Nejste přihlášen/a.
zdravím, mám Ford Escort 1.4 benzín. Auto má velkou spotřebu, dá se nějak snížit, seřídit? Samozřejmě v servisu...
doplněno 28.02.13 18:18:předtím jsem měl Corsu 1.1 a ta na stejný objem paliva ujela o 100km navíc...to se mi zdá hodně, že by rozdíl obsahů motoru 1.1 a 1.4 udělali takový rozdíl dojezdu...
Spotřeba záleží jednak na autě a druhak na roukou a nohou řidiče a dále také na jízních podmínkách a prostředí. Nelze říci, že dvě stejná auta budou mít i stejnou spotřebu. Natankujte plnou nádrž ujěďte určitý počet km, a nádrž natankujte do plna...z toho jednoduše určíte spotřebu. To samé udělat i v druhám autě, čí více km, tím je to objektivnější...pokud nebude rozdíl přes litr, neřešil bych to.
doplněno 28.02.13 16:50: Než to nadatluju, tak jsou tu 4 odopovědi
přesně nevím, ale natankuju a za chvíli je po benzínu...kolega má stejný typ auta i motoru, obsahu a najezdí daleko víc km
doplněno 28.02.13 16:37:myslel jsem, jestli v servisu neseřizují motory, potažmo spotřebu.
Nevím, co máš za rok a typ...
Nejdříve si prosímtě tu spotřebu spočítej - natankuj třeba plnou, to je nemýlím-li se u (mého) Escortu 1.6 je to 55 l, a změř si kilometry kolik ujedeš do "prázdné" - do rezervy (ta bude tak 5-10 l) . Zapisuj si kilometry a tak kde jezdíš (město, krátké tratě, dálnice).
Já mám na dálnici s lehkou nohou 100 km/h něco přes 6l, normálně při 130-140 km/h 7-7.5l, ale ve městě, na krátkých trasách se studeným motorem v zimě klidně i 11-12l /100 km.
Co se týše spotřeby - ta se přímo neseřizuje, to bylo moc lehký
Závad může být spousta - špatná lambda sonda, špatný termostat (jezdíš stále se studeným motorem),špatné čidlo teploty vzduchu, teploty motoru, MAF.
Pro začátek udělej to, že zresetuješ řídící jednotku (odpojíš baterku na 10-15min) a naučíš ji znovu.
Pokud jsi trochu zručný, proměř odpory na čidlech, nebo si postav jednoduchou diagnostiku.
Spousty rad a postupů je na www.fordfans.cz.
Neřešte kolegu. Musíte znát aspoň přibližné číslo Vaší spotřeby. Pokud žere třeba 15 litrů/100km, už je to dost. Přeci jen je chladno a pokud k tomu jezdíte spíše kratší trasy, tak se motor nestačí ohřát na provozní teplotu (cca 90°C) a tak pracuje studený, protože, než se stačí ohřát, Vy už ho zase chcípete. Proto vzrůstá spotřeba. A pokud to ještě k tomu točíte do vysokých otáček, může být spotřeba klidně jednou taková, než jsem uvedl. Zkuste vyjet nádrž, vemte za 200Kč a jeďte bez zastavení, dokud to zase skoro nechcípne. Podle ujeté vzdálenosti zjistíte spotřebu. Měla by být při lehké noze a dnešním chladném počasí pod 10litrů.
Čím ojetější motor, tím víc žere. Kolik má auto reálně najeto? Třeba trysky vstřikování se opotřebují rychle tím dnešním koktejlem plným vody, biosr*ček a často i slabé kyseliny sírové. Potom nerozstřikují jak by měly a spotřeba stoupá. Taky může být problém se špatným olejem, potom stoupá tření. Může dřít brzda, může být vadný alternátor, samozřejmě lambda sonda, volnoběžná klapka, termostat, vadný ucpaný katalyzátor. Příčin vysoké spotřeby může být hrozně moc. Nejlepší je koupit nové auto
brzdy v pohodě, olej vyměněný, najeto pouze 45 tis. (ověřeno) a natankuju za 400kč a ujedu 107km
to auto má najeto jen 45tis. km? i kdyby mělo o sto víc, tak to žere fakt hodně.
doplněno 02.03.13 13:33:dal bych to do servisu
má najeto 45000 protože tam sou počítadla pouze do 99 000 a pak se jede znova od nuly a navíc tyto auta nemají ani ´"hladoví oko" až na pár vyjímek
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.