Nejste přihlášen/a.
Poradil by mi někdo, kdo se vyzná - jaké jsou výhody a nevýhody karbonové karoserie na motorku? To, že je karbon lehčí, pevnější, ale drahý vím, spíš by mne zajímalo, jestli někdo nemáte přímo zkušenosti a to jakékoliv.
Předem děkuju, vážné mi pomůže jakákoliv zkušenost.
Mám karbonovou přilbu. Skořepina je pevná jako ze železa ve srovnání s klasickou ze vstřikovaného plastu. Díky vláknité struktuře nepraskne při nárazu jako vlašský ořech. Taky jsem jel na kole s karbonovým rámem. Podobné to bude s kapotami motorek - extrémní pevnost při minimální tloušťce a hmotnosti. Nevýhodou je tříštivost a neopravitelnost ve srovnání s klasickými plasty, které lze svařit a mnohonásobně vyšší cena. Pro běžné použití u kapot na motorku zbytečné - kapoty moderních motorek váží zlomek ve srovnání s ostatními částmi, kde se dá zbavit více kg za míň peněz - těžké originální výfukové potrubí a katalyzátory, těžká kola,...
Tato organizace testuje helmy sharp.direct.gov.uk/... . A karbonové nepatří mezi nejbezpečnější. I z klasického vstřikované plastu či sklolaminátu bývají bezpečnější. Ale jak se říká, veř a víra tvá tě uzdraví.
Hlavní a vlastě jedinná výhoda karbonové helmy je její váha. Bezpečnost do ní nemíchej.
Já moc na testy nedám - viděl jsem na vlastní oči helmu z plastu, která po pádu na zem praskla na 2 půlky v místě svaru. Klasická helma ze sklolaminátu nebo karbonu tohle prostě neudělá, protože má "kostru". Takže se může roztříštit v některém místě, ale celkově udrží tvar, nemůže celá prasknout. Mimochodem, když si na Vámi odkazované stránce seřadíte helmy podle "rating", zjistíte, že u všech nejlépe hodnocených je materiál "Carbon Kevlar", "Composite Fibre", "Carbon Fibre", u nejhůře hodnocených zase převládá "Thermoplastic", "Polycarbonate", občas "Fibreglass". Když jsem si kupoval helmu, prodejce tam měl její skořepinu na ukázku. Nevážila nic a i když jsem ji položil na bok a kleknul na ni, nezlomila se ani se neprohnula. Plast by dávno prasknul. Netvrdím, že jsou karbonové helmy nejbezpečnější na světě, ale rozhodně jsou bezpečnější než ty plastové.
Tak to je zajímavé, a to že velmi. Laminát příjemně překvapuje, karbon - no tak jak říkáš. A já si myslel s trochou nadsázky, že do laminátu cvrnkneš a můžeš opravovat, zato karbon přežije všecko.
Čili to vidím, že se proletím po netu a za domácí úkol si k laminátu a sklolaminátu zjistím nejnovější podrobnosti.
Přítel se teď taky rozhodoval jesi koupí carbonovou kapotáž nebo lamino.. a nakonec teda zvolil ten karbon, kvůli tomu, že je pevnější než to lamino a i přesto lehký. No výhod to má určo spousty, ale chtěla sem hlavně říct, že nakonec po sáhodlouhém hledání kde to teda koupí zvolil motoforzu, a zrovna vychytal akci - na všechny modely r.v. 2007 - 2013 mají slevu na kompletní sady kapot 15%. Mají tam sice napsáno Jarní akce, ale na webu to mají pořád, takže si myslím, že to platí stále.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.