Zadní brzda čtyřkolka

Od: Datum: 24.02.13 08:56 odpovědí: 6 změna: 24.02.13 13:42
avatar

Dobrý den poradci,

Nikdy v minulosti jsem neměl problémy s opravou brzd.Nesčetněkrát jsem měnil kompletně brzdy od obložení až po trubky na osobních i nákladních autech, ale nyní se mi dostala do ruky čtyřkolka, která mě dělá vrásky na čele.

Jedná se o jednookruhovou zadní nožní brzdu složenou z pumpy + ext. Nádržka kapaliny, hadice,brzdový třmen dvoj-pístový (oba jsou aktivní) a brzd. Kotouče.

Problém je v malé účinnosti.Zdvih pedálu je prakticky mizivý.Cca 5 mm.Když chci více zatlačit na pedál, tak ho deformuji.

Při povolení odvzduš. šroubu jde pedál cca 50 mm na zdvihu, takže pumpa je naprosto funkční.

První co mě napadlo, že asi dostatečně neodskakuje zpětně pístek na třmenu a tím je malá vůle mezi kotoučem a destičkou a ejhle, destička byla opřena o stěnu na doraz, takže jsem lépe vymezil kotouč vůči třmenu a nyní má kam destička zpětně odskočit.Jenže závada trvá.Tak jsem obě destičky vytáhl a nechal jen dosednout pístky na kotouč.Beze změny.

Jenom bych dodal, že celý okruh není originál.Je to skládanka z různých druhu motorek, ale technickou logiku to má, tak nevím, proč je ten zdvih pumpy prakticky nulový, přitom kotouč po uvolnění pedálu je volný, bez toho aniž by přibržďoval.Nějak v tom nevidím problém a tím si nevím rady...Poradí někdo?



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.02.13 11:05

a jak brzdí přední? bývá to propojené do hromady přes takovou přepouštěcí kostku

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 24.02.13 11:13
avatar

Pokud je to skládanka, tak dle mého skromného názoru bude problém v převodových poměrech průměru pístku v pumpě a brzdiči. Buď dát pumpičku s menším průměrem pístku nebo dozadu brzdič s větším průměrem, lépe řečeno větší plochou pístků v brzdiči. Nejlépe by asi bylo brzdič dvoupístový. Poměry ploch pumpy i brzdiče se dají počítat.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: banik
Datum: 24.02.13 11:40

a nejsou ty brzdy dualní? většina 4kolek to ma. když brzdíte brzdí víc přední než zadní aby nedochazelo ke smyku.je to dělano pro blbce. a nebo je to prostě čína.spatne desky nebo koutouč, i když se to zprvu nezda muže to velky vliv.sam jsem se s tím sektal. zdvich pumpy ma byt minimalní ale za předpokladu že vše funguje.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.02.13 12:04
avatar

Tak přední brzda není závislá na zadní.Zvlášť pumpa (na řídítkách) a kotouč na každím kole.
Zaujal mě názor moto®. Ten rozdíl ve velikosti pumpa vs. třmen je opravdu velký a možná příčina to zřejmě být může...

Máte nějaký vzorec, nebo logiku výpočtu pro tento případ?

Zajímavý názor...

díky Všem...

Od: bono*
Datum: 24.02.13 12:30

Ono ta závada je určitě způsobená nepoměrem mezi hlavním válcem a pístky v třmenech. Válec bude konstruován pro použití čtyř brzdových dvoupístkových třmenů, a tady je jen jeden. Logicky to nemůže brzdit, šlapat musíte 4x větší silou, aby jste něčeho docílil.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 24.02.13 13:42

příslušné vzorce řeší pascallův zákon a bernoulliho rovnice, možná bych trochu pochyboval o funčnosti některé z použitých komponent této skládačky,

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.