Nabijeni autobaterie vysoke napeti

Od: Datum: 22.03.13 01:28 odpovědí: 13 změna: 25.03.13 15:29

Dobry den,
pri nabijeni autobaterie 45Ah 12v 400A (varta bez cpuntu) jsem nameril nabijeci proud 1,6 A a pri pripojene nabijecce napeti 16V a stoupa ... Baterie sumi ... Nabijecka ma naprazdno napeti 12,6 V
Muzete prosim poradit zda vymenit baterii nebo je problem nekde jinde ...
Dekuji

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 22.03.13 09:09
avatar

To ze ti to sumi to ti bubla kyselina v baterii :D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: reni®
Datum: 22.03.13 09:23

vypadá to na sulfatované desky. Ještě vyzkoušet zátěžovým V-metrem ale vidím to na výměnu.

doplněno 22.03.13 09:29:

jak je ta baterie stará? a jak dlouho ji nabíjíte pro dosažení uvedených hodnot?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: allesh*
Datum: 22.03.13 14:09

stáří baterie bohužel nevím koupil jsem ji s autem ... uvedené hodnoty byly nameřeny po vyjmutí baterie z auta kdy už nechtěla otočit startérem

Od: miro®
Datum: 22.03.13 12:08

Neuvádíte zda baterie je fumkčí či nikoliv.Zda ji potřebuje jen dobít a nedo zda řešíte její nefunkčnost. miro

Ohodnoceno: 0x
 
Od: allesh*
Datum: 22.03.13 18:12

miro®: po 40ti kilometrech jízdy jsem zastavil a už nenastartoval ... tak jsem ji nechal přez noc na nabíjení a ráno už zase fungovala ... ale nabíjecí parametry se mi zdály divné ... asi tedy přijde na řadu výměna ...

a nejsem si jist také alternátorem .. .

doplněno 22.03.13 18:13:

a vůbec elektrikou v autě ... nevím tedy zda byla nabitá nebo byl problém někde jinde

Od: miro®
Datum: 23.03.13 09:08

Ještě by mně zajímalo: Zda akumulátor po jeho nabití je schopen po delší době (npř. týdnu) startovat? Závadu v dobíjení vám signalizuje kontrolka nabíjení. Činnost nabíjení lze rovněž pozorovat při rozsvícených světlech za tmy, která při zvýšení otáček motoru se pozorovatelně rozjasní. Nejspolehlivější je však akumulátor překontrolovat měřením jeeho parametrů (Napětí V , nabíjecí proud v A hustotu elektrolytu, případně kapacitu v Ah ). - miro

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.03.13 14:40
avatar

Dobrá nabíječka by měla nabít baterku a ke konci nabíjení snížit nabíjecí proud na minimum.Měl by mít udržovací hodnotu několik desetin ampéru.Pokud máš tvrdý zdroj,tak tam teče nastavený proud bez ohledu,zda je baterka nabitá,nebo vybitá.Ale ve stadiu,kdy baterie bublinkuje,už musí mít nejméně 16 V naprázno měřených.Pokud je nemá,tak je zasulfátovaná a na zimu už musíš koupit jinou.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 22.03.13 20:52
avatar

Nabíječka naprázdno má 12,6V. I plně nabitý akumulátor (sundaný z nabíječky) nemívá přes 14V.

Kde se tam bere těch 16V? Jakou máte nabíječku? Jak hodnoty měříte?

... nějak nechápu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.03.13 23:19

To je napětí při nabíjení. Některé nabíječky prostě nabíjí až do úplného nabití, což je okolo 16V. Takovou musíte pohlídat a na konci, což je právě "vaření" akumulátoru, vypnout...Jedině k 16V je opravdu nabitý naplno.. Pokud je ovšem aku vadný, napětí na něm se zvýší hodně rychle a nelze ho nabít. ..

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 22.03.13 23:48
avatar

to hop - tazatelova nabíječka je nějaká jednoduchá na které naměří 12,6 V efektivních x koeficient 1,4 = 17,64 v špičkových. Tedy aku nabíjí ty vrcholy usměrněné sinusovky.

doplněno 22.03.13 23:52:

pokud tazatel píše, že po dobití nabíjčkou nastartoval a jel, pak po delší jízdě nenastartoval, pak je jasně vadný alternátor nebo jeho relé.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: allesh*
Datum: 24.03.13 23:05

napětí a proud jsem měřil digitálním multimetrm (postupně / proud seriově zapojený, napětí paralelně)

doplněno 24.03.13 23:18:

nabíječka je jen trafo s usměrnovacem a přepínáním 6/12 - velice starý kousek

"

Nabíječka naprázdno má 12,6V. I plně nabitý akumulátor (sundaný z nabíječky) nemívá přes 14V.
Kde se tam bere těch 16V? Jakou máte nabíječku? Jak hodnoty měříte?
... nějak nechápu... "

Datum: 24.03.13 23:29

Po usměrnění střídavého napětí je napětí stejnosměrné U =Ustř x odmocnina2, tj u vás 12,6x1,41=17,8V...V-metr měří tzv efektivní napětí, které je právě těch odm2 nižší..

Ohodnoceno: 2x
 
Od: allesh*
Datum: 25.03.13 15:29

Update:

Děkuji za odpovědi ..

po přeměření u automechanika -> baterie v háji a alternátor taky ))

dobíjí ale nedostatečně

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.