Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Musím použít stř. kroužky

Od: mikkj odpovědí: 16 změna:

mam alu kola, větší o 2 mm, musím použít středové kroužky? co se muže státmšrouby kuželové

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*
hodnocení

0x

Nemusíte, středící kroužky usnadní jen nasazení disku, jinak disk na kroužku nesedí.

 

buky*
hodnocení

0x

Potřebujete, šrouby nestačí. Samotné šrouby disk dokonale nevystředí, navíc hrozí uvolnění šroubů.

cyril*

Naprostý souhlas! Ještě se doporučuje kolové šrouby nebo matky nemazat a nechat zrezivět aby se nepovolovaly. *smich*

ladaadal*

Buky, prosímtě, když tématu nerozumíš, tak aspoň neplácej bláboly, mateš zbytečně tazatele. Lepší nenapsat nic, než blbost.

 

bono*
hodnocení

0x

Středící kroužky jsou pouze pro ulehčení nasazení kola. Mnoho typů aut ani středící krouužky nepoužívá, prostě kotouč či náboj kola žádný nálitek nemá. Co se týká mazání šroubů, vždy se mažou trochu vazelínou, pak jdou povolit. O tom, že by se samovolně povolily jsem teda neslyšel.

buky*

Šrouby kol se mazat nikdy nesmí, je to v každym manuálu a má to jasný důvody.


doplněno 16.03.13 16:30:

Promone, pokud nelžete a máte Octavii II tak to máte jistě manuál, tak se přesvědčte na straně 170 komu je určen zdejší posměch. Ujišťuju vás, že je to VE VŠECH MANUÁLECH, stačí jen pozorně pročíst! To, že jste něco neviděl, neslišel, ještě neznamená, že to neexistuje!


doplněno 16.03.13 20:05:

Tak co je? Proč se nedohadujete? Aha, teď radíte zase někde jinou hloupost, tak tady hezky do ztracena co?


doplněno 16.03.13 23:44:

Tady na tom mazání šroubů je krásný příklad šíření fám a polopravd. Každý to papouškuje dokola, aniž se přesvědčí, jak to je. To že se šrouby kol nemažou, dokonce se mazat nesmí znal před 30 lety každý dobrý mecha nik nebo šofér. Dneska se tomu každej diví, to že to nezarezne není v tom, že to namatlám grafitkou, ale v tom, že dvakrát do roka, na jaře a na podzim při výměně kol řádně vyčistím, popřípadě protáhnu závity. Kdyby jste namazali šrouby kol v učení, tak vás kvalitní mistr odbornýho výcviku nahodinu vyrazí. Naštěstí na to pamatujou v návodech automobilky a právě kvůli takovejm chytrákům to tam píšou ve výstraze! Jenže jak je vidět, asi marně! Viď ladaadale?

Šrouby kol se mažou a to grafitovou vazelínou. Stejně tak mažu i ten středící kroužek, zejména u litých disků. Samozřejmě nemíním nikomu vymlouvat jeho ,,pravdu´´, ale řekněme že už jsem viděl dost urvaných zarezlých šroubů a situací, kdy po zimě sráželi kolo z auta palicí, anžto liťák zoxidoval, náboj kola oreznul a nebylo moci, která by to na silnici dostala od sebe. Já potřebuji jezdit, proto nechci řešit podobný zbytečný problémy.

cyril*

Nebylo by možno aspoň jeden z mnoha "manuálů" naskenovat a zde prezentovat i s jediným jasným důvodem?

ladaadal*

To by asi nešlo. Nikdy totiž nikdo nenapíše, že by se nesměly šrouby kol mazat, protože je to kravina. Tohle napíše jen pablb, kterej vživotě utáhnul jedno kolo a dodnes z toho má puchejře. Naopak, mažou se. Někdo grafitkou, někdo jiným mazivem, ale mazat se musí. Jednak, v případě kontroly utah.momentu je mři nenamazání úplněněkde jinde, druhak, jak už někdo napsal, na jaře vemeš klíč a sundáš kolo bez problémů (když mažeš šrouby i střed) a za třetí, kužel šroubu se bez mazání rychle vydře a disk i matice můžeš zahodit. Taky při výměně mažu šrouby i střed.

buky*

■ Z důvodů bezpečnosti jízdy nevyměňujte pneumatiky jednotlivě, pokud mo-
žno vyměňte současně obě pneumatiky na nápravě. Pneumatiky s hlubším
profilem dezénu by měly být vždy montovány na přední nápravu.
■ Nepoužívejte nikdy pneumatiky, u kterých nelze ověřit jejich stav a stáří.
■ Výměnu pneumatik doporučujeme provést vždy nejpozději těsně předtím,
než bude pneumatika opotřebena až po ukazatele opotřebení.
■ Opotřebené pneumatiky omezují zejména za vyšších rychlostí na mokré vozovce potřebný kontakt s vozovkou. Mohl by nastat "aquaplaning" (nekontrolovatelný pohyb vozidla - "plavání" na mokré vozovce).
■ Vadné disky nebo pneumatiky nechte okamžitě vyměnit.
■ Nepoužívejte letní, resp. zimní pneumatiky, které jsou starší než 6, resp. 4
roky.
■ Šrouby kol musí být čisté a musí se lehce pohybovat v závitu. Nikdy je však
nesmíte mazat tukem nebo olejem.
■ Pokud jsou šrouby kola dotaženy příliš nízkým utahovacím momentem, mohou se kola za jízdy uvolnit - nebezpečí nehody! Příliš vysoký utahovací moment může poškodit šrouby a závity a trvale deformovat dosedací plochy disků kol.
■ Při nesprávné manipulaci se šrouby kol se kolo může za jízdy uvolnit - nebezpečí nehody BLBEČKA SI DĚLEJTE Z NĚKOHO JINÝHO, TADY JE ČÁST MANUÁLU ŠKODY OCTAVIA II str- 170. Tak si to tam přečtěte a svoje pitomosti si nechte pro sebe, TO PLATÍ PRO VŠECHNY POSMĚVÁČKY VÝŠE!
ladaadal*

Ty jsi opravdu jen ubožák. Nasaď si středící kroužky - ty to vystředěj kolo pro jízdu, jak píšeš (jsou plastový, co asi tak udržej), pak studuj bláboly a dělej si s autem co chceš. Chytrý se zeptá zkušeného a blbovi se může radit jak je libo - je mu to jedno.

Apropos, kolik tam dáváš utahovací moment a jak ho docílíš, když to nenamažeš? On totiž každý výrobce šroubů udává utahovací moment s předpokladem, že je namazaný závit a dosedací plocha hlavy šroubu, jinak ten moment nikdy nedocílíš.*zed*

 

ladaadal*

Problém je v tom, že zatímco tys to vyčetl v nějakém pofidérním dokumentu, o kterém stále pochybuji, protože to tu jen plácáš a odkaz žádný, tak já to tak dělám těch 30 let bez jediného problému na všech autech. Naopak, znám fůru lidí, kteří se na to vyprdli a na jaře zmrvili disk, protože za něj museli vzít montpákou nebo bušit kladivem. Ovšem, vzhledem k tomu, že ty specielně ve všech diskuzích vypisuješ jen to, cos kde vyčetl, jak si všimli už mnozí přede mnou, tak tě lze jen politovat. Až nabydeš nějakou praxi, tak se stav. Ono nacpat do hlavy, co kde vyšťourám je fajn, ale občas bys taky musel vzít do ruky klíč a něco dělat, což tobě evidentně chybí, ale jak říkám, pro chudáky tvého typu lze mít pouze soucit a toleranci.

 

muter550
hodnocení

0x

Šrouby namazat, dotáhnout, auto projet a dotáhnout znovu. Vše si správně sedne a nic se nepovolí.

Jj,taky jsem nemazal až se mi urval šroub a musel jsem následně měnit celý náboj a od té doby vždy máznu,většinou jen motorovým oilem,protože tem mám vždy v autě na rozdíl od "vazelíny".Jinak i pneuservisy doporučují min.po ujetí 50 km kontrolu utažení!

Jinak některé an (voj.konkrétně voj.tatry) měli na levé straně jiný a ny pravé také jiný závit -rotací kola při jízdě se jakoby dotahovali!

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Jak píšou ostatní, kolo středí šrouby svýma kuželama, ten kroužek tam je pouze pro lepší nasazení a montáž, s vystředěním a držením kola nemá pranic společného. Vem to obráceně, když budeš mít kroužek (plastový) a šrouby by byly mimo osu, jakou silou asi tak tlačí při dotažení? Nebudu to počítat, ale ten kroužek si zdeformujou jak se jim zachce.

 

jmi
hodnocení

0x

Šrouby je vždy lepší namazat grafitovou nebo i n ormální vaselinou. Dělám to již 40 let a nikdy šrouby nebyly volné. Navíc u nákladního auta by jste šrouby po delším čase nepovolil. M. J.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]