Optimalni otacky u vysokootackoveho motoru

Od: Datum: 15.11.12 20:22 odpovědí: 10 změna: 17.11.12 10:32

Dobry den ,zajimalo by me jak je to s vytacenim benzinoveho motoru ktery ma otackoměr do 9000? Jedna se konretne o motor 4G63 1992

Je špatné kdyz tento motor např rano za studena (a hlavne v tomto obdobi kdy zacnou mrazy) tocim do 3500 nekdy max do 4000 otacek s lehkym seslapnutim plynu ,a až poté přeřadím? Kdyz ma otačkoměr ma max až 9000 tak si myslim že i to řazeni až při tech 4000 by nemusel byt u tohoto motoru problem? Jinak klidna jizda by se mela pohybovat minimalně pri kolika otackach? 2200 otacek je uz moc malo na tento motor a spis se vic kazi, pri běžné klidne jizdě?

Dekuji za odpovedi.


avatar
Upozornění
Tato otázka je 4 roky bez odpovědi a proto byla uzavřena.
Máte-li podobnou otázku, a nenašli jste vhodnou odpověď, založte novou otázku.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.11.12 20:29
 

Chtělo by to někde pohledat výkonostní křivku tohodle motoru, kdy má výkon a kdy o něj přichází a v tomhle rozmezí řadit a jezdit. Není na otáčkoměru zelené pole otáček? Studený motor vytáčet není dobré nikdy. Hodně záleží na oleji za jak dlouho se všude dostane a udělá mazací film, který se netrhá.

doplněno 15.11.12 20:30:

Navíc to není jen o motoru. Studený tuk v kloubech poloos,studený olej v převodovce,rozvodovce,...

 
Datum: 15.11.12 21:05
 

4G63 není žádný vysokootáčkový motor. Je to normální benzínový motor. Tenhle motor vydrží hrozně moc. Např. sériová klika vydrží i 1000HP.

Máš turbo a nebo ne?

 
Datum: 15.11.12 21:09
 

mam verzi bez turba

Datum: 16.11.12 18:26
 
avatar

andelck-jestlipak víme jaké typové označení mají Mišáci Lancer EVO V,VI,VII...?!? Ano,správně 4G63..,a příjde ti tento motor jako "nízkootáčkový" ...? Nevím zda jsi měl možnost se s tím někdy svézt,ale mohu ubezpečit ,že maximum leží hodně vysoko(nepamatuju si už bohužel přesný číselný údaj)...

doplněno 16.11.12 19:00:

z úhlu pohledu otáček třeba samotného turba(až 200 000/min) asi ne,z úhlu pohledu motoru TDI rozhodně...je to relativní...

 
Datum: 16.11.12 18:46
 

Mě to vysvětlovat nemusíš. Já ten motor v autě mám.:) Mám tam cca 450HP dle tlaku turba a že je vysokootáčkový bych teda stále neřekl.

 
Datum: 17.11.12 09:40
 

Úhel pohledu beru ve srovnání s ostatními benzínovými auty.

Maximální kroutící moment je u mého motoru v sérii při 3000ot/min.

Skutečně vysokootáčkový motor má tento moment minimálně okolo 4000tis, např. Honda Type R má maximální kroutící moment při 5600ot/min.

doplněno 17.11.12 11:07:

Vůbec jsem nemluvil, kde je posazen nejvyšší výkon. Psal jsem, kde je posazen kroutící moment, ten je právě důležitý, aby člověk mohl posoudit, kde motor nejlépe pracuje a má nejvyšší účinnost.

doplněno 17.11.12 11:45:

@miro

 
Datum: 17.11.12 10:08
 

4G63 ma max vykon při 6750ot/min.

doplněno 17.11.12 12:09:

jo ja vim ,ale ten kroutici moment neznam ,tak jsem napsal aspon tohle

Datum: 15.11.12 22:32
 
avatar

Na tohle lze těžko paušálně odpovědět. Sám mám najezděno mnoho desítek tisíc s benzíňáky, i mé současné služební auto je benzín. Využitelné otáčky se odvíjí od toho, jaký výkon od motoru požadujete - na pětku jezdím 45 i 200 - což bude asi dost rozdíl v otáčkách, že ... Prostě vzato - zahřívat motor na místě je nesmysl, ale horší je honit nezahřátý motor do otáček. Vzhledem k tomu, že benzíny se zahřívají rychle, není to až takové omezení. Ale zase na opak - chci li předjíždět (pochopitelně se zahřátým motorem) tak podřadím a vytočím motor i přes zmíněné 4000 ot min. Proč ne? Zrovna teď jsem v Itálii, což obnáší to, že auto poženu 1200 km po dálnicích, takže se pod ty 4000 dostanu víceméně jen na úsecích s omezením na řekněme 100 a méně. Ale to autu neublíží, benzíňák se ve vyšších otáčkách ocitá v oblastech vyššího výkonu a auto je živější - ale to je zase vykoupeno vyšší spotřebou.

Takže - na ,,kažení´´ motoru se vykašlete, ,,Mišizbuši´´ jsou dobré auta a nechají si hodně líbit. Jen nehoňte do otáček studený motor, jinak jezděte víceméně podle ucha.

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 16.11.12 19:17
 

kdyz s tim jezdim tak ze za studena motor vytacim max do 3500 ,a pri bezne klidne jizde motor drzim v otackach kolem 2500 tak je nejlepsi odezva ,a motor pak ma i klidny a tichy chod ale na volnobeh ,jen mě pak pravě pri tech 2500 otackach prijde že při jizde je ten motor hodne vytoceny ,jestli mi rozumite jak to myslim ,je to docela nezvyk drzet auto takhle v otackach ,ale ta 4G63 to asi vyzaduje

Od: miro®
Datum: 17.11.12 10:32
 

Motory nizko a vysoko otáčkové jsou charakterizovány takto a mají tyto parametry : Uvádím pro rozšíření poznatků.

1. Motory nízkootáčkové mají: Střední pístovou rychlost do 6,5m/sec a zdvihový poměr 0,8 až 1,2

2. Motory vysokotáčkové mají: Střední pístovou rychlost nad 6,5 m/sec a zdvihový poměr 1,2 až 2

Usílí dosáhnout vysokých otášek spalovacího motoru je omezováno"

a. Rychlostí hoření paliva (směsi).

b. Poklesem sací účinnosti při vysokých otáčkách - lze částečně řešit turbodmychadlem

c. Nepříznivými setrvačnými silami, hlavně součástí konající přímočarý vratný pohyb- klikový mechanizmus(střední pístová rychlost a rozvody

d. Tepelné namáhání - omezené možnosti chlazení.

Krásný den - miro

 

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.