Nejste přihlášen/a.
vypadá to na sulfatované desky. Ještě vyzkoušet zátěžovým V-metrem ale vidím to na výměnu.
doplněno 22.03.13 09:29:jak je ta baterie stará? a jak dlouho ji nabíjíte pro dosažení uvedených hodnot?
Neuvádíte zda baterie je fumkčí či nikoliv.Zda ji potřebuje jen dobít a nedo zda řešíte její nefunkčnost. miro
miro®: po 40ti kilometrech jízdy jsem zastavil a už nenastartoval ... tak jsem ji nechal přez noc na nabíjení a ráno už zase fungovala ... ale nabíjecí parametry se mi zdály divné ... asi tedy přijde na řadu výměna ...
a nejsem si jist také alternátorem .. .
doplněno 22.03.13 18:13:a vůbec elektrikou v autě ... nevím tedy zda byla nabitá nebo byl problém někde jinde
Ještě by mně zajímalo: Zda akumulátor po jeho nabití je schopen po delší době (npř. týdnu) startovat? Závadu v dobíjení vám signalizuje kontrolka nabíjení. Činnost nabíjení lze rovněž pozorovat při rozsvícených světlech za tmy, která při zvýšení otáček motoru se pozorovatelně rozjasní. Nejspolehlivější je však akumulátor překontrolovat měřením jeeho parametrů (Napětí V , nabíjecí proud v A hustotu elektrolytu, případně kapacitu v Ah ). - miro
Dobrá nabíječka by měla nabít baterku a ke konci nabíjení snížit nabíjecí proud na minimum.Měl by mít udržovací hodnotu několik desetin ampéru.Pokud máš tvrdý zdroj,tak tam teče nastavený proud bez ohledu,zda je baterka nabitá,nebo vybitá.Ale ve stadiu,kdy baterie bublinkuje,už musí mít nejméně 16 V naprázno měřených.Pokud je nemá,tak je zasulfátovaná a na zimu už musíš koupit jinou.
JABRAKA
Nabíječka naprázdno má 12,6V. I plně nabitý akumulátor (sundaný z nabíječky) nemívá přes 14V.
Kde se tam bere těch 16V? Jakou máte nabíječku? Jak hodnoty měříte?
... nějak nechápu...
To je napětí při nabíjení. Některé nabíječky prostě nabíjí až do úplného nabití, což je okolo 16V. Takovou musíte pohlídat a na konci, což je právě "vaření" akumulátoru, vypnout...Jedině k 16V je opravdu nabitý naplno.. Pokud je ovšem aku vadný, napětí na něm se zvýší hodně rychle a nelze ho nabít. ..
to hop - tazatelova nabíječka je nějaká jednoduchá na které naměří 12,6 V efektivních x koeficient 1,4 = 17,64 v špičkových. Tedy aku nabíjí ty vrcholy usměrněné sinusovky.
doplněno 22.03.13 23:52:pokud tazatel píše, že po dobití nabíjčkou nastartoval a jel, pak po delší jízdě nenastartoval, pak je jasně vadný alternátor nebo jeho relé.
napětí a proud jsem měřil digitálním multimetrm (postupně / proud seriově zapojený, napětí paralelně)
doplněno 24.03.13 23:18:nabíječka je jen trafo s usměrnovacem a přepínáním 6/12 - velice starý kousek
"
Nabíječka naprázdno má 12,6V. I plně nabitý akumulátor (sundaný z nabíječky) nemívá přes 14V.
Kde se tam bere těch 16V? Jakou máte nabíječku? Jak hodnoty měříte?
... nějak nechápu... "
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.