Nejste přihlášen/a.
ahoj, mám řidičák krátce můžete mi prosím poradit jestli je to tak jak si myslím?nejsem při couvání zrovna žádný zázrak a chci když couvámjet pomalu tak sešlápnu spojku víc k podlaze?a když se spojka povolí tak auto jede rychle: prostě jde o to abych couvala pomalu snad budete vědět co vlastně myslím auto mám na benzín diky za rady
pokud chceš couvat pomaleji tak tu spojku nepovoluj ůplně nech jí vyšláplou na začátku záberu-moment kdy se auto začne rozjíždět v podstatě jí necháš prokluzovat
a samozřejmě druhá noha na brzdě kdyby něco chce to kapku cviku ale není to těžký chce to jen cit v noze a najít polohu kdy se auto začíná rozjíždět
musite se prvni naucit jezdit pomalu se spojkou! nebo rozbijete prvni auto ke kteremu budete couvat
Doporucim trenovat prvni na jednicku, a to tak, ze si plyn zaroven regulujete povolovanim nohy na spojce (nahoru, jako pri rozjizdeni, ale budete porad stat nohou na spojce, jakoby zastavit nohu na pedalu uprostred rozjizdeni), kdyz uz se vam bude zdat, ze uz to moc zrychluje, jen vic prislapnete spojku dolu (aby kola zacly prestavat zabirat, ne az uplne dolu, tim jak moc zmacknete pedal, tim pomaleji pojedete (nebo vubec)). Tou spojkou vypinate a zapinate pohon kol, plynem rikate motoru, jak moc se ma tocit. Musite naucit ty 2 nohy spolupracovat Trenujte nekde na parkovisti a snazte se jet autem tak, aby vedle vas mohl klidne nekdo jit a kourit cigaro.
Az to budete perfektne umet a chapat na jednicku, tak jste za vodou, a muzete se pri couvani soustredit jen na to, kam se strefujete autem Zkuste si treba i natrenovat stani v kopci na miste jen pomoci plynu a spojky (bez brzdy), ziskate tim cit na spojce. Jedte pomalu do kopce na jednicku a pomalu po centimetrech seslapavejte spojku dolu tak dlouho, az se kopec zacne prat s autem a auto se diky tomu zastavi na miste, musite vsak zaroven pridavat i trochu plynu, aby auto nechciplo. Jestli se budete bat, mejte ruku na rucni brzde nebo trenujte jen na mirnem kopecku.
Jinak jizda se spojkou je dost nutna hlavne v kolone, nejvic me to nasere, kdyz mam pred sebou stovky km a hned 10km na startu si zhuntuju achillovku, ktera mi pak dreveni celou cestu
Couvání a auto na benzín, jak to spolu souvisí? Co jste dělali v AŠ? Žádat slevu. Dopředu, dozadu, jízda pomalu, práce se spojkou je snad jedno, ne?
Chci se zeptat. Když popojíždím v koloně a nebo couvám,tak stačí jenom pomalu pouštět spojku? (bez plynu)
To auto nechcípne když se pouští spojka a je zařazená rychlost?
Záleží hodně na typu auta a hlavně na jeho motoru - u některých aut stačí citlivě pouštět spojku a motor je natolik silný, že i na vonoběh (čili "bez plynu") bude bez problémů popojíždět i couvat, u některých (hlavně motoricky slabších) aut se bez přidání plynu (zvýšení otáček nad volnoběžné) neobejdete.
Pro představu - auto s 3válcovým litrovým motorem (slabý, rychloběžný motor) bez plynu nerozjedete (motor by vám bez přidání plyny chcípnul), auto s motorem V8 (osmiválec do V) o obsahu 5.000ccm rozjedete jen na volnoběh i do kopce.
A perličku - třeba takový starý Moskvič 408 s motorem 1.300ccm (klasický pomaluběžný 4 válec) se dokázal na volnoběh rozjet i na 4. rychlostní stupeň na rovině - stačilo jen hodně citlivě pouštět spojku.
Nedejte na posměváčky - každý nějak začínal a kdo tvrdí, že hned po autoškole byl perfektní řidič, tak kecá. Zrovna tak jako vy máte zatím problém s couváním se samotným autem, bude mít 95% posměváčků problém couvat i jen rovně s vlekem, pokud s ním nejezdí vůbec nebo jen málo.
K práci se spojkou při couvání - záleží hodně na tom, jaké máte auto (benzín, nafta) a jaké to auto má motor (slabý - např obsah 1.000ccm a nebo silnější - obsah nad cca 1.3000ccm). Se silnějším motorem a s naftou můžete couvat a popjíždět dopředu jen citlivým povolováním spojky (princip stejný jako u brzdy - sešlápnu pedál spojky na podlahu = stojím, ale motor se točí, pustím spojkový pedál nahoru = jedu), slabý motor při zátěži (rozjezdu) ztratí otáčky a kromě pomalého pouštění spojky při rozjezdu mu musíte pomoci plynem (zvýšit otáčky motoru).
V zásadě platí pravidlo stejné pro jízdu dopředu i dozadu - pomalu pouštím spojku a pomalu přidávám plyn = jedu, čím víc budu tisknout pedál spojky k podlaze, tím pomaleji pojedu.
To není o posmívání. Autoškola samozřejmě nikoho nenaučí bravurně jezdit. Ale rozhodně si myslím, že na práci se spojkou by se absolvent AŠ po skončení kurzu neměl vůbec ptát. Za nás to tak bylo. Za odvedenou práci autoškoly hovoří dotaz tazatelky ohledně závislosti problému na druhu pohonu motoru.
"sešlápnu pedál spojky na podlahu = stojím, ale motor se točí, pustím spojkový pedál nahoru = jedu"
Aha,takhle je to. Sem vždycky nechápal,jak se můžu rozjed bez plynu a on se motor točí
Se možná zeptám blbě,ale proč se točí,když stojím.
Točit se samozřejmě nemusí, pokud ho vypnete (chcípnete). Ovšem pak už bez jeho opětovného nastartování nikam nepojedete
díky v autoškole jsem se učila jezdit fábii na naftu a tam se to právě regulovalo jen spojkou tet mám golfa 4 -benzín a tam se musí jak píšete obojí plyn +spojka a to je i rozjižděná do kopce další problém auto řvě než se rozjedu prostě nemám ten cit
Ten nafťák neměl "plyn"? Ono se to u aut (nejen) dělá tak, že pouštím spojku a přidávám plyn, jistě, při citu se to dá rozjet i na volnoběh, ale to se na něj furt jede? Chce to tomu věnovat trochu času a naučit se rozjíždět, jet pomaličku. Je třeba se naučit koordinovat spojku a plyn (uši). Hlavně na to moc nemyslet, to musí být zautomatizované.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.