Hadice u podvozku lokomotivy - k čemu jsou?

Od: Datum: 16.03.13 18:41 odpovědí: 13 změna: 06.04.13 19:07
avatar

Dobrý večer,

koukal jsem, že u podvozků lokomotiv (škoda 362, 363 a podobně) jsou takové divné hadice, zajímalo by mě, k čemu tam jsou. Jsou z obou stran, u obou párů náprav (celkem tedy 8 na lokomotivě), jsou vždy před předním a za zadním kolem nápravy. Vycházejí odshora od spodku kapoty z nějakého zařízení, ohýbají se směrem pryč od kola a pak se takovým obloukem vracejí zpátky ke kolu a končí hubicí, která směřuje přímo tam, kde se kolo dotýká koleje. K bodu dotyku je pak 15-20cm mezera. Po cestě je hadice držena na správném místě kusem železa (takovým nosníkem) a pak ještě zboku tenkým drátem. Zkusím někde vyhrabat vhodnou fotku.

K čemu to je dobré? To rozehřívá námrazu na kole? Nebo ho to chladí? A proč to není na horní straně u brzdy nebo zboku, ale až úplně dole?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: uska®
Datum: 16.03.13 18:45

co tak vzduch - připoužití rychlobrzdy?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.03.13 18:48
avatar

obrázky: http://railways.pjp.cz/popis/lokomotivy/sv829k.jpg to u předních schůdků a pak uprostřed

http://railways.pjp.cz/popis/lokomotivy/sv8292.jpg detail, to úplně vlevo

doplněno 16.03.13 18:49:

Vzduch, rychlobrzda? :) Já nevím, nejsou brzdy normálně ty čelisťové bloky nahoře?

Datum: 16.03.13 18:51
avatar

A nejsou to pískovače pro možnost napískování kolejnice před kolem a tím zvětšení adheze a tedy i zvětšení tažné síly lokomotivy? Nemyslíte tohle? To mají i 810ky.

doplněno 16.03.13 18:53:

O pískování vlaků více zde.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: hm®
Datum: 16.03.13 18:52
avatar

Já bych řekl, že to bude přívod písku.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.03.13 18:54

Možná tuším co myslíš, nesype to nějakou směs pod kola, něco jako písek, aby to líp brzdilo nebo tak nějak? Nejsem nádražák, jen jsem to kdysi slyšel.

Pískování [X] se používá se v případě rozjezdu lokomotivy, jízdě do kopce, při špatné adhezi (sníh, mokro, námraza). Při aktivaci se začne sypat suchý, jemnozrný písek z písečníku přes písečníkové trubky přímo na koleje před hnací kola lokomotivy a tím se zvýší adheze.

jsou to písečníkové trubky

zdroj:

http://oko.clever.cz/ leos/railsim/para/

doplněno 16.03.13 18:55:

ste mě předběhli, než jsem to odeslal *smich*

Ohodnoceno: 2x
 
Od: kolo*
Datum: 16.03.13 18:55

To je na písek.Když je námraza nebo mokro,někdy to klouže.Hlavně při rozjezdu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.03.13 18:59
avatar

Jasné, to bude ono :) Akorát tady na tom nemají ten nápis "fill with dry sand only" :D

Předpokládám, že se jich vždycky používá jen polovina, podle směru jízdy?

Od: hm®
Datum: 16.03.13 19:07
avatar

Taky bych tipnul, že to nebude sypat pořád ze všech.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.03.13 19:31
avatar
Ono se to používá opravdu jen když je při rozjezdu kluzko, nebo při jízdě do kopce pokud kola prokluzují, stále se to nesype.
Pískovač mají i tramvaje.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: zabu
Datum: 17.03.13 02:22

Samozřejmě že to jsou pískovače. A ovládají se tak, že těsně pod zásobníkem písku je systém tryska -dýza. Do trysky jde stlačený vzduch, ovládaný elektroventilem. A ten dýzou strhává suchý písek do té gumové hadice. Samotíž měly kdysi tramvaje. Nevím do jaké řady, pochybuju, že by to měly ještě dnes, tramvaje neznám. Jen pamatuju že se to tam sypalo lopatkou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 17.03.13 06:08
avatar
Doplním zabu, my uličníci patnáctiletí jsme tenkrát ani ty lopatky na písek nepotřebovali. V předním voze na zadní plošině vedle té bedny kontroléru (či jak se ta bedna s klikou jmenovala) stačilo na zastávce šlápnout na malý pedál nebo kolík čumící z podlahy a už se píseček sypal. A průvodčí a cestující ve vlečňáku se po rozjetí pěkně zhoupli, když ta hromádka písku na koleji byla často vyšší, než ta od krtka...
Dlouho nám ta zábava nevydržela, zásoby písku nebyly velké, a tramwaje s dvěmi otevřenými plošinami vpředu a vzadu brzo nahradily "ponorky"
Vzpomínka ale vydržela 50 let...
Zabu díky za připomenutí!
Ohodnoceno: 0x
 
Od: technoman*
Datum: 17.03.13 10:09

Je to hadice pískování. Ze zásobníku se sype písek vlastní vahou do litinového kolena, do něj ústí z boku tryska. Po sešlápnutí pedálu "pískování" strojvedoucím se otevře EP ventil, tlakový vzduch začne unikat tryskou a strhává s sebou zrnka písku. Ty padají před kola vždy 1. a 3. nápravy ve směru jízdy.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: maro0303
Datum: 06.04.13 19:07

zdravim hadice ktere vedou pod kola slouži k tomu aby si strojvedouci pri skluzu mohl posipad pikem kolej a přimo pod kolo si masinka dokaže sipat jemny pisek ktery je umistěny v piskovačich na lokomotivě...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.