Výměna motoru u felicie, MPI místo karburátor

Od: Datum: 06.03.13 15:52 odpovědí: 4 změna: 06.03.13 19:06

Zdravim.. Chtěl bych se zeptat zda je hodně náročné vyměnit motor ve felicii, kde je karburátorový za MPi.. Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: duke*
Datum: 06.03.13 16:13

Neznám Feldy, ale myslím že tam bude hlavně i jiná kabeláž, elektronika, řídící jednotka.Za cenu opravy koupíš jinou, ne? :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 06.03.13 16:33

především to škoda neodsouhlasí,protože je její povinností vyrábět a dodávat na trh vozidla ve shodě

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.03.13 16:35
avatar

Vy máte Feldu s karburátorem? Ty se akorát vyvážely někam na východ pokud vím. Nemáte náhodou BMM?´

doplněno 06.03.13 16:38:

Jinak samotná výměna motoru nijak extrémně náročná není, motor z feldy do feldy samozřejmě pasuje, jen bude trošku oříšek s elektronikou a hlavně s legálností provozu.

doplněno 06.03.13 16:43:

takhle vypadá vstřikovací jednotka Bosch Mono Motronic

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.03.13 19:06

Karburátor se dával do Felicií na vývoz do Turecka a byl tam motor 781.*** jako ve Favoritech do roku výroby 1993 (verze karb, kde je čistě opracovaný setrvačník a ocelové tyčky na všech ventilech).

Problém je ten, že k vůli levnějšímu LPG (sadě pro karb) lidi přestavovali MPi a SPi (jak ukázal Miki BMM jednobod) na karburátorové verze s karburátorem Lekr z Favorita. Tam vlastně stačí jen vyměnit sání, dotáhnout předehřev z chlazení a do sytiče a připojit +12V na elmag. ventil.

Pokud je číslo motoru (u vodní pumpy) vyraženo 781.135 nebo 136M (M znamená tuším "Multi"), pak se jedná o to, že je to origo motor pro MPi. Jsou na něm zvětšené sací kanály, setrvačník opracovaný se zářezy pro snímání polohy pro Hall snímač, hliníkové sací tyčky k vůli tichosti,...čidlo klepání pod svody výfuku,atd...

Pokud je na motoru 781.135 nebo 136B (B znamená BMM systém Bosch), jedná se o motor výhradně pro SPi verze (jednobod - viz fotka od Mikihanse), kde nejsou zvětšené sací kanaly a jsou jiné zářezy na setrváku a chybí montážní otvor pro klepací čidlo.

Dle motoru by měla jít výše uvedená vstřikovací jednotka nebo vícebod. vstřikování Simos 2P.

Karb jde montovat na všechny motory. Tomu je jedno, zda tam jsou zářezy na setrváku, když je nevyužívá a hliníkové tyčky mám u sebe taky pro tižší chod,...*hi*

Pod motorkem předního stěrače bude hlavní přípojka pro motorovou elektroinstalaci, která tam buď bude a nebo je nutné sehnat. U pojistkovky bude konektor VAG-COM.

Jak náročné? Dle toho, co tam zůstalo po případné přestavbě, co tam je teď za motor, zda není změněn za jiný,atd...

Pokud je tam správný motor, tak je to jen o elektrice a pár hadiček. Pokud je tam motor jiný, tak se musí změnit setrvak,atd... a to už je dost blbé

doplněno 06.03.13 19:08:

Fotka by byla super. Feldu s karbem jsem ještě neviděl :D.

A doufám, že nejste další trouba, který říká vstřikovací jednotce karburátor... (ale pak zase není co přestavovat)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.