Nejste přihlášen/a.
Zdravim, tento rok bych si chtěl udělat profesní průkaz. Na internetu je plno NEaktuálních informací, jako výše ceny již dávno není 60 000 a počet hodin školení se také na netu liší. Dále jsem četl něco o chystající se novele zákona a zlevnění a zkrácení výukové doby.
Chci se proto zeptat zde, je v tomto někdo lépe a aktuálně informovaný?
Zajímala by mě aktuální výše ceny, rozsah výuky, z čeho se zkládá teorie na kterou se dochází na cca každý den 8 hod do autoškoly? Je zde zahrnuté i nějaké praktické cvičení ( jízda )?
Odpovědi typu, " Když jsem dělal před X lety " zde nechci, to mi nic neřekne ![]()
Máte pravdu Milane, nejlepší bude oslovit přímo autoškolu, kde dostanu odpovědi na všechny moje otázky ohledně aktuálního výcviku prof. způsobilostji.
Než tedy vytočím některé to telefonní číslo, nevíte někdo takhle z fleku, jestli je to pouze teorie, nebo je tam i pár hodin praktických?
Zdravim všechy.Evidentně se to dosti liší.Jsem ročník 1977,v 95 jsem si udělal B a následně C.Nastoupil jsem tehdy jako řdič 7,5tuny u pivovaru.Tehdy sem si za poplatek nechal vystavit průkaz profesní způsobilosti z důvodu NUTNOSTI pro výkon závislé pracovní činnosti.V 99 sem si dodělal E(21let) a šel sem na kamion.Samo,lékařská prohlídka a psycho posudek (u E nezbytný).Po několika letech z parlamentu EU vyletělo usnesení nutnosti těchto průkazu v rámci zemí EU.V 05 sem odešel na mezinárodku,08-09 se to vyměňovalo už za "profesní průkaz".Lék. prohl. jsou dané min 1X ročně a většinou u závodního či podnikového lékaře(dneska i u obvoďáka) a pravidelné školení řidičů.Každopádně profesák se dneska dělá zhruba od 20tisíc víš.Na školení chodíme 2X ročně,pozor min 1X v kalendářním roce!Od toho se odvíjí platnost průkazu,pokud totiž na další školení pozapomenete tak po více jak 2 měsících přes,pozbývá platnosti ikdyžje na 5let,a neokecáte to.Na C je to 140 hodin,jízdy se nedělají-to je školení o o bozp a přepravě(aetr,adr,žívá zvířata,nadm. náklad atd.Slyším prvně o praxi.Proto si děláš přeci ř. oprávněníNa CE,tedy rozšíření je to 280hodin.Když to děláte u jedné autoškoly,tak se cena neliší.1X ročně cca 7hodin,prostě jeden den a platí se od 700 korun/školení.
I tak je to dost peněz,ale pokud se tím chce člověk živit,musí ho mít a školit se(ikdyž Ti povídaj furt to samý dokola,no školení no) A bacha,když mezinárodku tak jedině s profesákem.Nenechte se mýlit plky o tom,že venku je nikdo vidět nechce,nestává se to-logicky,kamioňáci jsou zaměstnanci(neviděl sem podnikatele dopravce jako řidiče,stejně by ho musel mít a nikdo neprovozuje 1 auto a i podnikatel co má jednu dodávku a dělá sám ho musí mít jinak by nedostal živnost) a jde o profesi,tak s tim evropští poliši počítají.Ale pokud ho mít nebudeš a dojde na Tebe,tak si v kelu stejně jako když ti zkontrolujou přetažený kolečka 14dní nazpátek-odstaví Tě nebo zavřou(podle vážnosti přestupku) a budou chtít zaplatit astronomickou pokutu aby ses aspoň vrátil domů k dětem.Jeden příklad za všechny,kolega vzal sebou kamaráda bez profesáku do skandinávie.V Norsku je stáhli poliši a běžně kontrolovaly,ani žble norsky nebo jak tam mluví,byl vyplašenej co bude.To se jim nezdálo tak hned psa do kabiny jestli nepašujou drogy a chtěli 28 dní zpátky kolečka(ty jako profi řidič toho kamionu je musíš mít u sebe),dodáky nebo camráky a samosebou doklady.Neměl profesák,snažili se to nějak řešit ale zákony jsou dané.Vzali si osobní věci,zamkli auto a odvezli je do basy.Dostali pokutu 130 000 NOrů,tj přes půl mega.Navíc neuznávají bankovní převody t cizích zemí.Majitel dorazil na místo za 4dny aby je vyplatil.Jenže ten kamarád měl jasno-bez řidičáku a ten kolega o něj měl taky přijít jelikož ho nechal řídit-viz školení.Naštěstí se poliši slitovali a jeho z toho vynechali aby mohli dopravit zboží do cíle kamion zpět do čech.Takže nebrat na lehkou váhu.Není to nic nového,otec musel jako řidič pro Tatrovku mít "osvědčení o profesní způsobilosti" už v roce 1954!A hlavně dodržujte aetr bez ohledu na to jak by se to líbilo dopravci,zodpovědnost nesete vy a nikdo jiný. Snad sem Vám trochu osvětlil odvětví profesionálních řidčů a problematiku profesních průkazů.Bez profesáku vás smluvně nikdo nezaměstná,jinak si koleduje o velmi velmi velké potíže(odebírají i živnost)!Nakonec s příchodem technologií nás teď čeká ŘP v kterém pomocí čipu budeme mít i profesák a kartu řidiče pro digitální tachografy.Měj te se a dobrou cestu
Školení profesní způsobilosti mají na starosti "školící střediska" a ne autoškoly. To jen pro úplnost informací. Jinak přesné znění této problematiky je obsaženo v zákoně 247/2000 Sb. a jeho příslušné prováděcí vyhlášce. To však jako profi řidiči určitě znáte. ![]()
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.