Zmizela chladící kapalina -Š. Fabia I, 1.4MPI

Od: Datum: 17.03.13 21:53 odpovědí: 6 změna: 19.03.13 16:23

Fabia I, r.v. 2000, 1.4MPI, 44kw, dva roky zpátky měněná vodní pumpa+těsnění, nalítáno cca 188.000km cca před 14ti dny vše OK (kontrolováno)

dnes jsem nastartoval a zablikala kontrolka, není tam chladící kapalina, jezdil jsem s tím poslední týden krátké trasy.

Na víčku oleje jsem měl žlutej šlem, ale to je při krátkých trasách normální. Mechanik radí dolejt a kontrolovat zda někde neteče. Jako další možnost mne napadá prasklé těsnění pod hlavou. Mechanik ještě říkal, že u termostatu je nějaká jak kdyby membrána, která se občas prohne a potom to tudy utíká. Co by to ještě podle Vás mohlo být? Respektive co je to nejčastěji? Teoretick by mohl téct i chladič, popř. nějaká hadička, možností je mnoho. Dík.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.03.13 10:17
avatar

osobně bych dolil vodu s vaším mechanikem přes víko nádržky chladící kapaliny natlakoval chladící soustavu a hledal kde to teče

nebo dolejt vodu pojezdit do ohřátí motoru nechat motor běžet a hledat jestli to někde neteče kouknout jestli to netlakuje hadice s vodou jestli po jízdě nemizí voda z nádobky a po opatrném otvírání se opět do nádobky nevrací to by značilo těsnění pod hlavou

co topení topí nebo jednou topí jednou netopí to by taky mohlo naznačovat těsnění pod hlavou?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 11:17

Doteď topilo v pohodě. Jediný co vím, že mi bublá výfuk, ale to při krátkých trasách normálně. Doukoukám film a zaběhnu za mechanikem pro namíchanou vodu, asi sundám spodní kryt pod motorem, doleju, natočim a budu sledovat.

doplněno 18.03.13 15:31:

Dolil jsem a ...

prasklý chladič v pravém dolním rohu (po směru jízdy) *plac*

Datum: 18.03.13 19:10
avatar

no vidiš v podstatě prkotina kterou za chvíli odstraníte ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 20:15

Bohužel to nebude tak rychlý 1) cena : prvovýroba 2.000,-Kč, čína 900,-Kč + práce 2) technik má čas jen sporadicky, takže domluvit se s nim je těžký 3) nemám garáž, jinak bych si to udělal sám, mám zrovna volno :( 4) příští středu potřebuju odjet cca 1.000km

Datum: 18.03.13 20:23
avatar

Záleží co chceš a jak potřebuješ jezdit-mně takto prdnul trochu radiátor topení-cena od 700 do 1100,cena za práci nevím ale pracnost výměny odhaduji min 8 hodin! Takže zaběhnout do krámu-cca5 minut ,koupit utěsnovač chladiče 120kč,ubrat kapalinu dolít utěsnovačem nastartit ohřát na provozní teplotu cca sakumprdum 10 minut a už to drž dva roky.Prostě rozebrat celou palubovku skrz topení nee.(utěsnovač jsem použil již na třech různých typech a s dobrým výsledkem!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.03.13 16:23

Nad tím jsem také přemýšlel, ale tolik svému autu nevěřím. Takže 1.000,-Kč chladič (Teak nebo tak nějak) + 500,- práce a udělá mi to zítra. *placni*

doplněno 19.03.13 16:24:

Přemýšlím, že bych rovnou bezoplachovou arvou očistil blok motoru.

doplněno 20.03.13 21:39:

Tak nakonec mi to dělal kolegovo bratranec, chladič TYC vyměněn cca za 2 hod, i s prací 1.500,-Kč, a to ani nesundal přední nárazník. *dril* Spokojenost.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.