Jak nejrychleji dosáhnout 0-100

Od: Datum: 08.04.13 16:45 odpovědí: 13 změna: 10.04.13 01:13

Zdravím, chtěl bych se zeptat jak nejrychleji dosáhnout z 0 na 100. Tedy především jestli se vyplatí vytočit první rychlostní stupeň na max nebo se jen rozjet a ihned tam šoupnout dvojku a až poté pedál na podlahu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: laybor*
Datum: 08.04.13 16:53

Tak zkus oba dva způsoby ,každému zabírá spojka jinde , ale 1 bych moc netrápil.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: wenzel
Datum: 08.04.13 18:05

A ještě bych to určitě nezkoušel se studeným motorem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 08.04.13 18:05

Samozřejmě se při sprintu drží otáčky na max. a to do 1 až po 4 (5,6,7) Tím max myslím na hranici než to vleze do červéného a ne na konec otáčkoměru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tr
Datum: 08.04.13 18:11

Zdravím, jsou i auta, kde i na 1 lze jet 100 km/h. Jinak tohle je typická otázka nějakého začínajícího řidiče, tak bych ji raději dále nerozmazával. Jen, ještě napíšu, že není těžké jet za krátkou dobu vysokou rychlostí, ale je těžké za zastavit za pár sekund na metru.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.04.13 18:12
avatar

Zkus si do kolika otáček ti motor ještě dobře táhne a při tolika řaď, a to i na jedničku.

Nemá cenu vytáčet až do červeného, když se tam některým motorům moc nechce :)

doplněno 08.04.13 18:13:

samozřejmě jsem to myslel jako z jedničky na dvojku :)

Ohodnoceno: 1x
 
Od: spirit
Datum: 08.04.13 21:42

Díky za odpovědi hlavně mě zajímalo to vytáčení prvního převodového stupně. A to samé i u běžného provozu je lepší opravdu uvést na první převodový stupeň auto jen do pohybu a ihned např. při 1500 ot/min dávat druhý převodový stupeň? Nebo vytočit jedničku alespoň na 2500 ot/min?

Jedná se o přeplňovaný motor s točivým momentem 210 Nm od 1750 do 4600 ot / min

Od: danecekdan*
Datum: 08.04.13 23:27

Nauč se rychle řadit. Čím delší řazení u auta, tím větší hendikep při sprintu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 08.04.13 23:44

To chce s citem, ušama, když se přeřadí rychle na vyšší, tak mu to chudáku motoru trvá, než se vytočí do otáček. Na to byly dobré diagramy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: danecekdan*
Datum: 09.04.13 00:40

JJ, souhlasím. Myslel jsem taky naučit se řadit ve zprávný okamžik, ale hlavně rychle. Něco jsem odjezdil na Mimoňských válkách a tam jsem se naučil, že při řazení hrozně ztratíš. Každopádně si to chce tykat s autem... S turbem řadit v nižších otáčkách - turbo pak zabere a vytáhne tě (ve vyšších už tolik neúčinkuje), bez turba ( třeba s čistým V6) vytáčet do otáček, kde má auto nejvyšší výkon.

Anebo zainvestovat do sekvenční převdovky...*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.04.13 10:51

no a na to musi byt převodovka v cajku :D... jinak se to takhle nedá říct.. každý motor má jinou charakteristiku.. ale obecně by se dalo říct, že při poklesu otačkem při přeřazení by neměly určitě klesnout pod otačky maximalniho krouťáku.. a záleží jak moc má smysl to točit.. některe motory pak ztraceji dech ve vyšších otáčkách a myslím že je spíš na škodu to točit až k červenému.. jinak taky záleží na převodovce jak má dlouhe kvalty.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jinx*
Datum: 09.04.13 13:58

1: 0-30

2:30-65

3:65-.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tr
Datum: 09.04.13 15:38

Zdravím toto jsou obecné rozsahy. Jinak to není jenom o převodovce. Některé vozy nesnáží prudké rozjezdy skrze diferenciál, který se vysype, nebo prostě vyletí poloosy z uložení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: axus®
Datum: 10.04.13 01:13
avatar

O kterych vozech konkretne je rec?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.