Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pojištění vozidla vs krácení náhrady škody

Od: homolis* odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,

naboural mne autobus městské dopravy. Vše pokračovalo standardní cestou. Přišel likvidátor ohodnotil škodu na 40 000. Bohužel jsem toto neměl písemně. Po-te jsem nechal auto opravit. Oprava přišla na 30 000Kč, ale po -té mi dorazil dopis od pojištovny, že dostanu 15 000Kč. Mám nějakou šanci na nové posouzení, nebo je to jen má blbost?:(

Homolis

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*
hodnocení

4x

Povinností pojišťovny je uhradit skutečnou škodu. Na to je judikát US. Pokud si najmete právníka, budete muset zaplatit náklady s tím spojené, od pojišťovny je získáte zpět jen obtížně.

Především musíte mít vše pod kontrolou od samého prvopočátku.

Když se mi předloni stala podobná věc, musel jsem si poradit sám, měl jsem z toho málem žaludeční vřed...ale svá práva jsem uhájil a prachy dostal do poslední koruny, a to bez právníka...

Doporučuji Vám písemně rozporovat stanovisko pojišťovny.

Požadujte od ní podklady, požadujte vysvětlení jak dospěla k částce 15 tsíc, které asi už asi máte na účtu.Vyjádřete svůj nesouhlas a požádejte pojišťovnu o doplacení zbylých 15 tísíc například do konce měsíce března, samozřejmě písemně dopisem s doručenkou.

V servisu kde byla prováděna oprava si zajisětě podlklady, dle možnosti fotodokumentaci, kterou si určitě pořizoval i likvidátor,

Nastudujte si zákon o povinném ručení, nastuduijte si navazující vyhlášky. Vzpomente sio, co to bylo za likvidátora, Pokud to byl technioms Dekry a.s, nešlo o likvidátora, ale o člopvěka který měl posoudit ROZSAH POŠKOZENÍ. Tedy navrhnout pojišťovně způsob řešení - totálku nebo opravu. Ale nešlo zde o znalecké posouzení.

Pokud jde o balkánskou pojišťovnu TRIGLAV, je to jejich styl.

Najděte si několik judikátů kde soudy vyšších stupňů popisují že je povinností pojišťovny uhradit skutečnou škodu.

V případě že Vám pojišťovna rozdíl, tedy 15 tisíc nepošle, a zareaguje tak že se vás pokusí odbýr nějakým vysvětlením že skutečná škoda byla taková a maková a amortizace dílů atd bylo takové a makové a zkoušet podobné finty, budete muset ukončit komunikaci poslední výzvou,

V poslední výzvě vyzvete pojišťovnu, aby v zákonné lhůtě / to si nastujete, jak se ty 3 měsíce počítají/ na váš účet poukázala částku 15 tisíc Kč, která je rozdílem mezi skutečnou škodou a "škodou" uhrazenou pojišťovnou.

Ve výzvě uveďte tyto argumety:

- máte přesně zdokumentován rozsah poškození, fotodokumentaci a jste schopen V PŘÍPADĚ SPORU podpořit své stanovisko posudkem SOUDNÍHO ZNALCE, napiště pojjišťovně že máte jeho předběžné stanovisko a samozřejmě upozorněte pojišťovnu že pokud by ke sporu došlo, částku 4 tisíce za posudek budete po ní vymáhat

- dále pojišťovně napište, že jste si předběžně domluvil právní zastupování, a že jí ještě předtím hned celou věc převezme váš právní zástupce - ještě jendou a naposledy navrhujete vše vyřešit dohodou

- no a na závěr uveďte, že pokud pojišťovna v zákonné lhůtě doplatí na váš účet rozdíl mezi skutečnou škodou a částkou kterou vám zatím poukázala ( 15 tisíc), zavazujete se písmeně že budete tím považovat celou škodnou událost za definitivně vyřízenou, zavazujete se že nebudete podnikat žádné další kroky vůči pojišťovně ani vznášet žádná další nároky, a to ani vůči samotnému viníkovi nehody. Víte že se můžete soudit i přímo s tím, kdo nehodu způsobil? Klidně o těch 15 tisíc.

Když to napíšete rozuměn, dostatečně důrazně a přesvědčivě, zaměstnaci pojišťovny pochopí, že nejste žádný trouba, který umí akorát vykřikovat a přistoupí na váš návrh a peníze pošlou. Na ojebání si najdou jiného chudáka. Věřte tomu že jksou vedením tlačeni k tomu aby vypláceli co nejméně...je top kšeft jako každý jiný a je krize...

Jinak si najmete právníka, který zpracuje a podá na pojišťovnu žalobu.Náklady na soud, náklady na právníka pojišťovny, náklady na vašeho právníka, náklady na drahý znalecký posudek nakonec zaplatí pojišťovna. To se NEVYPLATÍ.

Tedy zaplatila by, kdyby to došlo až do posledního stádia. Někdy pojištovna cukne a mimosoudně, s doručením žaloby se pokusí se vše urovnat mimosoudně s tím že žalobu stáhnete, pokud vše zapatí vščetzěn nájladů, proč ne...

Ale věřte, když se zachováte klidně a rozvážně, když budete mít ke všemu podkaldy a doručenka, nakonec to dopadne dobře, ve Váš prospěch...

doplněno 20.03.13 19:25:

jen doplňuji, pojem "likvidátor" kterým operujete je v případě malých pojišťoven jako TRIGLAV například zmiňovaný technick typové zkušebny DEKRA a.s., který ve skutečnosti nepopisuje rozsah škody a fyzicky neprovádí LIKVIDACI škodné události včetně podrobnéhop vyčíslůení opravy, je to jen nasmlouvaný člověk z externí firmy, který pojišťovně napíše jakési doporučení, zda je vozidlo opravitelné - rentabilita, nebo zda je vozidlo poškozeno tak, že doporučuje vše řešit jako totální škodu.

Samotnou LIKVIDACI škody pa provádí nějaký zaměstnaec pojišťovna od zeleného stolu na opačném konci republiky. Zpravidla se obecně zaštiťuje postupem, který zavedla kdysi česká pojišťovna, která se odvolává na elaborát, nazvaný ZNALECKÝ STANDARD, který byl kdysi před lety vytvořen kolektivem "odborníků" na ČVUT Brno.

Tento elaborát je souborem mechanických výpočtů a vzorců, který ale lehce vyvrátíte či "zpřesníte" skutečným posudkem znalůce v oboru. Jinak se dá najít an netu a jeho pochopení netrvá dlouho, zvládne to každý průměrný člověk.

Nejde jen o to, do vzorce zasadit hodnoty jako počet ujetých kilometrů, stáří vozidla, jednotlivé části s skupiny se musí pečlivě posoudit, například motor, převodovka, pneumatiky, interiér atd může být v různém, lepším či horším stavu, od toho se odvíjí jejich skutečný stav a v konečném důsledku obecná cena celého vozidla. Atd. nenechte si s**t na hlavu.

Také v judikátech souidů je opakovaně vyvracen argument pojišťoven, že se opravou dílů či výměnou starších dílů za nové auto "ZHODNOTÍ". Nesmysl, jak se zhodnotilo auto, které bylo v naprostém pořádku, a najednou má přívlastek BOURANÉ a v servisní knížce a v databázi pojistných událostí ZÁZNAM? To je úsměvné.

laybor*

nu - k tomu není co dodat *palec*

kde jsou kritici a nadávači na nu?

MISTŘE NU, KLOBOU DOLŮ PŘED VAŠÍM TEXTEM, NE JEN Z DŮVODU ODBORNOSTI, ALE SLUŠNÉMU VYJÁDŘENÍ.

Velice jste mě překvapil.

janica*

Me zaplatila pojistovna i pravni sluzby. Mela jsem to sjednane v uzavrene pojistce. Pritom jsem neplatila nejakou vetsi castku navic.

Tak a ted to mate uplne :)

nu*

janičko, také bych mohl mít pojistku jako Vy, ale za 4800,- Kč, mám jí jen za 1980,- Kč a věřím tomu že už nikdy nebudu "nabourán"

 

janica*
hodnocení

0x

Ahoj, resila jse to same, musela jsem se odvolat, ale pozor mas na to urcity pocet dnu.

Vzala jsem si na to pravnika a dostala jsem tolik co stalo auto, ale staci najit vzor na netu a posla doporucene na pojsitovnu.

Zašlete na pojišťovnu nesouhlas s výší plnění. Pokud auto prohlédl likvidátor, musí existovat písemný záznam o provedené prohlídce. Plnění 50%. Není tam spoluzavinění na nehodě 50:50. Pokud ano, plnění je v pořádku.

homolis*
hodnocení

Děkuji za rady, spoluúčast tam není, jak mne autobus naboural, tak já spal a informovala mne o tom policie (autobus naboural zaparkované auto)

 

nu*
hodnocení

0x

dtest.cz/...

doplněno 20.03.13 21:57:

bankovnipoplatky.com/...

 

danecekdan*
hodnocení

0x

Rozhodnutí Ústavního soudu č. 2221/07 ze dne 19.3. 2008 m.j. říká, že "nelze převádět povinnost k úhradě nákladů na uvedení věci (vozidla) do původního stavu na poškozeného a neodůvodněně jej znevýhodňovat oproti škůdci". To platí tedy za předpokladu, že PČR nebo Správní orgán rozhodli o zavinění, které spočívá v jednání řidiče autobusu.

Každopádně to není Vaše blbost a divil by jste se, co dokáže hrozba ne právníkem, ale pořady typu "Černé ovce", "Na vlastní oči" apod.*smich*

nu*

V dnešním Metru - ze dne 22.03.2013 je na straně 10 krátký článek o tom jak pojišťovny které se snaží krátit pojistné plnění pohrávají soudní spory na základě uvedeného verdiktu US, pak Jakub Hradec, výkonný ředitel ČKP to naopak popírá*smich*

V každém případě platí že pojišťovna má uhradit skutečnou škodu.Tečka.

erikch*

pokud bude(resp. už je) problém s pojištovnou-obratte se na confido.cz/... i z praxe(kamarád co přišel nezaviněně při nehodě o obě nohy) velmi dobře fungují-a u kamaráda už jde o miliony-jedna protéza 1.6 milionu Kč,-...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]