Zablokování centrálu a krádež aut

Od: Datum: 31.03.13 23:49 odpovědí: 14 změna: 04.04.13 00:11

Tak jsem v pátek vyzkoušel v praxi fungování či nefungování dálkového ovládání svého auta (Fabia) při blokování zamykání jiného auta ( Octavie) - dámy a pánové, fungovalo to stoprocentně, takže si fakt musíme dávat bacha při odchodu od svého vozu, přesvědčit se minimálně na podezřelých místech, zda jsme jej skutečně uzamkli... Oktávka byla bratrance, čuměli jsme oba dva...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 31.03.13 23:58
avatar

To není nic nového, dá se říct, že je to spíše pro lamy, než zloděje. Prostě řídící jednotka centrálu zachycuje signál od rušícího klíče, ten vyhodnotí sice jako cizí, ale po dobu dokud vysílání pokračuje nevyhodnocuje další signál. Ale přece mám oči a uši - takže slyším, že klapnou zámky a bliknou blinkry. Pokud ne, tak přece nenechám auto odemčené!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: danecekdan*
Datum: 01.04.13 00:16

Njn, o této "vychytávce" ví už přes půl roku, kdy mi pře Ikeou vykradli auto. Nechápal jsem to, protože bylo nedotčené a policajti, kteří tam přijeli, mi řekli o tomto problému koncernových aut. Řekli mi dále, že po tomto zjištění - kdy měli zvýšený počet případů vykradených aut bez porušení čehokoliv - vlastním šetřením zjistili tento nedostatek a poté si vyžádali oficiální vyjádření Škody Auto. Ta odpověděla, že o tomto problému ví a že doufala, že se nedostane na veřejnost...

Inu náš stát, "nahrávající" poctivým lidem...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.13 15:12
avatar

další reálná ukázka přístupu koncernu k nějakému problému-místo konstruktivného řešení se koncern snaží vše "obejít" a přenést problém na zákazníky...pro uživatele zdejší poradny-to jsou přesně reálné důvody,proč zde pomlouvám koncern(jiní výrobci tohle neudělají,protože si váží svých zákazníků)-je toho víc-např."kvalita 2.0TDI(vyvažovací hřídel vně skříně a problém s převodkou mazání),rozvody TSI-koncern "vyřešil" problém tím,že do servisek dotiskává "doporučení" o výměně rozvodů už po 60 000km(a každé další zrovna tak),jenže už to není v serv.plánu(prostě vý...eb)a i v záruce máte smůlu..., a tak by se nechalo pokračovat...Takže až zde(bohužel nejen zde) zase budete ti někteří až zaslepení fandové koncernu VW chválit své Passaty apod.,fajn je to každého věc co si za své kačky koupí(ale at to proboha nikomu na sílu necpe...),a at pak nebrečí,že se pokakalo to a to,a že to stojí neskutečný rakety...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lojzo*
Datum: 01.04.13 00:26
preto si treba kupovat typicke ,lacne a lahko dostupne centralne jednotky..
Najlepsie kupit taku,kde musis naprogramovat ovladac priamo cez riadacu jednotku teda rozobrat ju a stlacit sparovacie tlacitko.
Dalsia vec je kupocat centralne zamykanie alebo alarm s plavajucim alebo s dvojcestnym kodom to je kod ktory sa za kazdym meni a riadaca jednotka vzdy caka na urcity typ kodu v zmysle binarnej jednotky napr zamknem auto kodom 010101 a pri odomknuti central caka 011011 pokial mu das iny ako je tento tak sa auto neodomkne a pravdepodobnost,ze ma niekto ovladac taky isty a vysle prave tento kod je 1 z milion a prakticky to je nemozne pokial niekto cudzi ten svoj ovladac nema sparovany s centralnou jednotkou!
Dalsia vec pokial programujete takto ocladace ku centralnej jednotke pozor kde sa nachadzate!hoci aky signal v okoly ci uz mobilny tv mikrovlnny a pod sa moze ulozit do pamate centralnej jednotky pri programovani a ked nahodou ten signal prejde okolo vasho auta tak ho moze odomknut!mam stym skusenosti.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: zabu
Datum: 01.04.13 01:44

Ono se objevily dvě teorie. Ani já nevím, která je správná.

Nejdřív ta jednodušší - zarušení VF signálu jiným vysílačem. Buď ovladačem - to bude možné pouze tehdy, jestliže ten ovladač trvale vysílá při stisknutí tlačítka. Vsadím se, že to dělají jen ty nejprimitivnější, ovladače. nechce se mi věřit, že by to dělaly moderní ovladače. Proč: Ovladač je zařízení, napájené baterií, a tak se z důvodu šetření energií, po stisku tlačítka vyšle jen potřebný kód, a skončí vysílání. Chcete-li znova zavysílat, musíte tlačítko pustit a znova zmáčknout. Druhá věc je úroveň signálu. Aby toto fungovalo, to je aby došlo k zarušení, musí být rušící klíčenka max, v trojnásobné vzdálenosti od přijímače než ta pravá-správná. To si myslím, že by zloději nepoužívali. Bylo by to nepraktické a nebezpečné pro ně. Jiná možnost zarušení je jiným silnějším vysílačem. Pokud vím, tak koncernová auta nepoužívají standardní kmitočty(433 a 868 MHz), ale jedou na WiFi pásmu. Každé radiové pásmo lze velice jednoduše zarušit, když se to umí. To je obecně platné pravidlo, pro každé VF zařízení na světě.

Druhý důvod, který jsem se doslechl, podotýkám, že nevím jestli je pravdivý, nemá se sílou signálu nic společného. Prý po vypnutí klíčku řídící jednotka centrálu je schopna přijmout jen jeden kód. Pokud přijde jiný, cizí, centrál už nezareaguje, musíte odemykacím tlačítkem vyčistit registr, a znovu zamknout. nevím, jestli je to chyba, nebo nedomyšlená funkce, ale prý je to fakt. Takže tady by opravdu stačilo po vypnutí klíčku zavysílat, a majitel auto nezamkne. Jestli je to opravdu tak, tak mají koncernová auta problém. Velký problém.

Jak říkám, nevím kolik v tom je pravdy, ale v každém případě, odejít od auta a nezkontrolovat alespoň sluchem, že si auto při zamknutí houkne, je stejně hloupé, jako nezmknout dveře od bytu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.13 09:45

434mhz je wifi? jinak si myslím že každý je zodpovědný za své auto...spolehat se na to že když zmačknu tlačítko a auto se mi zamkne.. to je nezodpovědné.. ja jak zamykam dveře od baraku tak taky ještě zkusim kliku.. tak samo u auta zkontroluju jestli sjely čudly a je to v safe.. jinak to je fakt lamersky zpusob.. ale pokud máte vybavení tak to jde otevřít stejně jednoduše... a pokud je alarm napojeny na mikrospínače v zámku, tak nepomuže ani plovoucí kod...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.13 16:50

Udělá to klidně i u jiných značek

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zabu
Datum: 02.04.13 08:43

honzas, honzas, já někde píšu že 433 je WiFi? Nauč se číst. Dále, co znamená tvá věta: "alarm napojeny na mikrospínače v zámku, tak nepomuže ani plovoucí kod"? Trpíš snad představou, že auto zabezpečený alarmem s plovoucím kódem, jde odjistit mikrospínačem od zámku? To nemyslíš vážně, viď? Nebo jsi to myslel jinak a jen jsem to špatně pochopil?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.04.13 10:38

ale já se ptal jestli 434 je wifi jelikož pokud je mi známo tak octavy na tehle frekvenci jedou... s tim mikrospínačem jsem to myslel tak že například když otočím zámkem tak se alarm deaktivuje nevim jak to je na novych autech.. jestli už maji všechny zamky zaslepene... no a jak tím zámkem zloděj otočí vám už snad vysvětlovat nemusím...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zabu
Datum: 02.04.13 11:52

honzas: 433 MHz samozřejmě není WiFi. A o tom, že koncernová auta, resp. jejich DO od centrálu používá pásmo WiFi, jsem jen slyšel od kolegů v práci, takže agentura JPP.

A k té druhé věci, jestli si někdo nechá namontovat autoalarm tak, že se odjistí od dveřních kontaktů tak je trotl. To potom úplně ztrácí smysl. A doporučoval bych takovému majiteli aby změnil autoelektrikáře nebo firmu, která mu to montovala.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.04.13 15:15

takto to funguje na mém vw.. jak to maji ostatní auta netuším.. ja mužu odemykat jak klíčem tak dalkačem a tim se deaktivuje alarm.. dodělávaný alarm nejspíš pujde už jen deaktivovat ovladačem ..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.04.13 20:24

a když zamykám alarmem?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 02.04.13 11:32

zamyká se dálkovým ovladačem, ten vydává nějaké vlny, vlnění

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ruze®
Datum: 04.04.13 00:11
avatar

To jsem se nedávno taky dozvěděla a nemohla jsem tomu ani uvěřit,že to opravdu funguje.Jsem zvyklá u minulého i teď novějšího auta obejít všechny dveře a zkusit,zda je vše řádně zamčené-centrál,necentrál.Manžel se mi vždy smál,že je to zbytečné,když je centrál a teď sám vidí,že možné je všechno.Hold my ženy jsme ve všem přece jen opatrnější.:)

Ohodnoceno: 2x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.