Felicia 1,9D vs. Fabia 1,4Mpi

Od: Datum: 17.03.13 18:41 odpovědí: 10 změna: 18.03.13 08:40

Zajímalo by mě které z těchto dvou aut by vyhrálo krátký sprint, a taky které třeba větší vzdálenost, situace na rovině :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 17.03.13 18:43
avatar

jednoznačně benzím je na rozjezdy rychlejší, felicie s traktorovým motorem je hodně líná, ale zase držák

Ohodnoceno: 0x
 
Od: laybor*
Datum: 17.03.13 18:43

1.4 jaká?

44,50,74 kW,

je to jedno , vyhraje 1.4

doplněno 17.03.13 18:49:

Já neříkám že je silnější , je jen rychlejší, záleží na kroutáku a zpřevodování .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mathers322*
Datum: 17.03.13 18:44

44kw, to mi chcete říct že fabka v 1,4 je fakt silnější? :D

doplněno 17.03.13 18:45:

a co felda se zaslepeným EGR a odstraněným katíkem?

doplněno 17.03.13 18:50:

Felda Max točivý moment / při otáčkách: 124 Nm

Fabka kroutící moment [Nm]: 126

Tak teď záleží na čem? na váze?

Datum: 17.03.13 19:03
avatar

Felda je o 40 kilo lehčí, má o 3 kW vyšší výkon a o 6 Nm vyšší krouťák.

Katalogově má Felda (1.9 D 47kW) z nuly na sto 14,3 s a Fábka (1.4 44kW) 16,5 s.

Já fandím Feldě :)

no a Felda 1.6 by to vyhrála naprosto s přehledem

doplněno 17.03.13 19:04:

maximálka těch dvou se liší o 1 km/h (ve prospěch Fabie)

doplněno 17.03.13 19:15:

díval jsem se na srovnání na katalogautomobilů.cz, ale asi tam teda píšou trochu kraviny.

Stejně si nemyslím, že by ta Fábka měla nějak navrch, vzhledem k tomu že Felda má vyšší výkon, krouťák a je lehčí.

S Feldou 1.9D kombi jsem jel, ale už jsou to skoro dva roky zpátky, teď jezdím 1.6 a nějak si ten diesel moc nemůžu vybavit jak to jelo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: laybor*
Datum: 17.03.13 19:06

mikihans - stačí projet a uvidíš


Škoda Felicia 1.9D (47 kW)
* Německý motor VW, do Felícií montovaný od jara 1996
typ motoru
vznětový řadový čtyřválec,
příprava směsi
jednoduché nepřímé vstřikování Lucas DPC
obsah motoru
1896 ccm
vrtání
79, 5 mm
zdvih
98, 5 mm
výkon
47 kW (při 4300 ot./min)
max. točivý moment
124 Nm (při 2500-3200 ot./min)
kompresní poměr
22,5:1
zrychlení z 0 na 100 km/h
16,5 s
maximální rychlost
156 km/h
spotřeba
při 90 km/h
4,2 l
při 120 km/h
6,2 l
město
6,3 l
doplněno 17.03.13 19:07:

Kde je tech - 14. 3 - zrychlení

Ohodnoceno: 0x
 
Od: laybor*
Datum: 17.03.13 19:08

To máš naopak - to zrychlení .

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.03.13 19:44
avatar

tak to bych chtel videt ten diesel rychlejsi na sprint , nizsi otacky a jine zprevodovani , jak bys vytacel benzin do plna tak myslim ze sto pro vyhraje

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.03.13 20:08
avatar

hodně,řekněme téměř hlavně,záleží na pilotovi-pojede-li proti sobě Franta a Karel každý v jednom z aut(a pak si je vymění),může se stát,že oba "závody" vyhraje Karel,protože prostě zvládá rychleji řadit,využít špičku výkonu a kroutáku atd...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.03.13 21:39

Většina lidí tu nechápe, co je to kroutící moment a že jeho samotná hodnota nic neříká o tom, jak bude auto rychlé.

Uvedu příklad. Formule 1 má +- stejný kroutící moment jako Škoda Octavia 2.0 TDI 103Kw.


Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 18.03.13 08:40

to jo jenže F1 točí kolem 18 tis. a když vezmu vzorec výkon= kroutící moment*otáčky... tam je těch věci hodně co to mužou ovlivnit... nejde to tak jednoznačně říct co bude rychlejší

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.