Nejste přihlášen/a.
Zdravím, co byste dopručili udělat, aby řízení ve favoritu nešlo příliš ztuha. Veškeré klouby řízení jsem prostříkal WD-40. Žádnou fyzickou vadu řízení nemá, ale namístě točit volantem je dřina.
Máš zničená ložiska horního uložení tlumičů. Ono se totiž pří zatáčení logicky točí i tliumičem a ten se točí na ložisku v kastli (horním uložení.
Vyměň, zároveň je vhodné dát nové gumové uložení Rubena (ve znaku je hrošík a číslo třeba 3/5,4/2,...).
Pak půjde zatáčet jako po másle.
P.S.: WD zahoď, je to jen na povolování šroubů. Žádné seriózní mazivo na Favorita!
Vyzkoušejte zda řízení jde ztěžka i při nadzvednutých předních kolech, nebo za jídy, případně na kluzké, zledovatělé vozovce. Pokud by to tak bylo je závada v některém rejdovém čepu, nebo čepu řízení, případně v převodce řízení. V opačném případě zřejmě nejde o závadu. Je to způsobeno nepříznivými třecími podmínkami při odvalování kol (jejich natáčení do rejdu) na terénu s větším třením , při jejich pohybu do rejdu. miro
Když jsou v čudu horní ložiska tlumičů,stačí většinou otáčet volantem sem a tam a současně koukat na ty matky jak jsou nahoře u motoru nad kolama přišroubovaný ty tlumiče.Když se matky otáčejí jen v ose,jsou ještě jakž takž dobré.Ale když při otáčení volantem matky lítají sem a tam,ze strany na stranu a není to jen v ose otáčení,je ložisko na cucky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.