Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Poloha nohy při pouštění spojky

Od: amater123 odpovědí: 18 změna:

Zdravím,

mám za sebou první jízdy v autoškole a vrtá mi hlavou jedna věc. Ještě před jízdami v autoškole jsem jel v našem autě a tam jsem pouštěl spojku tím způsobem, že jsem měl patu na zemi. Než jsem se rozjel, trvalo mi to docela dlouho. Když jsem ale měl jízdy, měl jsem mokré podrážky a nemohl jsem pouštět spojku tímhle způsobem, protože podrážka o pedál skřípala - tak jsem spojku pouštěl tím způsobem, že jsem zvedal celou nohu - najednou jsem se rozjel mnohem rychleji a lehčeji, ale zase v nemám v noze takový cit - který je potřeba při parkování.

Myslíte že je to jenom tou polohou nohy ,nebo tím, že v autoškole je novější auto (Punto vs. Felicie '95) a tak se s ním rozjíždí lehčeji?

Díky

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar ernie

Co to je za zvrácenost, používat opřenou haksnu při ovládání spojky? To je nějaký moderní způsob výcviku jízdy v autoškolách nebo co? Za mého mládí by mi nohu učitel ve Svazarmu urazil. Se nedivím, že potkávám na cestách tolik jelit, kteří mají problémy se na křižovatce rozjet. A já pořád myslel, že čekají jestli zelená nebude ještě zelenější. Dík za objasnění.

spojka

Opravdu na tom neni nic sloziteho. Pata na podlaze poskytuje referencni bod, takze clovek vi, kde ve zdvihu spojky jeho noha je a neposkakuje jako koza.

Je to dobre zvlaste v okamziku, kdy si clovek potrebuje "hrat" se spojkou - rozjezdy do kopce, parkovani, popojizdeni atd. Taky kdyz auto "drnca" po hrbolate silnici, tak nedochazi k "pumpovani" spojky vlivem setrvacnosti vahy cele nohy, ktera nespociva na sedaku.

 

uska*
hodnocení

0x

Zdravím amatere, odpovídá také amaterér. Buď v klídku, u každého auta je to jinak neboť spojka zabírá v jiné poloze. Nadeš si styl kdy se rozjíždíš rychleji a pokud budeš střídat vozidla , holt se budeš muset přizpůsobit. Věř, že za chvíli vůbec nebudeš vnímat v jaké poloze máš novu.

Hodně km bez nehod, ať se daří.

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Jak píše Uska, po pár stovkách kilometrů už ti ani nepřijde, co s tou nohou vlastně děláš. Teď do autoškoly doporučuju zkusit jiné boty. Když zvedáš celou nohu, ten cit chybí a nedocílíš ho (v traktoru bys začal skákat jako koza), kdežto když necháváš patu na podlaze, cit máš a naučíš se i rychlé rozjezdy. A až ti to půjde, doporučuju do závěreček nesedat do jiného auta. Jako začátečník si ten cit rychle rozhodíš. Po zkouškách si můžeš vyzkoušet kde co půjde a zjistíš, že přechod z jednoho auta do druhého je otázkou prvního až druhého sešlápnutí či rozjezdu. Prostě to budeš dělat jako když píšeš. Taky nemyslíš na to, jak tužku držíš, ale co píšeš. Při rozjezdu budeš myslet na to, že máš auto dostat o pár metrů (kilometrů) dál a co děláš s nohou tě už ani nenapadne.

 

petr123*
hodnocení

0x

Nech patu na zemi, jinak nebudeš mít v noze cit a za chvíli se ti unaví. To že mokrá podrážka skřípe o pedál neřeš ;)

.

Jinak jak bylo řečeno - spojka v každém autě reaguje trošku jinak, stejně jako brzdy. U každého auta si na to budeš muset trošku zvykat, teď na začátku ti to bude trvat déle ale za chvíli ti to půjde automaticky a nebudeš nad tím vůbec muset přemýšlet.

doplněno 28.03.13 11:41:

Jo a s těma botama souhlasím. Jestli máš nějaké těžké zimní boty tak se v autě normálně přezuj do nějakých lehkých tenisek. Půjde ti to o hodně líp.

 

j0ck3r*
hodnocení

0x

V autě je dobre mit podložky s dražkama, nemusiš zvedat celou nohu (je to docela namahave, protože spojku použivaš skoro furt).

Podle mě je nejlepši se opřit o patu a postupnym ježděnim dostat do nohy určity cit. Pak to maš jak klavesnici :), nepřemyšliš jak mačkaš spojku něco co prostě to dělaš automaticky (jako když mačkaš např. pismena teš postupen času nepřemyšli jak jej mačkaš prostě to de samo)

tak ta klávesnice nejni dobrej příklad. Píšu na ní už hezkých pár let a dodnes nad tím musím přemýšlet *smich* (a koukat na ní). Spojku naopak pouštím zcela podvědomně, takže jsem se naopak teď musel zamyslet, abych si uvědomil, jak jí vlastně pouštím *nevi*. Jinak souhlasím, že je to u každého auta (i stejné značky) trochu jiné. Například u Š1203 se na ní šlápnout s patou na podlaze ani nedalo, noha se musela zvednout.

ladaadal*

Myslím, že Jocker měl na mysli psaní na klávesnici všemi deseti, kdy si ani neuvědomuješ, jestli píšeš nebo mluvíš. Prostě to naskakuje na monitoru jak když v autě ubíhá krajina.:D

No právě, já píšu všema třema (2 na pravé, 1 na levé ruce). Když se pak podívám na monitor, nestačím se divit, co jsem to zas napsal. :D . Ale to už jsme zas trochu mimo téma!

 

buss
hodnocení

0x

Těžko říci, jak vysoko je pedál, jak velká je noha... Jistě, není-li pata opřena je cit menší, ale je to na používání, čím častěji, tím se přizpůsobíme. Horší při střídání aut. Ani nevím, jak ji sešlapuji, nepřemýšlím nad tím. Takže mi to v hlavě nevrtá.

 

bazim*
hodnocení

0x

Já osobně bych nemohl používat spojku bez paty. Zkoušel jsem to a ten cit je opravdu malý a byla to pěkná skákačka :D

 

hm*
hodnocení

0x

Nohu pro spojku rozhodně zvedám celou. Pedály brzdy a spojky jsou stejné a sešlapují se "silově", plyn se ovládá s položenou patou a pedál je k tomu přizpůsoben.

Cit je možná o něco menší, ale nějak si nedovedu představit sešlapování spojky jen špičkou nohy s opřenou patou. A kdyby se spojka z tak nejistého sešlápnutí vysmekla, tak ...!

 

hodnocení

0x
avatar pest

Tohle vše je jen a jen o praxi, neboj prošel tím každý a chce to trénovat. Kdo říká, že to uměl hned bezchybně, tak stejně kecá.
Jinak docela mi to nasadilo brouka do hlavy, jak tu spojku pouštím vlastně já :-D ale jak střidám několik aut, traktorů a bůhví jakej jinech nesmyslů, tak ani nevím, ve všem je to tak nějak jiný, ale člověk si zvykne.

 

luke237
hodnocení

0x

Jak uz lidi psali, patu na zemi, pedal seslapavat spickou (casti nohy, ktera zacina asi 2cm za koncema prstu na noze). Takhle mas v noze nejvetsi cit a nejvetsi moznost menit rychlost pousteni spojky.

V tom prvni aute jsi proste jen pomalu poustel tu spojku. Priste ji poustej rychleji do polohy zabery, auto se zacne rozjiszdet a pak pomalu pust spojku az do horni polohy.

Vsechno je to o zvyku, v kazdem aute ta spojka zabira jinde a i kdyby jsi do stejneho aute, ktere mezitim najelo 50 000 km sedl znovu, tak to bude jine nez predtim.

Zakladem je zjistit pri prvnim pouziti spojky, kde zabira a priste uz to poustet rychle az do teto polohy.

 

 

hodnocení

0x

teda nechci vám do toho kecat, ale každé auto má jiný chod pedálu a taky jinde spojka zabírá.. chtěl bych vás borci vidět, jak v mém autě mačkáte s patou na podlaze.. to bych si bud musel pokažde vykloubit kotník a nebo bych měl za chvíli rýhu v podlaze... když přesednu do fabie tak je tam o poznání kratší chod.. a třeba yaris ma uplně kratoučky chod.. jak jsem na to nebyl zvykly tak jsem s tim pedalem mlatil o zem :D... jinak ja odjakživa pouštim spojku ve vzduchu a nikdy si nikdo nestěžoval že s tím skáču jak koza ani v autoškole ani nikde jinde.. je to vše o zvyku... jak se to vychytá, zžijete se s tím tak to jde hladce..

doplněno 29.03.13 19:19: schvalne jsem to dneska zkousel s nohou na podlaze a musim jezdit po koberci coz je pekne na hovno. Takze silne nedoporucuju bo jak sednete do jineho auta tak se budete divit. Hlavne ti za vama

 

amater123
hodnocení

Díky za odpovědi. Teorie pouštění spojky je mi jasná, spíš mi vrtá hlavou, čím byla způsobená tak razantní změna v rychlosti rozjezdu - jestli autem, nebo polohou levé nohy (Felicie - pata na zemi, Punto - zvedání celé nohy).

Musím říci, že rozjezd při zvedání celé nohy byl oproti tomu s patou na zemi opravdu rychlý. Nemám teď ale možnost porovnat, jestli to taky nebylo autem.

dericcaster*

Rychlost rozjezdu nemá s polohou nohy téměř co dělat. To záleží na kombinaci celkového výkonu motoru, okmažitých otáček, rychlosti pouštění spojky a v neposlední řadě i kondici spojky.

asd*

Podle mých zkušeností mělo hlavní vliv auto. Feldu i Punto znám ve víc exemplářích a chod spojky byl vždycky výrazně lepší v Puntu.

Patu na zemi nemám, spojku dávkuju podle chování motoru a ne podle polohy pedálu = referenční bod (opřená pata) je zbytečnost

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]