Nejste přihlášen/a.
Dnes jsem byl v jednom nejmenovaném autobazaru a jel se projet jedním turbodieslem, dost mě zarazilo, že pán co to semnou jel projet, tak studený diesel vytáčel strašně do otáček... takže 1rychl. st. a až do čeveného (myšleno červenné pásmo otáček motoru), 2 totéž, 3 říkám mu co to tak točí, vžyď oddělá turboa navíc to zbytečně točí (hluk, a též co vám bude diesel na 2 tánout při 5t ot./min.) a on mi řekl, že tomu (doslova) prd rozumím a ať mu dotoho nekecám.. když jsem to pak říkal jeho kolegovi, tak říkal, že když jsem neměl nikdy auto s turbem, tak ať si prvně přečtu, jak se stím jezdí... jsem laik, ale něco přečtený mám, ale turbo bych před zahřátím nikdy něhonil přes 2500 ot-3000?
myslím si to taky
protože když jsme stáli tak to pořád točil na 3-4 tisíce otáček... pořád tomu šlapal na plyn, bože co to bylo za KOKOTA tam už nikdy a byl to velkej autobazar
máte naprostou pravdu, pokud je motor studený, tak se jedná od "debilizmus" řidiče to vytáčet. Opravdu je dobré jet do 2000-2500 otáček. Až je motor prohřátý může se točit víc. Pokud je turbo ještě studené, není nic horšího, než ho takhle mordovat.
Kdo chce aby mu disel dobře posloužil bežně jezdí do 2000 otáček a na dálnici do 2500-3000. Záleží na objemu motoru, čím vetší objem tím menší běžné otáčky. Já jezdím s 1,4 Tdi, je celkem slabý, takže 2200 otáček je běžných. Dobré je vědět,kde má motor vrcholek točivého momentu a za tento už není potřeba motor více vytáčet, za ním se totož výkon motoru zvyšuje ne jeho silou ale otáčkami (nepíšu to zcela přesně). 1,9 tdi je dobré řadit už někde kolem 1800 otáček. U každého motoru je to trochu jinak. Vytáčrní diesla funguje na rallye, ale ne v běžném provozu. Kolegové co psali,že se tím motor dřív zničí nebo opotřebí podle mého názoru mají pravdu. Nehledě na to, že studený olej také hůře maže.
diesel se pokud se neohřeje se nevytáčí víc jak na 2500otáček osobně jezdím tak do 2300ot dále s dieslem se vůbec nejezdí jak s benzínem pokud diesel trápíte dlouhodobě v otáčkách tak mu to nedělá dobře než sem toto pochopil odpravili sme s bratrem v podstatě všechny diesly co sme měli
takže pokud chce někdo trápít vůz -machrovat ve vysokých otáčkách je třeba si pořídit benzín v opačném případě je třeba mít dostatečnou finanční hotovost na opravy jenž se zcela určitě dostaví
Jakýkoliv motor nesnese takto hrubé zacházení, když je studený jedná se hlavně o to, že olej v motoru je studený a ztuhlý (tím tuplem v takovém počasí), a prvních pár minut nedokáže mazat tak dobře, aby motor snášel vytáčení bez problému. A nejde jen o motor, vše je studené a ztuhlé (převodovka, turbo, atd...)
on to třeba na tu trojku táhl až na doraz... tj až na samí konec červeného... a já si říkal ty ko*ote kčemu tam to červený más..
taky m zarazilo, že to nebyl žádný mladík, ale čerstvý 50tník... no on mi chtěl asi ukázat zátah turba, ale turbo začalo brát od cca něco pod 2tot a za 4 to už vůbec netáhlo
no, asi docela magor, do 5500 MAX točím benzín, za tepla, když potřebuju opravdu výkon.
TD a za studena do takových otáček může točit fakt jen...
je to zabiják. za studena neeeee...
ale jak tady pisete ze tocit diesel do 2500 a dlouho vydrzi ten kdo takhle jezdi tak asi pak hodne jezdi do servisu s turbem ne?musite to taky nekdy odhlenit. prijde mi ze si porad myslite ze dnesni diesely jsou jako pred 20ti lety. vyssí otáčky uz jim davno tolik nevadi. spise jsou nachylne na palivo, castejsi vymenu oleje a to turbo trpi . jsem na italy a kdyby jstvideli co italske JTD vsechno vydrzi asi by jste se divili. temer celou dalnici praha brno otacky kolem 5tis stilous ma najeto 190 tis a nebyl jediny problem alfa 300tis bez problemu. rad se svezu s akceleraci (proto taky ten ital, protoze kdo jiny ma tak sladene motory s autem
mam proste rad pocit kdyz se na me nekdo nalepi, mysli si ze je macho a ja mu jen zamavam
mám 1,8 tdi focus ...
jezdím kolem 1500otáček...když chci rychlejší zrychlení a nebo jedu přes 130, tak mám otáčky nad 2500...
každopádn vždy když dojedete po nějaké delší trase či při jízdě, kdy se více namáhá turbo, tak nechat motor alepoň 20sekund nechat běžet na volno...
turbo se tím zchladí
jinak mě turbo zabírá kolem 2500otáček...
@weka
20 vteřin je málo, nestačí se zchladit.
Lepší je kolem minuty, optimální kolem dvou, až tří.
doplněno 19.03.13 09:22:Nebo ho nechat ke konci cesty dochladit pomalejší jízdou.
říkám alespoň...každopádně čím déle tím lépe...
jinak já jezdím do práce 25km, takže mi těch 20sekund stačí...turbo se nemá šanci až tak zahřát když jedu max 100-110.
Na těchto stránkách sdružení SOVA se dočtete o tom jak se superextrabazar autoesa "namočil"v jedné větší krimi-kauzev průmyslově vyspělé zemi by takový subjekt dávno skončil, ale protože v ČR žije 40 procent úplných blbců, má je kdo držet nad vodou
doplněno 19.03.13 17:43:v odkazu se píše jak se v autoesa prodávali kradená auta, ale v ČR mohou zloději svobodně dál podnikat
doplněno 19.03.13 19:56:Nedávno byla v TV reportáž o zlodějích navigací, dnes ve zprávách záběry z policejní akce v NH car Praha , kde se tyto navigace měly montovat do aut...Tak věřtě velkým prodejclm aut...to by se v SRN nemohlo sttá, a kdyby, firma prodávající kradená auta a navigace jde ke dnu...u nás prosperuje
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.