Nejste přihlášen/a.
Dobrý den , chtěl by se zeptat na názor kterou alfu vzít spíše jedná se o alfu 156 ale jde mi o obsah rozhoduji se mezi 2,O l T.S. rok 98 . a nebo 1,8 T.S rok 98 . nejde mi o spotřebu ale o poruchovos a podobně . děkuji za každou radu .
Jestli 1.8 TS a nebo 2.0 TS je celkem jedno. S poruchovostí (spolehlivostí ) jsou na tom tyto motory podobně. Ono nejde o to, že ten motor je špatný, je pružný, kultivovaný chod a solidní spotřeba. Problém je,že plno lidí nenodržuje předepsané výměny rozvodu. Ty jsou 120 000 km a nebo po třech leetech. Švédové doporučjí po 80 000 norové pak dokonce po 60 000. Je to dle dovozců aut z důvodů, chladného podnebí. Já když někomu dělám rozvody tak ho upozorním aby to nechal vyměnit znovu po 100 000 a nebo již zmiňované 3 roky. Druhá důležiá věc je opravdu kvalitní olej. Tyhle TS mají poměrně malé mazací kanály z důvodů co nejmenší váhy motorů Pokud někdo nepoužívá kvalitní olej, motor se mu přidře na spodku a začnou klepat šály. Zatím co jsem dělal takhel vylágrované motory, byly vždy zakarbónovné. Když jsem se ptal co dávají za olej tak to byl vždy nějaký co nejlevnější "omastek" a nebo tvrdili, že to už klepalo, když to kupovali. Bohužel to je lidská vlastnost nacpat tam to nejlevnější. Plno kluků, co tam dává to co tam patří, problém s motorem nemá. To vždy odejde jen lemplům. Pokud to člověk koupí od někoho okom ví , že to nekur... tak není problém. Jinak motor pořádně prohlédnout a poslechnout. Klidně sundat víko hlavy a mrknout jak na tom je s karbonem. Já bych osobně u 156 šel do JTD a to do 1.9. 2:4 JTD je na nápravu 156 dost těžký motor a čumák je brzo u země.
Co ještě dodat, nejvíce jim rozumí lidé, kteří ji ani jednou neměli,ale slyšeli jak jeden pán povídal. Tak u to ale bývá.
Vůz - výborná volba , o takových jízdních vlastnostech si může Ochcavia nechat jenom zdát .
Tady tyhle motory jsou dost špatné -
u 1.8 - motor s dvojicí svíček na válec se solidně rozjíždí již z nízkých otáček , (sada orig svíček 8000) , fatální závady se mu nevyhýbají ,
mrkněte tady na brzdové kotouče -nadměrně se kroutí ,
2.0 TS - nejchoulostivější ze všech benzínů,, když už se nepotká ,tak se zadře,má dvojici rozvodových řemenů,menší pohání vyvažovací hřídele a vždy se musí měnit po 60 000km oba dva,někdy ani to nestačí .
Závady u obou - zanesené čerpadlo - sníží se mazání ojnic
průnik oleje svíčkami,
karbonem zanesený variátor proměnného časování sacího rozvodu ,
při studeném startu na plný plyn praskají písty
když Alfu tak naftu - musím končit
to souhlasím.. pokud se nekurví motor tak se jebe podvozek... ale jinak si myslím že třeba 2.4JTD je dosti povedený
Mister ,,nu " - jestli je Alfa plečka - tak je jasné že jste v žádné nejel!?!?!?!
Proč v německém srovnávacím testu Auto Bildu porazila i BMW řady 3?
Je fakt , že Twin Sparky v Německu parkují v německých autohandech na sobě a nikdo si jich nevšimne ,
ale s koupí nafty zas tak problémy nejsou,
Alfa Romeo 156 byla krásným modním zbožím a přitáhla celou řadu technických anafalbetů,kteří nebyli zvyklí na servisní nároky a neznali jejich provozní specifika ( ŠETŘÍLC I ),Zjistili to až zadřeli motor .A je jasné ,že když někomu zastaví auto v tunelu pod Mont Blankem , těžko k němu znovu najde vztah ,byt si za závadu 100x mohl sám., na druhou stranu VW Passat 2,5 TDi má servisní náklady ještě vyšší ,ale pověst z let minulých mu zaručuje dobrou prodejnost.
U 1.9 JTD 77-85 kW je spolehlivá ,turbo je s aktivní regulací plnícího tlaku - nehrozí zatuhnutí lopatek - spolehlivá, dvouhmoták nemá ,vstřikovače vydrží víc než na konkurenčních Common railech,
1.9 JTD 103-110 kW - 16 ventilovka je též vynikající ,navíc má 6 stupnů ,
2.4 JTD s dvouhmotákem, celkem sem tam problémová.
doplněno 28.03.13 20:10:NU - Žebříček poruchovosti je úplně na nic - závady se berou z STK ček a tam žádná Fábia ,Ochcávka Golf,Passat Tsi s přeskočenými rozvody nepřijede . Ani s posraným turbem .
Kapiš to .
lajbr, českým národním sportem je servisovat auta dle svých finančních možností, nejlépe doma na dvorku nebo vůbec, olej předepsaný výrobcem nahradit tím co se dá ukrást v práci, nejlepší je olej do starší lokomotivy , je sice hodně hustý ale když se ohřeje dostaneš ho plnícím hrdlem dovnitř...proto je tak oblíbená stará Octavia s věčným motorem ALH![]()
a na rozdíl od staré plečky alfy s KVALITNÍ německou elektoniku Bosch, se kterou měl problémy KAŽDÝ kdo si alfu pořídil..
Jízdní vlastnosti alfy nezpochybňuji, ale nekoupil bych si jí...jsem zvyklý na primitivní jednoduché (koncernové) zadní nápravy![]()
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.