Oprava převodovky, felicie

Od: Datum: 19.03.13 10:37 odpovědí: 14 změna: 14.02.14 19:58

Zdravím, bohuzel jsem nedavno jel kde frezovali vozovku a byl vylezlej kanal takze to vzali okolo nikde nic nebylo oznaceno a ja jel trosku rychlejs a nevsiml si znacky tak jsem vzal stranou prevodovky ten kanal. asi jsem ji malinko prorazil a tece, dela to vetsi lozicky primo z prevodovky. da se stim neco delat na aute nebo musi dolu? Lze zavarit ten hlnik na aute? Nebo prevodovka musi ven? Loni byla davana nova i ze spojkou a nechci slyset ze musim kupovat dalsi prevodovku :( zatim stim jezdim.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: ladaadal*
Datum: 19.03.13 10:47

Teoreticky by to šlo zavařit i jen zalepit, aby to neteklo. Ale jestli už je naražená, doporučuju sundat, rozebrat a prověřit. Hliník je na skříních "hajzl". Jedna rána a můžeš mít rozhozené jak mezizubové vůle, tak aksiální i radiální vůle ložisek, souosost hřídelí a plno dalších veličin ovlivňujících životnost. Když to jen zalepíš, může se ti stát, že do roka budeš opravdu dávat novou. Po ráně to chce sundat a přeměřit aspoň základní hodnoty a podle výsledků rozhodnout o dalším postupu.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 19.03.13 12:43

já bych to zalepil tekutým kovem a jebat.. záleží jestli víš, odkud přesně teče.. pokud to jinak jede normalně a nevydava žadne podezřele zvuky tak bych to neřešil.. jen dolit olej a jezdit.. opravovat ji stejně nebudeš a na vrakačich je jich dost..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 19.03.13 13:13

Hliník jde samozřejmě vařit a to buď TIGem, nebo MIGem a taky elektrodou. Není to ,ale stejné sváření jako u ocele. Je tam potřeba předehřev atd. Jak někdo může určit jestli to půjde zavařit na autě a nebo ne, když není z otázky vůbec jasné, kde je prasklina (díra) jak je veliká a kam až zasahuje atd atd. To samé je s lepením. Prostě spousta neznámé a vaření z vody. Na to dokáže přesně odpovědět jen jasnovidec.

Druhá věc je, seženete schopného svářeče, který zvládá hliník nad hlavou a je ochoten vlézt pod auto s autogenem?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.14 16:35

Nechci zakládat nové téma,tak se přiživím. Již asi 2 rok,mi u mé feldy 1.6 chrastí za studena převodovka,jakmile se zahřeje,tak ztichne.Jde určitě o nějaké ložisko, protože když se snažím zatlačit řadičku (bez spojky) na 5 stupeň,rovněž utichne. Pokud bych to dále zanedbával,hrozí nějaké vážné poškození převodovky,nebo prostě (jen) nepůjde zařadit určitá rychlost?

Ještě bych měl dotaz ohledně výměny převod. oleje,já ho nechal měnit před 6 lety/před 60000km a dle vyjádření mého servisu prý není nutné jej měnit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 11.02.14 17:23

Těch 60 tis je ideální,myslím že tolik je i v servisním manuálu...dává se olej 75W-90...to že to není potřeba měnit je blbost na ntou...další způsob jak rejžovat,některá auta mají už převodovku bez výpustných šroubů a náplň´´doživotní´´...doživotní tak 150-200 tis

K tomu chrastění,je možné že to dělá jen řadící páka,mě to dělalo to samé než jsem udělal generálku řadícího mechanizmu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.14 17:29
avatar
Toto pro fáčka a feldy charakteristické chrastění způsobuje opotřebovaný přítlačný kroužek na synchronnu pátého rychlostního stupně. Není to velká závada a většinou se to neřeší.
doplněno 11.02.14 17:37: Oni totiž páni inženýři u této převodovky poněkud nevychytali mazání synchronizace pětky.
doplněno 11.02.14 18:36: Ne, nedělá to problémy.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 11.02.14 18:04

Ok,díky! Takže nehrozí,že by došlo k nějaké vážné degradaci převodovky?Nechal bych tedy vyměnit jen ten olej.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 11.02.14 18:39

Já ale mám pocit že na feldě už je to předělaný,na tý inovovaný 14SK určitě,ta je tuším od roku 98...zkontroluj i ten řadící mechanismus,mě dělal opotřebovaný řadící mechanizmu takový zvuky že jsem myslel že je převodovka na odpis

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.14 18:53

Tohle je felda r.v. 1996

doplněno 11.02.14 19:05:

Je pravda,že ten řad. mechanismus je taky zralý na výměnu,kulisa není přesná,táhla zohýbaný,už mi je jednou rovnali,abych mohl zamykat zpátečku.Pokud by to chrastilo stále,přikláněl bych se možná k tomu,ale jak jsem psal,při tlačení na pětku a po zahřáti to ustane.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 11.02.14 19:36
avatar

já bych se nebál a jezdil až klekne tak za 500 z vraku jiná přehodíš a jezdíš sál

jinak u tatíka vrzala a vrzala až klekla a tehdá před 10lety oprava ve škodovce 14 litrů

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 11.02.14 22:06

Ano to po zatlačení na páku ustane,protože ta vůle v kulise zmizí...pokud je to takový drnčení vyššího tónu tak to může být klidně ono...po zahřátí to bylo taky obdobné,řazení je nad výfukem,po zahřátí se materiál teplotní roztažností roztáhne a vůle se zmenší,drnčení může ustat...mě to taky nejvíc dělalo za studena

Mechanismus se nemusí kupovat celý nový,jde i zrepasovat,které přesné dílky se musí koupit nevím,musel bych se podívat do ETKY

Pravda teda je že to moje řazení mělo najeto skoro 300 tis když jsem je repasoval,předtím to mělo vůle,řazení připomínalo spíš vaření guláše,ale žádné drnčení nešlo,drnčet to začalo až v konečným stádiu opotřebování kulisy

Jaké úpravy má převodovka 96 od favorita nevím,ale myslím že tohle kritické místo by taky měla mít upravené,tuším že to se týká jenom favoritů

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.02.14 23:12
avatar
Přestaň mu blbnout hlavu chrastícím řadícím mechanismem, který se vyskytne tak na každé pětisté feldě.
Pokud to chrastění ustane pouze po zatlačení řadičky do polohy pětky, nebo po vyšlápnutí spojky a také po promazání a zahřátí převodového oleje, je to jednoznačně ten přítlačný kroužek. Po sundání víka převodovky jde ten kroužek vyjmout a napružit. Někdy to pomůže, někdy se zhorší řazení pětky, když se to napruží moc.
doplněno 12.02.14 14:09: Nepamatuju si jesti jsem to někdy slyšel u Felicie od r.v. 98, ale u starších ano. Takže pokud to ve fabrice řešili, tak rozhodně až u těch novějších.
Ten zvuk přítlačného kroužku je jasně rozeznatelný, nelze si ho splést z něčím jiným.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: 777
Datum: 12.02.14 12:49

Tak každé pětisté určitě ne,tohle řeším docela často,když si lidé myslí že se jim rozpadne převbodovka a dílky za pár korun to vyřeší...může to být ono,s tím kroužkem,ale něco mi pořád vrtá v palici že felda už tohle má vyřešený,nemůžu si vzpomenout na případ kdybych něco takovýho řešil

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.14 19:58

Tak řazení to není...vyměněno!

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.