Příprava auta na STK - co zkontrolovat?

Od: Datum: 29.03.13 20:30 odpovědí: 10 změna: 31.03.13 20:06

Dobrý večer, blíži se mi stk, co bych měl před stk vše skontrolovat než pojedu? . Auto jezdí bez problému, nic nebouchá apd. je absolutně bez koroze r.v 2000 ,

Jetě jeden dotaz seřizoval jsem brzdu, na kterým zubu má zabírat tzv. na max.?

Děkuji za rady a přeji hezké velikonce.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: olaf71*
Datum: 29.03.13 21:00

taky jsem si myslel, že mám auto ready. nejdřív se musí na emise, musí být platné. na STK už jsem nemusel, protože měření dopadlo katastrofálně a nepomohlo by asi ani kdybych byl pěkně rostlá děvenka.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 29.03.13 21:06

Ručku seřiď tak, aby při povolení netáhla a kola se otáčely volně. Jinak zkoukni lampy, aby svítily a měj povinnou výbavu. Pokud s autem něco bude, daj ti to na měsíc a asi za 150Kč si to zopákneš.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.03.13 21:07

Vůle náprav - čepy. Seřízení světel. U té ruční brzdy ani tak nesejde na kterém zubu, ale aby kola brzdila dostatečně a souměrně. Je to starší auto, tak zkontrolovat mastnotu, případně umýt motor, mastnotu nemají rádi. A také zkontrolovat povinnou výbavu - prázdná rezerva, prošlá lékárnička atp.

doplněno 29.03.13 21:27:

Tazatel nepsal nic o domácích podmínkách. Ale nepsal jsem to protože, jsem jednou před TK měnil tlumiče a péra a auto pak logicky svítilo moc nahoru. A na TK jsem si pak vyslechl přednášku o oslňování a rozhodně se neměl k nějakému seřizování. Uznávám, že měl pravdu, ale proč tomu nepředejít.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 29.03.13 21:10

Můžu vědět, jak v domácích podmínkách tazatel zkontroluje seřízení světel? Pokud bylo myšleno funkční nastavování světel, tak chápu, ale jak by si je sám seřídil, navíc proč, když mu je na STK doseříděj podle mašiny?

doplněno 30.03.13 11:49:

U nás to je jak říká diesel. Automaticky najíždí mašinou před auto a bere do ruky šroubovák. Seřízení je v rámci STK a nikdy jsem s tím neměl problém. Doma to stejně nevymundíš kdyby ses potento...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.03.13 11:26
avatar

To Dericaster-tak v tom případě bych hoposlal někam a že pokud mu vadí že to musí seřídit,tak příště půjdu jinam,kde to udělají bez řečí!Seřízení světel je jediná "oprava" která patří mezi jeden z úkonů technické kontroly!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.03.13 08:06

Nic neserizujte, neopravujte, neripravujte, jedte na STK rovnou "z ulice".

Pokud prijdou na nejake zavady - a od toho jsou placeni, vy si je platite, z vasich zdanenych penez - , konktetne je specifikuji na STK do prtokolu a do 30 dni jdete na opakovanou stk za snizenou cenu, cca 100 Kc, kde uz se kontroluje jen a pouze odstraneni tech konkretnich zavad.

Treba projdete na poprve uplne v pohode ale.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 30.03.13 11:21
avatar

To Tomaslad- přesně takto to dělám a vždy OK!Maxi málně když vím že mám kontrolovanou věc v nepořádku,tak to, udělám.Na letošní STK v prosinci musím udělat svisláky a čepy řízení se silenbloky ramene - minule ještě v normě ale doporučil to vyměnit!

Klasifikace závad dle protokolu jsou: Lehké-neřeší

Vážné-známka na 30 dnů

Nebezpečné-odtahovka nebo podvalník- ze stanice nesmí jet po ose,na opakovanou taktéž a opakovaná se prý dělá zase v plném rozsahu,poslední bez záruky!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.03.13 11:30
avatar

u nás je opakovaná okolo 400kč:) jinak souhlas *cteni*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 30.03.13 11:33
avatar

Souhlasím s tomem.Sedni a jeď tam.Oni ti nějakou závadu najdou,tak nemař prostředky za opravy,které u STK projdou.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cmd*
Datum: 31.03.13 20:06

Ruční brzda tuším 3-4 zub, ale u některých aut, zejména pokud nemají lanka úplně v kondici, takhle dotažená brda brzdí i odbrzděná, ideální je přizvednout, otočit zvednutým zadním kolem a vyzkoušet, aby nepřibrzďovaly při jízdě. Pokud to konstrukce umožňuje, promazat i lanovody ruční brzdy, aby nezůstávaly viset.

Obecně před STK výbavu podle platné vyhlášky, platnost obsahu lékárníčky, to asi dělá v podstatě každý. Jinak s tím asi člověk moc nenadělá, pokud už někde karosérie kvete, tak opravit, podle rozsahu klempíř nebo tmel a barva. Pozor, asi to není Váš případ, ale když mi dožíval Forman a nestálo mi za to dělat lak na celém autě, málem jsem dojel na údajně nějaký předpis, že tuším asi 80 procent povrchu auta musí mít stejnou barvu shodnou s údajem v techničáku. Díry na pěst v prazích taky nevidí an STK moc rádi . Samostatnou kapitolou jsou emise, bez kterých na STK nelze, zejména pokud je to diesel, někdo dopručuje na delší trasu prohnat na vyšší otáčkya a případně natankovat jednu nádrž "lepší" nafty, zejména pokud třeba jako já už nepotřebujete závodit a preferujete plynulejší usedlejší jízdu .

Po svých zkušenostech doporučuji podle zkušenosti a lokality provést předběžný průzkum (fóra na internetu), zda se na konkrétní STK, kam míříte, chovají jako lidi (např. mírně rozjetá hlavní světla se šroubovákem doseřídí, nebo upozorní, s čím za dva roky radši už bez opravy nejezdit) nebo jde o lepmly s bumážkou od státu, se kterými jsem se setkal třeba já, a vyhodí Vás za cokoliv a ještě zapomenou nalepit emisní známku. Mimochodem, opakovaná STK za 100 Kč, to už se za ty peníze snad ani nevidí?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.