Sjete pneu zevnitř

Od: Datum: 25.03.13 14:27 odpovědí: 6 změna: 25.03.13 20:18
Ahoj,chtel jsem se zeptat,mam sjete predni pneu na obou stranach zevnitr,tak co by to mohlo byt?Pravdepodobne spatna geometrie,ze?Jeste by me zajimalo,kdyz si to necham nekde seridit,tak to je jakoze trvale,nebo s kazdou vymenou pneu se to musi nechat serizovat?A kolik to asi tak muze cca stat?Diky za odpovedi..
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 25.03.13 14:31

Geometrii není nutné dělat při "každé" výměně pneu - ale např. po každé větší ´ráně do podvozku´ to vhodné je (projetí velké díry rychle apod.) - takže to závisí spíše na šetrné jízdě, než počtu sjetých gum... ;)

Prosté seřízení je otázkou pár set, pokud je ale třeba měnit díly, těžko říct...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 25.03.13 14:33
avatar

sanka, pokud máte pneumatiky sjeté, tak jak si představuji, tak je to uřčitě špatná geometrie. Pokud jsou ale jinak sjeté, nežli si představuji, můžou to být tlumiče, nebo i podhuštění, či přefoukání.

Geometrie vozu, dle typu auta a místa seřízení je cena od 500Kč do 2500Kč..

doplněno 25.03.13 18:32:

Sjetý vnitřek svědčí o rozbíhavosti kol.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 25.03.13 17:33
Gumy taky rady uchazeji,to je pravda,ale nei to prvni par co se takhle sjel..Jsou sjete jen zevnitr asi tak na 5 cm,muzu pozdeji pridat i fotku..A tlumice,ty by urcite chteli vymenit,bohuzel ted byli na rade brzdy..
Od: ar*
Datum: 25.03.13 18:55

Nechte si opravdu udělat geometrii, buď je v háji rozbíhavost (jak píše Milan) a nebo odklon. Tlumičema to není to by dělalo plošky na pneu. Gumy pak vypadají jako "zubaté".

Hlavně si nechte udělat geometrii kvalitně, to je laserem.. Nějaké garážové "tyčí" je víte na co.

doplněno 25.03.13 21:03:

diesel®: "To AR - nemáš pravdu-záleží jaké tyče! dřív se jinak neměřilo a bylo to OK (teda pkd je to starý profi nástroj!)"

Když si myslíš, že nějaká tyč a může být sebevíc profi super extra atd atd, se můž přesností vyrovnat laseru, tak si to klidně mysli. Ona technika jde neustále dopředu. Dnes má každý mobila, posílá SMS a maily a nelítá na poštu posílat telegram.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.03.13 19:40
avatar

To AR - nemáš pravdu-záleží jaké tyče! dřív se jinak neměřilo a bylo to OK (teda pkd je to starý profi nástroj!)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.03.13 20:18
avatar

Bude to auto od auta (přesnějí typ od typu) různé. V zásadě bych to shrnul asi takhle - čím složitější složení nápravy a víc prvků na seřizování, tím více možností chyb. Vliv bude mít taky asi i tlak v pneu a zatěžování auta.
Příklad:
mám typ auta (pravda, už skoro historický vůz), kde nelze geometrii seřizovat vůbec, jediné, co se tím dá seřídit na obou nápravách, je sbíhavost předních kol. Sbíhavost jsem dělal vždycky "od oka" (nikdy jsem ji neměřil, max tak orientačně svinovacím metrem) a sekl jsem se jenom jednou - ale to bylo o tolik, že pískaly pneu v každé sebemenší zatáčce (byla tak velká sbíhavost). Sjíždění jsem nikdy nezaznamenal. To samé byl s tlumiči - byl jsme s tím pro zajímavost na stolici na měření tlumičů. Všechny 4 tlumiče mi to tenkrát ukázalo jako zcela špatné. Je fakt, že to auto bylo trochu jako houpačka (podélně), ale neodskakovalo a sjíždění pneu jsem za dalších najetých cca 80.000km (do odstavení k rekonstrukci) také nezaznamenal.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.