Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak nejrychleji dosáhnout 0-100

Od: spirit* odpovědí: 13 změna:

Zdravím, chtěl bych se zeptat jak nejrychleji dosáhnout z 0 na 100. Tedy především jestli se vyplatí vytočit první rychlostní stupeň na max nebo se jen rozjet a ihned tam šoupnout dvojku a až poté pedál na podlahu.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar mikihans

Zkus si do kolika otáček ti motor ještě dobře táhne a při tolika řaď, a to i na jedničku.

Nemá cenu vytáčet až do červeného, když se tam některým motorům moc nechce :)

doplněno 08.04.13 18:13:

samozřejmě jsem to myslel jako z jedničky na dvojku :)

 

laybor*
hodnocení

0x

Tak zkus oba dva způsoby ,každému zabírá spojka jinde , ale 1 bych moc netrápil.

wenzel

A ještě bych to určitě nezkoušel se studeným motorem.

 

ar*
hodnocení

0x

Samozřejmě se při sprintu drží otáčky na max. a to do 1 až po 4 (5,6,7) Tím max myslím na hranici než to vleze do červéného a ne na konec otáčkoměru.

 

tr
hodnocení

0x

Zdravím, jsou i auta, kde i na 1 lze jet 100 km/h. Jinak tohle je typická otázka nějakého začínajícího řidiče, tak bych ji raději dále nerozmazával. Jen, ještě napíšu, že není těžké jet za krátkou dobu vysokou rychlostí, ale je těžké za zastavit za pár sekund na metru.

 

spirit*
hodnocení

Díky za odpovědi hlavně mě zajímalo to vytáčení prvního převodového stupně. A to samé i u běžného provozu je lepší opravdu uvést na první převodový stupeň auto jen do pohybu a ihned např. při 1500 ot/min dávat druhý převodový stupeň? Nebo vytočit jedničku alespoň na 2500 ot/min?

Jedná se o přeplňovaný motor s točivým momentem 210 Nm od 1750 do 4600 ot / min

 

danecekdan*
hodnocení

0x

Nauč se rychle řadit. Čím delší řazení u auta, tím větší hendikep při sprintu.

 

buss
hodnocení

0x

To chce s citem, ušama, když se přeřadí rychle na vyšší, tak mu to chudáku motoru trvá, než se vytočí do otáček. Na to byly dobré diagramy.

danecekdan*

JJ, souhlasím. Myslel jsem taky naučit se řadit ve zprávný okamžik, ale hlavně rychle. Něco jsem odjezdil na Mimoňských válkách a tam jsem se naučil, že při řazení hrozně ztratíš. Každopádně si to chce tykat s autem... S turbem řadit v nižších otáčkách - turbo pak zabere a vytáhne tě (ve vyšších už tolik neúčinkuje), bez turba ( třeba s čistým V6) vytáčet do otáček, kde má auto nejvyšší výkon.

Anebo zainvestovat do sekvenční převdovky...*smich*

no a na to musi byt převodovka v cajku :D... jinak se to takhle nedá říct.. každý motor má jinou charakteristiku.. ale obecně by se dalo říct, že při poklesu otačkem při přeřazení by neměly určitě klesnout pod otačky maximalniho krouťáku.. a záleží jak moc má smysl to točit.. některe motory pak ztraceji dech ve vyšších otáčkách a myslím že je spíš na škodu to točit až k červenému.. jinak taky záleží na převodovce jak má dlouhe kvalty.

 

jinx*
hodnocení

0x

1: 0-30

2:30-65

3:65-.

tr

Zdravím toto jsou obecné rozsahy. Jinak to není jenom o převodovce. Některé vozy nesnáží prudké rozjezdy skrze diferenciál, který se vysype, nebo prostě vyletí poloosy z uložení.

O kterych vozech konkretne je rec?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]