Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Odstranění koroze + foto

Od: forusak odpovědí: 14 změna:

Zdravim, potřeboval bych poradit. U mého Focuse MK I se po zimě objevila bohužel koroze. Jedná se o korozi spodku dveří u řidiče a kousek u dveří za řidičem a dále pak na zadním lemu. Chtěl bych se zeptat, jak myslíte, že se nelépe s touto korozí vyrovnat a cca na kolik toto může vyjít? (jak svépomocí, tak v servisu, pokud máte představu)... Auto bych chtěl mít ještě cca 2 roky a jinak je lak viditelně bez koroze...

Pro představu posílám fotografie:

Zadní lem:

2i.cz/...

2i.cz/...

Spodek dveří:

2i.cz/...

2i.cz/...

Díky moc za rady

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirkakubek
hodnocení

0x

Oškrábat lehce ocelovým kartářem a zamáznout základovkou, eventuálně "chytrou" barvou proti korozi, vykašlete se na servis, je to drahé a korozi stejně nezastaví

 

jirkakubek
hodnocení

0x

Jinak cena 50 Kč ta trocha barvy, to budete mít snad i doma

 

olaf71*
hodnocení

0x

cokoliv s tím uděláš, tak to bude za rok zpět. to by se musel celý zkorodovaný plech vystříhnout a nahradit novým. to je daň za to, že není karoserie u tohoto modelu pozinkovaná. možná by se povedlo sehnat jiné dveře ve stejné barvě. mám tu samou,ale neprodám, spíš bych sám potřeboval pravé zadní a zadní dveře (kombi)

doplněno 31.03.13 15:15:

tou barvou myslím Ford aquamarine frost

erikch*

olaf71-ale no tak-Focus je(byl) pozink,jenže oproti všeobecně rozšířenému povědomí není pozink všemocný-je to otázka "namočení" kastle do lázně,utvoří se vrstva v mikronech a sebemenší mechanický kontakt(malý šterkový kamínek),který vrstvu naruší a už to jede...jediný co opravdu funguje jsou barvy se "šupinami" oxidu železa(natírají se s tím mostní konstrukce-ne ale v ČR),protože to stojí rance-to je jediná známá technologie ochrany kov.konstrukcí a povrchů,která ale v automobil.průmyslu nefunguje z důvodů ceny...

 

ronyx*
hodnocení

0x

Záleží hodně na tom, jaká je vaše další představa o osudu auto po těch dalších dvou letech. Jestli vrakoviště nebo další provoz třeba u jiného majitele. Dveře jsou hodně na hraně - pokud to neuděláte opravdu pořádně, za další 2 roky tam ten kus plechu už nebude. Pokud to uděláte pořádně, sice na tom necháte kus svých nervů a dost práce (teda pokud na to máte aspoň základní vybavení - malá flexa, drátěný kartáč, brusný papír a drobnosti jako štetec atd.), dají se ty dvěře ještě zachránit na několik let dopředu. Postup (mnou odzkoušený na starých autech ) vám klidně napíšu, ale teď to nemá cenu, když nevím vaše další záměry s autem.

angelo*

ronyx: Můžeš prozradit tvůj postup? Auto bych si chtěl nechat ještě hodně dlouho, mám pozink, ale i přesto na pár místech jsou takový malý místečka rzi :) . Díky

forusakkk
hodnocení

Dobrý den,

předem děkuji za odpověď...Auto plánuji sám provozovat cca 2 roky (řibližná doba, nikdy nemohu vědět, co bude) a pokud to půjde, tak poté bych ho chtěl darovat matce, popřípadě prodat, dle situace. Pokud bych Vás mohl poprosit, mohl byste mi poskytnout svůj návod na co nejlepší a nejtrvalejší odstranění koroze? A pokud se kouknete na tyto obrázky, myslíte si, že už je tato koroze v dosti pokročilém stádiu a že je řekněme "kritická"? Samozřejmě si nemyslím, že oprava vydrží věčně, ale chtěl bych, aby alespoň rok až 2 roky vydržela a pak bych byl ochoten znovu proces opakovat. Mimochodem pokud nemám příliš zkušeností s podobnou činností, myslíte, že je tato práce lepší dát zkušenému mechanikovi, u kterého auto servisuji? A jak toto vidíte přibližně cenově (beru cena za materiál + Váš odhad ceny práce - mechanik, nikoli autorizovaný servis)

Moc děkuji

ronyx*

Postup (pro amatéry - není potřeba zvláštních zkušeností, spíš jen pečlivost a trpělivost) sem dodám dnes, max zítra. Předem ale upozorňuju, že s pozinkovanými karoseriemi zkušenosti nemám žádné (jako hobby mám zjednodušeně řečeno auta býv. východního bloku ve stáří 25+) , takže postup na ně asi půjde uplatnit také, ale tam nejsem schopný ani předpovědět výsledek a trvanlivost.
Bohužel se musím omluvit - odhad práce na servis vám nejsem schopný poskytnout ani orientačně - nejsem autoklempíř ani automechanik, ale pouze kutil se zájmem o stará auta a s auty do servisu nejezdím (zastávám teorii, že když si něco "odfušuju" (slušně řečeno), tak aspoň vím co a jak jsem "zk***il" a za to, že mi to zk***ví někdo jiný se mi platit nechce).
Pokud si opravu uděláte sám, vejdete se ( i když budete muset všechno kromě flexy koupit) do 1.000,-Kč (samozřejmě bez vrchního laku).

mpv

to by mě zajímalo co je na tom tak drahého

brusný papír - 20 Kč

odrezovač - jestli 100 Kč

antikorozní barva - i kdyby 200 Kč

flexa ("jednorázová") z tesca 400 Kč

ocelový kotouč do flexy - 150 Kč

lak automobilu ve speji - cca 150 Kč

______________________

suma sumárum 1000 Kč i s flexou :)

mpv

Dobrý den,

popíši Vám jak na to, mám to odzloušené:

1. flexou (úhlovou bruskou) a ocelovým kartáčem místo "očistit", nezajíždět moc na zdravá místa, prostě lokálně očistit, kolem rzi trošku přibrat "zdravého"načatého laku a a ž naplech zbrousit

2. natřít bezoplachovým odrezovačem - cena cca 60 Kč/1l, spotřebujete sotva deci

3. natřít REZINEM21, moje zkušenost A1, prostě perfektní, je to kvalitní antikorozní barva, pronaradi.cz/...

4. dle chuti napatinovat, natřit barvou karoserie

Náklady do 200 Kč, práce cca 2hodiny

 

kamill*
hodnocení

0x

Na dverach je diera skrz -zle to je! Otvorit tapacírovanie dverí,vyčistit zapchaté odvodnovacie diery v dolnom leme .Po uschnutí ošetrit koroziu hlavne z vnútornej časti dverí ,zalepit dieru a potom ošetrit zvonka .Toto vam žiadny servis ,ani klampiar,lakýrnik robit nebude! Oni iba nastriekajú

peters

Mám Ford Focus z roku 2004 a mám úplně stejný problém, rezavé spodní části dveří..Nikdy bych si nemyslel, že budu řešit v dnešní době problém s korozí na autě. Měl jsem Citroen ZX a ten byl absolutně bez koroze a byl to starej křáp, pak jsem koupil Ford Escort a tam jsem viděl co to je koroze, tam zase trpí na korozi zadní lemy a šlo mi to až do prahů, tak jsem to nechal celé měnit a oprava nebyla levná, dva lemy , dva celé prahy plus nastříkání, auto jsem pak prodal raděj. Pak jsem si já blb koupil zase Forda, tohoto Focuse a myslel jsem, že nebudu už řešit korozi a je to tu hold zase a to všude říkali, že je dvanáct let záruka na korozi karoserie, ale to už neřekli, že musíš jezdit každý rok na pravidelné kontroly, tak když nemáš každý rok razítko v servisce, tak máš smůlu. Proto už nikdy si v budoucnu Forda nekoupím, protože jsou to rezavé střepy, žasl jsem na diskuzích o Fordech, kolik lidí to řeší..kde kdo má kolem mě kde jaké auto i starší než mám já a rezavé to nemá. To je vše, alespoň jsem to někam mohl napsat tuto holou skutečnost.

laik*
Myslim, ze se nedava zaruka na "korozi karoserie", ale na "prorezaveni karoserie". Tedy ne na to, ze se na tom neobjevi rezave fleky, ale zaruka na to, ze za 12 let ti to neprorezavi skrz na skrz (tedy ze tam nebude DIRA zpusobena korozi).
Spousta lidi tohle nechape, protoze si poradne neprectou podminky psane drobnym pismem.
O tom tvojem triku s povinnymi pravidelnymi rocnimi navstevami servisu jsem jeste neslysel.
Opravdu by me zajimalo, o kolik jsou drazsi pozinkovane plechy na auto, ze je vyrobci nepouzivaji standardne nebo jestli maji nejake jine technologicke nevyhody, kvuli kterym se nepouzivaji (horsi svarovatelnost?, ...)
peters

No věřil bys, že auto dost renomované značky jako je Ford může takhle brzy rezavět? Já tomu nevěřil, ale už tomu musím věřit, když jdeš po nějakém parkovišti, tak se podívej na kde jakou třeba fábii a rezavá nebude a věř, že bude starší něž tvůj Ford.Jinak s tou korozí a se zárukou na ni jsem volal přímo do Ford Homolka v Děčíně a tam mi řekli přesně to, ža tato záruka se vztahuje na auto jen v případě, že s autem jezdíte na pravidelné kontroly, kde se kontroluje koroze na karoserii a platí se tato kontrola vždy zvlášť, protože já osobně jsem na roční prohlídky dva roky jezdil, ale pak jsem přestal když už bylo auto starší, protože nechat každý rok cca pět tisíc za výměnu oleje plus skoro nic se mi pak už platit nechtělo, ale i kdybych jezdil na tyto prohlídky do teď, tak by to pořád nestačilo na uplatnění záruky na korozi a je jedno na jakou. Ono hold heslo že je záruka na karoserii 12 let má vždy nějaký háček a ten poznáš až když tě to opravdu zajímá a tak je to dneska vlastně u všeho..bohužel.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]