vyraženo na pevné části karoserie
řešte to se svým úřadeem, s technikem
nu:
na Slovensku funguje u dovezených aut "predregistračná kontrola" a kdyby se na Slovensko vozily hromadně auta z ČR, tak by zřejmě nastal rachot.
Tady se ale vše kolem VIN děje na základě met.pokynů MD a ty jsou postaveny tak jak jsou.
Jistá nedůvěra je na místě, ale ty pokyny jsou závazné. Jistě, met.pokyn není zákon, ale úřad má jakous takous oporu v nějakém dokumentu, jak to má vlastně dělat.
Úřad se moc cukat nebude - má met.pokyn a hotovo.
Tex
To Tex-máš pravdu,že úřady maji prováděcí pravidla a přesto co úřad a úředník to jiná pravidla! Jsou místa kde NELZE zrušit na základě zaniku...,jen Eko! Jsou úřady,kde toto musí být zdokumentováno nejen písemně ale i fotograficky a někde jen písemně!Atd.
Jinak před tímto problémem jsem stál před x roky kdy jsem díky neznalosti koupil auto s padělánámi identifikátory-štítek s typem motoru a přeražený VIN! Musel ksem to řešit přes PČR-zda nepochází z trestné činnosti a potom prostřednictvím autorizovaného servisu ještě vyhodnocení zástupcem výrobce! A zase jsem při tomto narazila na dvě úřednice-První ,v místě mého bydliště - nešlo nic řešit,doneste protokol o likvidaci! Druhá,v místě evidence vozidla- no problém,sice mně honila "od čerta k ďáblu" ale pomohla ,poradila ...! Autí už nejezdí ,skončilo někde na moravsko polských hranicích po přetlačování s lokálkou.
metodický pokyn si může ministertvo strčit do pr**le...pokud má napsat někomu jako tatazel úředník nějaké rozhodnutí o obnově či vyražení čísla VIN, výrok musí podle zákona 500/2004m obsahovat odkaz na právní předpis, o který se úředník opírá...
S českým ministerstvem dopravy se lze opřít akorát o vidle kterí zabodnu do hnoje...prostě to žádný zákon NEŘEŠÍ...
Mimochodem ten metodický pokyn k přidělení úředního čísla jsem si zrovna našel na netu a dobře se tím bavím...MDCR tam operuje pojmy "okresní úřad"...to je pokyn z doby Marie Terezie? Dívám se na ty " kódy " přidělené okresům...ale okresy se dávno rozpadly na 205 + 1 registračních míst...kde jsou jejich "kódy"? V jednom okrese jsou teď například 3-4 samostatné registrační místa, jak si mají tato místa vytvořit vlastní úřední číslo? Když to člověk čte, žasne a nechápe...
Okresní úředy jsou dávno zrušeny...Ministerstvo spinká...déle než 10 let?
doplněno 02.04.13 21:03:Když se o tom nedočtu v zákoně ani slovo, nemohu se divit, že se lidé tady v poradně ptají, jak je to možná že to každý úřad dělá nějak jinak?
No a jak to mají dělat, když zákon o regustarci kterým s emají řídit nestanovuje ŽÁDNÝ postup? Úřad může dělat jen to co je mu předepsáno zákonem, ne to co si sám vymyslí...
Nakonec můžeme být rádi že se to pokaždé nějak udělá...
Tvrdím že stávající legislativa neumožňuje vydat Rozhodnutí, které by odpovídalo zákonu 500/2004. Vždy to bude mít nějaké vady.
VIN není čislo karoserie... pokud je nečitelny tak bud se musi nechat přerazit nebo nový štítek.. záleží jak to máte
díky,
jasně, že neni číslo karoserie, jsem blbě napsal, máte pravdu.
Nechat přerazit - to se nenchává přerazit do stejnýho místa ne?
Nový štítek - ten jako seženu v autorizovanym servisu a pak mi ho tam navařej?
Já jsem myslel, že se to potom může vyrazit někam jinam, jen se to musí nějak napsat do velkýho TP.
Díky
honzas1-a co pak to tedy je,když ne číslo karoserie(vzhledem k tomu,že karoserie 99% dnešních aut je samonosná,čili bez rámu)...(Vehicle Identification Number)-s trochou angličtiny hned víme,že to není nic jiného než číslo karoserie... ale to jen tak pro pořádek...Jinak dělá se to klasika tzv.náhradní technologií-což ale není nic jiného než že se zbytek(to co je čitelné) znečitelní a vyrazí se raznicemi nový "úřední" VIN-na to musí vydat úřad samostané rozhodnutí a pak si klidně sám můžete dle onoho rozhodnutí patřičnými raznicemi(vel.07 až 1.0) vyrazit VIN sám(na STK to udělají,ale za 550,-) No a k umístění-nevím o jaké jde auto(to je vcelku důležité info),ale drtivá většina aut má VIN i schovaný pod kobercem na přepážce pod z.sedadly-čili v místě nohou zadních cestujících,kde je stěna pod sedáky(zvenku tam bývá většinou nádrž paliva)-takže kdyby to bylo hodně nečitelné a na STK by vám chtěli napsat,že "nelze ztotožnit"-dejte si trochu té práce,odstrojte z.sedadla,plasty dveří,lišty atd.podle toho a opatrně "odšpuntovat" koberec-prostě pak přijedete na STK a hned to najednou půjde-protože jinak povrzení od ofic.zastoupení značky v ČR,a to stojí všude a na cokoli potřebujete alespo dvojáka(to je cena za odšroubování pár šroubků plastů a ocvakání pár čvončíků,abyste se dostal na ten plech příčky)...
sahara:
být Tebou, tak se nejdřív zeptám na úřadě.
Pokud je VIN nečitelný a chceš dosáhnout vyražení VIN náhradní technologií, musíš úřadu doložit expetrizu(policejní), že vozidlo ani žádná jeho část nepochází z trestné činnosti - zkrátka zaniklo to nejdůležitější co na kastli je. Úřad Ti do té doby nevydá rozhodnutí, kterým povoluje obnovu VIN. Kdyby ses rozhodl, že si sám VIN vyrazíš, tak máš problém při silniční kontrole nebo na STK - nikdy to nevyrazíš jako výrobce - no a tomu, že to vyrazí razníkama podle podmínek v rozhodnutí nějaký servis se říká NÁHRADNÍ TECHNOLOGIE.
Pokud ale bude v protokolu STK to, že VIN je špatně čitelný ale ještě jakž takž čitelný je, tak Ti úřad udělá rozhodnutí o obnovení VIN náhr.tech, s tím jdeš někam do servisu a po vyražení musiš zpět na úřad, kde Ti musí zapsat obnovení do TP a ORV. Tak se to dělá, ale není to úplně nejlepší metoda (ze strany "státu") protože jakmile je takový zápis v TP, tak lze kastle měnit a VIN si tam vyrážet do aleluja a ty měněné kastle nebude mít pod kontrolou nikdo.
Tex
blahopřeju, i na STK se dá VIN zdokumentovat, vyfotit a vystavit protokol že je sice VIN poškozeno korozí ale že tam je, a že technik doporučuje jeho obnovení náhradní technologií...
Vzhledem k tomu ža na rozdíl od průmyslově vyspělé evropy tuto životní situaci náš zákon nijak neřeší, je na osobní statečnosti úředníka jakou právnínormou odůvodní výrok svého rozhodmnutí o povolení obnovy VIN.
Ale varuji Vás, pokud technik na STK do protokolu napíše že VIN je poškozeno korozí tak že ho nepřečetl, nebo že je tam jen 5 písmen atd, znamená to že auto NEZTOTOŽNIL:
Pak následjue DRAHÁ bezpečná identifiakce u výrobcem.
nu:
ale ono to tak je, protože technik a nikdo jiný na STK dělá evid.kontrolu a posoudí stav v jakém VIN je. Pokud tam napíše, že VIN přečetl ale blbě, tak to úřad nezpochybňuje - že to je jinak je věc druhá, a v případě problému by asi technik měl asi hodně co vysvětlovat. Ale to by se dalo zpochybňovat všechno - i obyčejné ev.kontrola pro potřebu registrace. Úřad stav vozidla nevidí - od toho je STK. I kdyby měl dotyčný papír od výrobce, která auto ohledá - tak stejně úřad chce protokol z STK.
Tex
na Slovensku to zákonodárce vyřešil, jejich zákon obsahuje celou jednu část s názvem "pridelenie náhradného úradného čísla" ( VIN)
Tam v několika paragrafech zákon popisuje přesný postup, kdy , jak a co...a také se tam jasně a srozumitelně píše, kdy se VIN nepřidělí...Slováci se toho nebojí. Auto z dovozu bez VIN si může dovozce postavit akorát na zahradu. také proto tam kontrolou neprojde o 30 procent více aut než u nás.Dobrý filtr.
U nás potvrdí pomalu kdokoliv cokoliv. Za peníze, jak jinak.
O všem je nutno POCHYBOVAT!
nu:
ty met.pokyny jsou asi z tehdy hektické doby, kdy končily okresní úřady a začaly fungovat obce s rozšířenou působností. Příprava na přechod byla asi klasicky připravená tak "dobře" jako např.rozjetí nového registru atd. Co se týká toho met.pokynu přidělování VIN tak myslím, že na odborech dopravy, tam kde byl dříve okresní úřad bude ležet nějaká kniha přidělování a VIN přiděluje nějaký odbor dopravy, který sídlí v místě magistrátu, jinak si to nedovedu představit. S tím "že stávající legislativa neumožňuje vydat Rozhodnutí, které by odpovídalo zákonu" celkem souhlasím, ale zkus se vžít do role úředníka, který musí nějak rozhodnout. Zkrátka se názorově opře i o paskvil jako je met.pokyn. V příp.odvolání by asi odvolací orgán(krajský úřad) dal za pravdu žadateli a pokyn nebral moc v potaz, ale pokud by došlo k soudu, myslím, že soud by v potaz met.pokyn bral.
Ovšem v tomto chaosu, je spíš snaha to nějak udělat, aby byly všichni tak nějak spokojeni. Žadatel je spokojen a úřad má pocit, že to udělal jakž takž správně. Neříkám, že je to správné - bohužel je to tak. Toto už je ale debata mimo saharovu otázku. Já jsem mu chtěl jen naznačit jak má postupovat on sám a jak asi bude postupovat úřad - bez ohledu na to zda je vše právně čisté či nikoli. Jinak se na věc dívá MD, jinak žadatel, jinak právník a jinak úředník. Všechno se ale dá vysvětlit slovy - JSME V ČR.
Tex
neumím si dost dobře představit jak jeden SAMOSTATNÝ úřed přiděluje druhému SAMOSTATNÉMU úřadu nějaké číslo
o víkednu jsem si opět přečetl sněmovní tisk číslo 717, tedy návrh novely zákona 56 a v této souvislosti tam není navrhováno NIC
Hektická doba skončila a nic se neděje. Vysvětlit lze cokoliv, ale neumím si představit situaci, že by si například finanční úřad nebo soud vymýšlel vlastní pravidla, a to jen proto, že situaci neřeší a nepopisuje zákon..
nu:
tak řekněme, že se bývalý OÚ rozpadl an na 3 ORP. Když na jakýkoli ORP z těchto tří přijde žadatel se stavbou vozidla(třeba vozík), tak úředník z ORP asi zavolá na bývalý OÚ a zde obdrží úřední VIN ve kterém je zakomponován rok, kód kraje atd.
Úřady si možná ani tak zřejmě nevytváří vlastní pravidla, spíš se snaží najít nějaký "rozumný postup" v tomto marasu.
Zřejmě se v právu orientuješ a pojem rozumný postup se Ti líbit nebude, ale dovedeš si představit situaci, kdy by si úřady postavili hlavu a milí zlatí žadatelé by z úřadů odcházeli nevyřízeni? Asi se jedná i o něco jako osobní statečnost daného úředníka, ale to je už jiná pohádka.
Tex
neumím si dost dobře představit jak jeden SAMOSTATNÝ úřed přiděluje druhému SAMOSTATNÉMU úřadu nějaké číslo
o víkednu jsem si opět přečetl sněmovní tisk číslo 717, tedy návrh novely zákona 56 a v této souvislosti tam není navrhováno NIC
Hektická doba skončila a nic se neděje. Vysvětlit lze cokoliv, ale neumím si představit situaci, že by si například finanční úřad nebo soud vymýšlel vlastní pravidla, a to jen proto, že situaci neřeší a nepopisuje zákon..
ukončím to tím co jsem napsal předtím:
Pokud platí český ústavní pořádek, a pokud se tedy podle LZPS má státní či věřejná moc aplikovat či uplatńovat JEN na základě zákona a v JEHO mezích, je jakékoliv rozhodnutí jakéhokoliv úřadu vydané bez opory v zákoně od prvopočátku v rozporu s naším ústavním pořádkem...
když to trochu přeženu, je to jako kdyby si finančí úřady vymýšleli různé postupy při placení či neplacení daní, nebo jako kdyby Kalousek zítra ráno obeslal všechny správce daně metodickým pokynem, ve kterém stanoví nějakýpři vydání rozhodnutí, bez opory v zákoně...takto se dá fungovat provizorně, 2 měsíce, ale ne 12 let...je to ostuda
Akorát u těch daní to bolí a hned by se někdo ozval a MF by bylo na tapetěv médiích atd, v tomto příadě ( úřední číslo) je asi každý rád že mu bylo vyhověno...
Je to ukázkový příklad porušování našeho ústavného pořádku a vztahu státních institucí k možná nápravě...
VIN lze najít na několika místech v autě. Např.
-pod čelním sklem před řidičem
-v motorovém prostoru na dělící příčce mezi motorem a kabinou
-v motorovém prostoru nahoře na pravém lemu podběhu
-v motorovém prostoru na pravé přední míse tlumiče
-na sloupku dveří u řidiče a pod..
Jedno z nich určitě čitelné bude. Více informací o VIN a jeho ověřen/... na uvedeném linku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.