Nejste přihlášen/a.
mam alu kola, větší o 2 mm, musím použít středové kroužky? co se muže státmšrouby kuželové
Potřebujete, šrouby nestačí. Samotné šrouby disk dokonale nevystředí, navíc hrozí uvolnění šroubů.
Naprostý souhlas! Ještě se doporučuje kolové šrouby nebo matky nemazat a nechat zrezivět aby se nepovolovaly.
Středící kroužky jsou pouze pro ulehčení nasazení kola. Mnoho typů aut ani středící krouužky nepoužívá, prostě kotouč či náboj kola žádný nálitek nemá. Co se týká mazání šroubů, vždy se mažou trochu vazelínou, pak jdou povolit. O tom, že by se samovolně povolily jsem teda neslyšel.
Šrouby kol se mazat nikdy nesmí, je to v každym manuálu a má to jasný důvody.
Promone, pokud nelžete a máte Octavii II tak to máte jistě manuál, tak se přesvědčte na straně 170 komu je určen zdejší posměch. Ujišťuju vás, že je to VE VŠECH MANUÁLECH, stačí jen pozorně pročíst! To, že jste něco neviděl, neslišel, ještě neznamená, že to neexistuje!
Tak co je? Proč se nedohadujete? Aha, teď radíte zase někde jinou hloupost, tak tady hezky do ztracena co?
Tady na tom mazání šroubů je krásný příklad šíření fám a polopravd. Každý to papouškuje dokola, aniž se přesvědčí, jak to je. To že se šrouby kol nemažou, dokonce se mazat nesmí znal před 30 lety každý dobrý mecha nik nebo šofér. Dneska se tomu každej diví, to že to nezarezne není v tom, že to namatlám grafitkou, ale v tom, že dvakrát do roka, na jaře a na podzim při výměně kol řádně vyčistím, popřípadě protáhnu závity. Kdyby jste namazali šrouby kol v učení, tak vás kvalitní mistr odbornýho výcviku nahodinu vyrazí. Naštěstí na to pamatujou v návodech automobilky a právě kvůli takovejm chytrákům to tam píšou ve výstraze! Jenže jak je vidět, asi marně! Viď ladaadale?
Šrouby kol se mažou a to grafitovou vazelínou. Stejně tak mažu i ten středící kroužek, zejména u litých disků. Samozřejmě nemíním nikomu vymlouvat jeho ,,pravdu´´, ale řekněme že už jsem viděl dost urvaných zarezlých šroubů a situací, kdy po zimě sráželi kolo z auta palicí, anžto liťák zoxidoval, náboj kola oreznul a nebylo moci, která by to na silnici dostala od sebe. Já potřebuji jezdit, proto nechci řešit podobný zbytečný problémy.
Nebylo by možno aspoň jeden z mnoha "manuálů" naskenovat a zde prezentovat i s jediným jasným důvodem?
To by asi nešlo. Nikdy totiž nikdo nenapíše, že by se nesměly šrouby kol mazat, protože je to kravina. Tohle napíše jen pablb, kterej vživotě utáhnul jedno kolo a dodnes z toho má puchejře. Naopak, mažou se. Někdo grafitkou, někdo jiným mazivem, ale mazat se musí. Jednak, v případě kontroly utah.momentu je mři nenamazání úplněněkde jinde, druhak, jak už někdo napsal, na jaře vemeš klíč a sundáš kolo bez problémů (když mažeš šrouby i střed) a za třetí, kužel šroubu se bez mazání rychle vydře a disk i matice můžeš zahodit. Taky při výměně mažu šrouby i střed.
Ty jsi opravdu jen ubožák. Nasaď si středící kroužky - ty to vystředěj kolo pro jízdu, jak píšeš (jsou plastový, co asi tak udržej), pak studuj bláboly a dělej si s autem co chceš. Chytrý se zeptá zkušeného a blbovi se může radit jak je libo - je mu to jedno.
Apropos, kolik tam dáváš utahovací moment a jak ho docílíš, když to nenamažeš? On totiž každý výrobce šroubů udává utahovací moment s předpokladem, že je namazaný závit a dosedací plocha hlavy šroubu, jinak ten moment nikdy nedocílíš.
Problém je v tom, že zatímco tys to vyčetl v nějakém pofidérním dokumentu, o kterém stále pochybuji, protože to tu jen plácáš a odkaz žádný, tak já to tak dělám těch 30 let bez jediného problému na všech autech. Naopak, znám fůru lidí, kteří se na to vyprdli a na jaře zmrvili disk, protože za něj museli vzít montpákou nebo bušit kladivem. Ovšem, vzhledem k tomu, že ty specielně ve všech diskuzích vypisuješ jen to, cos kde vyčetl, jak si všimli už mnozí přede mnou, tak tě lze jen politovat. Až nabydeš nějakou praxi, tak se stav. Ono nacpat do hlavy, co kde vyšťourám je fajn, ale občas bys taky musel vzít do ruky klíč a něco dělat, což tobě evidentně chybí, ale jak říkám, pro chudáky tvého typu lze mít pouze soucit a toleranci.
Šrouby namazat, dotáhnout, auto projet a dotáhnout znovu. Vše si správně sedne a nic se nepovolí.
Jj,taky jsem nemazal až se mi urval šroub a musel jsem následně měnit celý náboj a od té doby vždy máznu,většinou jen motorovým oilem,protože tem mám vždy v autě na rozdíl od "vazelíny".Jinak i pneuservisy doporučují min.po ujetí 50 km kontrolu utažení!
Jinak některé an (voj.konkrétně voj.tatry) měli na levé straně jiný a ny pravé také jiný závit -rotací kola při jízdě se jakoby dotahovali!
Jak píšou ostatní, kolo středí šrouby svýma kuželama, ten kroužek tam je pouze pro lepší nasazení a montáž, s vystředěním a držením kola nemá pranic společného. Vem to obráceně, když budeš mít kroužek (plastový) a šrouby by byly mimo osu, jakou silou asi tak tlačí při dotažení? Nebudu to počítat, ale ten kroužek si zdeformujou jak se jim zachce.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.