Nejste přihlášen/a.
Prosím Vás musím provést geometrii po výměně spodních kulových čepů na ramenu. Čep je uchycen dvěma šruby na spodním ramenu Chevrolet.
V každém případě geometrii udělat. Málokdy se po výměně špatného spodního čepu nezmění.
@erikch A ještě doplním. Až budeš mít před sebou na nápravě špatný spodní čep, tak si vem za kolo a uvidíš, že se bude měnit i geometrie a to jak odklon, tak sbíhavost.
ale chlapi no tak-geometrie(sbíhavost) kol je u klasika přední nápravy dána rejdovými čepy(čepy řízení),spodní čep(pokud je měnitelný,ne jako celek rameno samotné) ramene nemá jinou polohu než danou dvěma,třemi,otvory jak v čepu tak i v rameni samotném-bez jakékoli i sebemenší vůle,čili to z technického hlediska na sbíhavost(geometrii) nemůže mít vliv...Podle vás shora by tedy i třeba výměna ramene nebo stabilizační(ch) tyčky(ek) apod. taky "narušila" geometrii...?!? Prostě pozice,poloha jednotlivých segmentů podvozku je přesně pozičně dána-stabilizátor,tyčky,rameno,jeho čep atd. nedáte jinam a jinak než patří-to že "pruží,od- a na-klání se " apod. nemá s geometrií co dělat(krom čepů,tyček řízení)...
Snad všechny kulový čepy už jsou na dva tři šrouby přesně zasazený. S oválama na seřizování odklonu jsem viděl naposledy snad před 25 lety těsně po vyučení. Proč by se měla dělat sbíhavost?
To je blbost. Geometrie by se rozhodně dělat měla(zkontrolovat). Nevstoupíš 2x do stejné řeky. 1. dva díly nemusejí být na mm stejné (náhrada, original) 2. vůle na spodním čepu rozhodně mění zbíhavost ane málo(logicky). Pohyb spodní části těhlicedo stran způsobuje úhlový pohyb celého kola, kdy bod uchycení čepu řízení stojí na místě, podle velikosti páky (spodní čep navíc není v ose tlumiče) se mění zbíhavost. 3. geometrie se měří na hraně ráfku tudíž se sebemenší vůle znásobí. Může se stat že se nezmění, ale za ty sjetý gumky to nestojí. Při výměně většiny dílů podvozku, které na to mají vliv, je lepší geo udělat, rozhodně i u ramen. ne u kostí stabilizátoru. Navíc dva kanály a je to většinou zase někde jinde. Nevěřte mechanikům, většinou neví nic! Jak je vidno.
Navíc geometrie znamená zbíhavost, odklon, záklon,jejich opaky, rozvor, rozchod, výška podvozku, a to všecno se většinou navzájem ovlivňuje.
souhlas... pohneš z odklonem tak se ti zaroven rozjede sbíhavost... ono i čepy řízení mužu +-namontovat stejně podle kontramatky to není problém... ale je doporučeno při jakýmkoliv zásahu do napravy dělat geo.. o stabíku se myslím nema cenu bavit... .. takže pro mě za mě, at si to každý dělá po svém ale at se pak nediví že ma blbě sjeté gumy a nebo že málo vydržely..
no však!... čep řízení nastavím asi stejně tak přesně jako čep v ramenu... přece je nějaká vůle hned na uchycovacích šroubech... tam nejsou žádné lícované pokud vím... to jsou ty 2mm jen to hvizdne..a to ani nemužete tušit jestli je vyrobený uplně přesně jako starý... ale jinak TEORETICKY máte právdu...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.