Šlem na víčku, prasklá hlava?

Od: Datum: 12.03.13 17:27 odpovědí: 15 změna: 12.03.13 22:23

Zdravim , předem se omlouvám za založení nového příspěvku na toto téma , zajímá měl ale několik věcí ohledně poruch vozu respektive motoru :

šlem na víčku od oleje znamená automaticky prasklou hlavu nebo prasklé těsnění pod hlavou? Zdá se mi že po výměně oleje asi po ujetí cca 100 km se na víčku od oleje začíná dělat jakoby ta žlutošedá emulze s autem jezdím málo za týden najedu max 100 km a jezdím po městě většinou dost mě tyhle věci znepokojují a hned hledám tu nejhorší možnou variantu , někdo ale říká že je to normální v těhlech teplotách a někdo zas že s autem musím hned do servisu tak dokáže mi někdo poradit?

jedná se o motor 2,5 V6 se 125 kw


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: axlik*
Datum: 12.03.13 17:44

Na víčku se vytvoří emulze vody + oleje, čili taková bílá našlehaná sr...To ještě ale nemusí nic znamenat, taky jsem ji tam měl a nic prasklé nemám, je to z vlhkosti vzduchu. Jinak to nemusí hned znamenat něco prasklýho, těsnění nepraská, jen protíká. A tím spíš se to tam bude objevovat při těch krátkých a míň častých jízdách. Navíc by ubývala i voda v expanzce, a jestli se nic takovýho neděje tak klid :)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 12.03.13 17:48

je to normální,motor se ohřeje jak chladne kondenzuje vodní pára a ta dělá šlem,tím pádem se to opakuje,po opětovném nastartování se motor ohřeje a voda vypaří,pokud jezdíš krátké trasy je tento efekt o to silnější..pokud by šla voda do oleje posnáš to na měrce oleje bude přibývat a bude tam emulze.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: axlik*
Datum: 12.03.13 18:14

Na poradte se mi strašně líbí, jak jeden napíše odpověď a deset dalších to po něm musí zopakovat to stejný aby jim náhodou něco neuteklo :D :D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: n3ss3r
Datum: 12.03.13 18:17
Diky chlapy cim vic odpovedi tim lip :)
Datum: 12.03.13 21:15

no ono je to také o tom že se někdo rozepíše a něž to doklepe tak ten druhej je rychlejší*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 12.03.13 21:21

Přesně tak. Taky se mi kolikrát stane, že smolím odpověď, do toho ještě někdo zavolá, a když to odešlu, tak už tam je to samé třikrát. Po dvou letech bys už mohl být taky kapku zběhlý.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.03.13 18:17
avatar

Jen doplním co napsali pánové Axlík a Pajars. Sleduj hladinu jak oilu,tak i chladící kapaliny a pkd některá emormě mizí ,přibývá ... tak je malér.
Jinak preventivně doporučuji vyčistit odvětrání motoru,někdy tento šlem může znemožnit odfuk oilpar a ty pak tlačí olej měrkou ven (nwn zda tento motor,ale např. Fóbie 1,4-16V )

Ohodnoceno: 0x
 
Od: n3ss3r
Datum: 12.03.13 18:20
Voda mi mizi ale snad ne do oleje mam prasklou expanzku a kolem ni je voda
Od: axlik*
Datum: 12.03.13 18:23

:D :D radil bych ti to neprodleně opravit :)

doplněno 12.03.13 19:02:

No tak nejdřív z mýho pohledu, velmi nerad bych někde zůstal trčet protože se mi pokazilo auto :) a z pohledu praktickýho, nová expanzka stojí pár stovek a její výměna trvá tak půl hodiny :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: n3ss3r
Datum: 12.03.13 18:58
Proc?
Datum: 12.03.13 19:01

jenže tenhle motor má takový zjeb- odlučovač oleje.. a když se to nečístí tak se to zanese, v zimě zamrzne a je průser na světě...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.03.13 19:26

Někde jsem našel, že prasklé těsnění lze zjistit diagnostikou z chladící kapaliny. Kolik ta sranda může stát? A kde se to dá nechat udělat? V každém servise na to vybavení mít předpokládám nebudou.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.03.13 19:39
avatar

Na fouklé těsnění či prasklou hlavu je jen jediná diagnostika-sundat palici,vyměnit těsnění ,otlakovat palici or srovnat...

Ta diagnostika Ti jen ukáže,že je někde v chladicí soustavě netěsnost nic víc.
Místo origozátky chladiče dáš zátku s ventilkem z kola,třeba a ktomu ještě tlakoměr , a obyč pumpičkou nafoukneš PŘIMĚŘENĚ abys neroztrhl chladič či radiátor topení a pak jen sleduješ pokles tlaku a případný únik na spojích atd.Pokud uniká do motoru nebo do spalovacího prostoru nepoznáš,jen poklesem tlaku!

doplněno 12.03.13 21:14:

To Hlavik.Mno možná máš pravdu,ale selským rozumem-ztrácí se chl.kapalina=je toto zbytečné!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 12.03.13 20:10

To nebude ono :)

To nebyl tlakový test, ale test chladící kapaliny na přítomnost spalin (pokud jsem to správně pochopil).

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 12.03.13 22:23

Ano,test na pritomnost uhlovodiku t,j odpadu ropných látok v chladiacej kvapaline je potvrdenie netesnosti .Kto meria emisie ,zmeria i kvapalinu

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.