Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Zajimalo by me k čemu slouží stabilizační tyče? jak se projevují jak jsou vadné?
Výstižněji: Jedná se o stabilizátor. Jeho funkcí je , jak již zde někdo napsal, - aby se karoserie vozidla při průjezdu zatáčkou nenakláněla a zůstávala i při větších rychlostech bez znatelného náklonu vůči podvozku.
Při průjezdu zatáčkou vlivem odstředivé sily působí na karoserii vozidla odstředivá síla, která má tendenci prostřednictvím odpružení náprav, naklánět karoserii vzhledem k podvozku, směrem vně projíždějící zatáčky. Stabilizátor náklon karoserie zachycuje a tento pohyb karoserie přenáší na odpružení vozidla na vnitřní straně zatáčky. Tím, při působení bočních sil na karoserii je v podstatě stále zachována stálá stejná boční pozici karoserie vůči podvozku.
Vadný stabilizátor by znamenal znatelnější naklánění vozidla při průjezdu zatáčkou a tím i větší náchylnost vozidla k převržení . - miro
doplněno 26.02.13 16:48:Měl jsem také uvést, že se jedná o boční stabilizaci vozidla.Tak činím dodatečně.
Pro příklad pravé povolené uložení silenblouku stabilizátoru na seatu Ibiza 1,7GLD(rv91) při přidání (zrychlení) táhlo auto do středu vozovky a naopak brždění zase ke krajnici! na škůdce stopáté vyrezlé uložení tlumiče nebylo tak razantně cítit díky nepoháněné nápravě ale také to takto táhlo! + další věci!
Prostě ovlivňuje to komfort a taky bezpečnost provozu!
Pokud myslíte tento kus železa (viz obr.červený ) tak se nepletu! prostě po vyvaření (š105)nebo utažení (ibiza to dělalo popsané věci (mimo jiné!)
mám pocit že se dotyčný ptá asi na stabilizační tyčky u těch se časem vymlátí horní či spodní kloubek nebo oba a pak to klepe nebo to vyrezne uvnitř těch kloubků a pak to při otáčení volantem pěkně vrže
Stabilizační tyč omezuje boční náklon vozidla, udržuje ho v rovině. Nemá absolutně vliv na směr jízdy, pouze na jízdní vlastnosti. Některá auta stabilizátor nemají, a taky to funguje. Naopak některé offroady je mají odpojitelné, aby se nápravy v terénu mohly více křížit. Po přejetí na normální silnici se zapojí, a auto se bočně v zatáčkách nenaklání. Obdivuji některé příspěvky, obzvlášť ibiza a š120.
Stabilizační tyčky je typická závada mého F. Galaxy. Jednou za rok až dva výměna. Vždy je pravá horší než levá, prý kvůli výtlukům na kraji silnice - bývá jich víc. Začne to slabým klepáním při průjezdu přes nerovnost, když už to bouchá moc a na obou stranách, je dobré je nechat vyměnit. Abych se přiznal, v praxi jsem nepoznal rozdíl v jízdních vlastnostech s dobrými a špatnými tyčkami. Ale to bouchání na nerovnostech člověka znervózňuje. Cena výměny? Cca do dvou tisíc i s materiálem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.