Odešlo turbo - nepoužitelné auto?

Od: Datum: 18.03.13 16:05 odpovědí: 30 změna: 26.02.14 16:25
avatar

Dobrý den, předem se omlouvám za naprosto debilní dotaz, ale jsem absolutní laik. Příteli na autě odešlo turbo, což mi bylo sděleno sms, protože je ještě ve škole a navíc je kvůli tomu dost naštvaný. Co si pod tím mám představit? Lze takovým autem jezdit, nebo je to nebezpečné? Přítel kdysi říkal, že turbo = 30 000. Je to pravda?

Děkuji a ještě jednou se omlouvám za hloupost dotazu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.03.13 16:08
avatar

Auto je pojízdné, ale s velice omezenými možnostmi.

Turbo může stát i více, těch 30 000,- je nejblíže průměru. . .

Také existuje možnost repase, kde náklady za opravu nejsou tak vysoké. . .

O jaké se jedná auto?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 16:11
avatar

Děkuji, teď mi docvaklo, že jsem zapomněla napsat typ auta... VW Passat, rok výroby přibližně 2002, možná dříve. Je to staré, ale velmi udržované auto.

doplněno 18.03.13 17:20:

Nafta.

Datum: 18.03.13 16:14
avatar

Benzín - nafta?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ovczaak*
Datum: 18.03.13 16:12

S tím - je pojízdné - bych byl opatrný,už jsem viděl auto,které při poruše turba přímo spalovalo olej,300 m a auto na suchu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 16:15
avatar

To já vím, je to tak na nouzové dojetí.

Stalo se to známému, , auto nešlo "chcípnout", tak ho musel uspat přes rychlost. . .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: laybor*
Datum: 18.03.13 16:17

Ani nouzové dojetí bych neriskoval,Zřejmě nedostatečný tlak mazání a s kombinací svižný jízdy odešlo.A odejde i další pokud se nezjistí příčina.Nejprv změřit tlak v mazacím okruhu.Sundat vanu zkontrolovat čerpadlo a stav sítka zda není přicpaný.Stav uložení klikový hřídele tam pokud jsou větší vůle tak se tam ztratí nejvíc oleje při mazání a na zbytek motoru se dostává hodně málo a Turbo* musí bejt mazaný hodně dobře.Hledej pátrej než tam nacpeš další Turbo*.Ale za ty peníze seženeš jinej motor.Tak rozmysli co bude lepší.

doplněno 18.03.13 18:38:

hanhere - to ti nemůžu říct, takového rýpala tam tahat nebudu ( na té fotce je co? , už jsi?)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 16:23
avatar

Když už něco a někde kopíruju, napíšu i zdroj. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ovczaak*
Datum: 18.03.13 16:20

Ještě k ježdění bez turba - sierra 1,7TD,vysypané turbo.Vyhodilo se ven,olejový okruh se jen propojil hadicí a auto jezdilo ještě 30tkm.Jen se chovalo jako škoda 105,spotřeba jako tank.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 18.03.13 17:00

" sierra 1,7TD " Nikdy se nevyráběla.

K otázce, s vadným turbem nejezdit a to z několika důvodů.

1) Při větší vůli se múžou ulomit lopatky a ty si pak motor nasaje a je vymalováno.

2) Stráta oleje a nedostatečné mazání a je taky vymalováno.

3) U dieselu může nastat nekontrolovatelné zvyšování otáček a znovu to motor "nepřežije".

4) sice je to to nejmenší, ale cesta od turba až do sání je zadělaná od oleje a vše je tořeba vymýt. Hlavně intercooler a to je nevděčná práce.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ovczaak*
Datum: 18.03.13 17:16

Asi máte pravdu,je to 14 let zpátky,1,8td*hi*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 17:17

ono jednak se muže rozletět turbína, jednak to může nasávat olej a nekontrolovatelně zvyšovat otáčky, no a nebo si to cucne takové množství oleje, že se ohnou ojnice a je vymalováno... záleží jak na to přišel že má KO turbo... ale pokud auto začne hulit nebo turbo začne nějak extra řvát tak to raději odstavit dřív než bude pozdě... co se tyše turba tak repas kolem 10 tis, teoreticky muže sehnat i starší ale tam nikdy nevíš kdy odpadne... a nebo nové tak 15-20tis.. ale zaleži na jaky motor

doplněno 18.03.13 17:41:

netuším co to máte za motor ale počitejte kolem 10 tis. a davaji se na to zaruky, tak bych se toho nebál.. pokud to bude nějaky zjeb tak by se to v te zaruce určitě projevilo... bud se to děla tak že si ho nechate opravit a nebo směníte,, dáte svoje a koupite druhe už zrepasované... btw. je taky docela duležite dodržovat určité zásady aby turbo vydrželo..

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.03.13 17:22
avatar

Děkuji, a ten repas je co? Že se prostě staré opraví? není pak lepší koupit nové, u kterého nebude riziko, že zase za rok klekne?

doplněno 18.03.13 17:38:

A repas finančně vyjde (samozřejmě průměrně) na kolik?

Datum: 18.03.13 17:36
avatar

Znamená to, že se staré opraví, na repas dá každý slušný prodejce i záruku.

doplněno 18.03.13 17:41:

+/- 10 000, -

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 18.03.13 17:40
avatar

Pokud udělá repasi zkušený odborník, je takové turbo srovnatelné s novým. Je ale obvykle výrazně (!) levnější.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: nu*
Datum: 18.03.13 17:56

nové turbo garett na Passat B6 77 kW v naftě jsme viděl v pátek asi za necelých 12 tisíc, myslím tím, na typ 3C, na typ 3BG je nové o pár stokorun levnější, záleží na prodejci...repasované se dá sehnat za cca 7 - 8 tisíc, funguje to i výměným zopůsobem

Osobně bych především zkontroloval všechny hadičky a turbo demontoval a vyčistil...samozřejmě s vadným turbem může být vyšší spotřeba, může s estát cokoliv, zpravidla se bude motor přepínat při zatížební do nouzového režimu a s tím bych nejezdil

Protože jsem několik těchto passatů měl, domnívám se že v případš udržovaného vozidla jde jen o vadnou hadičkum prasklou nebo vypadla, nebo stačí turvbo vyčistit...

Mimochodem přítel možná kecá a vymýšlí si důvod aby nemusel přijet...asi má jinou...:-P

Vyměňte ho, jako vadné turbo:-P

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 19:42
avatar

Osobně bych nejezdila s žádným autem, kde j něco rozbitého, bála bych se, ale blbé je, že přítel auto potřebuje na dojezd do školy (busy od nich nejedou a škola je 40km daleko. A neboooj, jezdím já za ním, takže tím to nebude:-P

Od: vanil*
Datum: 18.03.13 17:31

Většinou Vaše auto pojede.Bude mít jen vyšší spotřebu a mnohem mnohem menší akceleraci.U pasatů do 20 tisíc.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 18:32

nouzový režim je nouzový režim.. KO turbo je KO turbo.. nepletme jabka s hruškama... proto jsem psal výše jak na to přišel že je turbo po smrti ...třeba je jen problem v regulaci a to neni duvod k vyměně turba

doplněno 18.03.13 19:58:

když tomu nerozumíš tak do toho nekafrej... jo nouzovy režim je když např. čidlo tlaku zjistí že je nizky nebo naopak vysoký tlak oproti požadovanému... tak to hodí do nouzáku ale asi těžko pozná že je turbo vylagrovane a pouští olej...




Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 18.03.13 18:43

nouzový režim je zpravidla reakcí na situaci kdy něco nefunguje, ty jabkohruško:-P

doplněno 18.03.13 18:43:

nevím co znamená ko turbo ale podle tebe auto pojede dál bez jakýchkoliv chybových hlášek?

Ohodnoceno: 1x
 
Od: zepe®
Datum: 18.03.13 19:49
avatar

Moje caddyna ma taky v pr... turbo turbo jde dobre ale jak do kopce vytahnu otacky nad 2500 tak turbo vypne spadnu do nouzaku a jedeto jak obyc diesel.aby znovu nabehlo musim vypnout klicek tim resetovat chybu a jedu dal .(delam to za jizdy)

Jinak zadnej problem hlidam otacky

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 20:02
avatar

jestli máš turbo s regulací může bejt zatuhlá turbo ven vyčistit podložit regulaci a je klid na věky

dále kontrola hadiček podtlaku,kontrola funkce ventilu n75, kontrola podtlakové banky na turbu

co píše vag?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: zepe®
Datum: 18.03.13 20:06
avatar

zitra to pripojim na vag napisu sem kdyz bude vypisovat chyby

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 20:02
avatar

repas jde sehnat i za 8tisic , jinak turbo odchazi jak na bezicim pasu , je to spotrebni soucastka...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 18.03.13 20:16

ale prdlajs... udává se že turbo má vydržet 150tis... záleží kdo s tím jak zachází.. já mám na tacháči 205tis a řekl bych že tam je origo turbo..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 21:00
avatar

Přítel má na tachu přes milion km, to už má turbo nárok odejít, ale před chvílí jsem s ním volala, prý to asi bude mimo turba i něco jiného. Zítra jde autíčko na počítač, aby se ukázalo, co je ve věci...


doplněno 25.03.13 20:31:

Tak ještě jednou díky všem, nakonec se ukázalo, že turbo je ok, bylo to váha vody (snad to píšu dobře, houby tomu rozumím). Opraveno a autí už jezdí vesele dál:)

Od: lukass*
Datum: 26.02.14 14:10

Pro Hahner:

Ale kdepak 30 000 Kč za turbo? :-D Existují repasy, když nekoupíte první repas z polska ale tady v ČR, turbo vydrží bez problémů to co nové a za zlomek ceny. Dnes se pohybují repas turba v ČR od 6000-12000, ty levnější bývají polské. Já kupoval turbo na www.ceske-repas-turba.cz a totálně bez problémů za 9000 Kč i s těsněním. Zatím musím zaklepat, jede druhým rokem.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 26.02.14 14:13
avatar

Chce se to nejdříve naučit číst.

Nahoře je cena za nové, níže se zmiňuji o repasi za cca. 10 000,- Kč.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lukass*
Datum: 26.02.14 14:59

Dobře no, níže jsem nečetl Ale i tak, nové turba jdou sehnat kolem 15-20tis, jak na které auto...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 26.02.14 16:24

30t je myslím průměrná cena...nic zvláštního,turbo je drahá součástka...

Neriskoval bych ani nouzový dojezd,nevím jak má přesně tenhle typ turba řešený mazání,ale u některých aut se stalo že zničené turbo velmi rychle spotřebovalo všechen motorový olej a zadřel se ještě i motor

Nebezpečné pro posádku asi ne,ale pokud by se vám zadřel ještě i motor,částka za opravu bude možná vyšší než cena auta...pokud by olej neubýval,používat se dá,ale ve velmi omezených možnostech a opravdu jen na nouzák

Ohodnoceno: 0x
 
Od: 777
Datum: 26.02.14 16:25

Sry nevšiml jsem si že otázka je stará

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.