Záměna brzdové kapaliny

Od: Datum: 27.02.13 15:54 odpovědí: 9 změna: 01.03.13 00:35

Při odvzdušňování favorita mi došla brzdová kapalina. Použil jsem místo ní hydraulický olej.Auto už s tím půl roku jezdí, nic se neděje. Je v tom nějaké riziko, jako var a zplynování? Přeci olej nevaří hned tak.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.02.13 17:44
avatar

Ano, je v tom značný rozdíl a Vy si koledujete o megamalér. Jednoho dne zřejmě nezabrzdíte. Doufám, že budu od Vás dost daleko.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hop®
Datum: 27.02.13 17:54
avatar

Olej opravdu "hned tak" nevaří. Ovšem brzdová kapalina má své specifické vlastnosti, proto se používá ke specifickému účelu. Doporučuji co nejdříve systém vypláchnout brzdovkou a znovu naplnit. Opravdu si koledujete o průšvih...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 27.02.13 18:33

Tady jde o vícero vlastností, než jen o bod varu. Stlačitelnost, změna konzistence dle teploty, působení na gumové části systému. Můžeš s tím jezdit třeba ještě rok, ale taky můžeš zítra skončit. Když bude 30 pod nulou, s olejem už toho moc neubrzdíš, může naleptávat kroužky, takže jednoho dne můžeš šlápnout a ono nic. Neriskoval bych to a co nejrychleji vyměnil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.02.13 04:10
avatar

Je neuvěřitelné,jakou blbost dovede kutil amatér udělat.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 28.02.13 10:54

To ale byla oslovina, být líný chvíli počkat a sehnat to co tam patří *zed* Ano riziko je, hlavně v poškození těsnicích kroužků. Pokud vám selžou brzdy, nabouráte a zjistí se hydraulický olej místo brzdovky, tak zaplatíte celou způsobenou škodu ze svého. Počítejte že při selhání brzd se brzdovka kontrolovat bude určitě.

Zjistěte si jaký olej jste použil, u výrobce pak jeho vliv na těsnění v brzdách. Pokud nemohl škodit tak propláchněte a dejte brzdovku. Pokud nevíte jaký to byl olej, tak zrepasujte komplet brzdy = výměna všech těsnění, proplach a až pak naplnit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: fava
Datum: 28.02.13 12:02

Osobně jsem to okoukl ne fabrice, v portálových jeřábech se běžně dával hydraulický olej místo kapaliny. Nedělalo to problém. U starého citroena DS byl hydraulický olej ve všem, auto to zvedalo, i brzdilo. Tak nevím. Použil jsem hydraulický olej do serva a fakt to funguje, nikde nic neprolíná.Auto stejně za dva měsíce vyhodím, tak to tak nechám.

Od: asd*
Datum: 28.02.13 13:51

jj, on vlastně portálový jeřáb brzdí z dlouhých kopců a Citroen má těsnění ze stejného materiálu jako Favorit, to pak jo. Problém být nemusí ale může, nalít to tam bez znalosti jestli to je OK je o hubu, pokud auto přestane brzdit tak to není jen váš problém. Osobně bych do takového rizika nešel. Držim palce ať problém není, pro příště ale velké NE.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.02.13 19:09
avatar

Především bys to poznal v zimě.Při -15 stC bys určitě pedál nesešlápnul-.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.03.13 00:35
avatar

Z jakého důvodu? Snad ne ze strachu?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.