Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jake auto na jezdeni do prace?

Od: stihl odpovědí: 31 změna:

ahoj tak donedavna sem resil,ze si koupim 4X4 v nafte nebo LPG a budu to mit jako druhy auto na zabavu a hlavne na zimu a soucasny auto naftu co uz dosluhuje dojezdim je skoda prodavat za min jak desetinu ceny co je v tom za posledni 2 roky nainvestovano. Jenze situace se zmenila budu muste jezdit do prace 15 az 17x mesicne 50 km denne coz uz se neda utahnout s nejakym 3 litrovym passatem ani v LPG pri realne spotrebe v prepoctu na benzin asi 8 litru.

proto se chci poradit jak by sjte to resili? koupit nejakou malou nakupni tasku co nejmensi objem naftu 1,2 -1,4 TDi, HDI atd nebo 1,0 -1,6 LPG? mluvim o vozech cena okolo 100 tis. a nebo sehnat felinu v LPG a za rok ji treba vyhodit?

Jde o to,ze ja bych rad auto na jezdeni do prace a auto pro zabavu se silnejsim motorem nad 100 kw na zhruba 5 tis km rocne

ale v tuto chvili 3 auta mit nemuzu a zase si rikam,ze az se srovna situace bude mi ta usporne auto na jezdeni primarne do prace k nicemu,protoze budu jezdit busem a o vikendech uz to utahnu i s autem co zere klidne 7,5 litru.

jinak duvod ,proc se soucasnym autem nechci jezdit je ten,ze i po vymene termostatu se nechce zahrat i s kartonem pred chladicem zacne to topit po 10 km a zahrate pak az po 20 km a odchazi cerpadlo,potenciometr plynu atd proste nemuzu si byt jisty,ze dojedu vzdy do prace a potrebuju auto co hned topi todle jen na litani na chalupu atd a pak vyhodit

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*
hodnocení

2x

kup si litrového yarise, ten topí hned, ušetříš karton, nebudeš mít starosti , jezdí za 5 litrů a je nezničitelný, nic neodchází pokud netrefíš strom

 

k2
hodnocení

0x

Zaokrouhlim:

20*50km*12mesicu=12tis km/rok

Spotreba 8l/100km, 36kc/l->35tis

Spotreba 5l/100km, 36kc/l->22tis, rozdil v palivu je 13tis kc/rok. Za kolik koupite nejake auto s mensi spotrebou, aby byla nejaka rozumna navratnost?A kde je povinne ruceni servis atd...

stihl
hodnocení

To ano rad dostanu na stul takovy vypocet,ale servis a povinne ruceni neresim sem pripraveny platit za 2 auta dam asi 7500 i kdyz druhe bude 3 litrova V6stka,ale samozrejme idealka do objemu 1,8 a co nejmensi vykon.

servis: rad se v autech hrabu a pokud si nekoupim mrchu s automatem nebo nejaky fakt slozity motor do servisu nepojedu max na rozvody.

u tech ropaku s malym objemem bych ocekaval spotrebu do 4 litru a to myslim vazne ne ze srandy vim,ze 1,2 TDi treba v lupu jezdi za 3,5 litru a fabie 1,4 tdi pres 5 nejde kor kdyz do rpace nejezdim vubec mesto neco jiny je volny cas to jezdim porad mesto a trasy do 10 km,ale tady jedu streku 25 km jen pres vesnice.

dulezity je koupit auto co se rychle zahriva a je spolehlive ne zadny nachylny motor na vsemozne nemoci.

mám polo 1.4tdi, jezdím taky přes vesnice z kopce do kopce, brzda plyn a přes leto se vlezu do 5 v pohodě.. jak jezdím slušně tak není problém 4,5.. jednou jsem se dostal i na 4... to lupo bere ještě mín, ale s teplem to bude problém.. ty 3hrnky se docela pomalu zahřívají... pokud chceš mit rychle teplo tak jedina možnost je benzín a nebo mít v naftě bufík.. z těch aut na plyn moc výběr nenía nevim jestli se to vyplatí nechat předělávat.. to musíš zvážit sám..

stihl
hodnocení

Prave docela me prekvapuje,ze i fabie HTP co je v garazi se ted v zime zahreje az po 4 km a hlavne poradne topi az po 8.

ale porad lepsi jak to moje to je studeny do 10 km porad. Sem s moc naftama nejel ve smyslu,ze sem sledoval za jak dlouho se zahreje. to LPH mi muze vyliskkat najednou se podela dan a bdue stat jak benzin nebo taky muzu koupit auto,kde bude plyn 5 a vic let a bude potrebovat GO a pak to uspora bude v haji.

stihl
hodnocení

Tak sem zacal heldat auta na LPG a uvedomil si ma vubec smysl auto na LPG pri nejakkych 15 tis rocne? respektive na tratich do 25 km. mival sem favorita a tam sme startoval na plyn,ale dnensi system prej nepusti prepnuti pod 6é stupnu teploty vody nekdo dokaze nekerej seridit na 30-40,ale stejne podle me je uspora uplne v haji,protoze prvni 3-5 km motor zere jak tank a to sebere benzin a pak kdyz ma brat treba 6 pojede na plyn. to bych mel do uspory taky zapocitat vysledke potom nemuze byt jak vseci pisou 1,3-1,7 za km jde mi o to,ze ty auta uz prestavene stoji daleko vic a muzu narazit na auto co ma plyn mesic a je to Ok,ale taky neco co to ma 8 let a 100 tis a bude potreba GO coz se nevyplati uz vubec.

 

jarda3*
hodnocení

0x

Taky je otazka, jestli stoji za to trpet denne hodiny v nakupni tasce bez naznaku komfortui nebo si vozit zadek v luxusni vybavene limuzine - ja bych volil rozhodne to druhe i kdyby to stalo rocne 30 litru navic... (predpokladam, ze pri takovemk dojizdeni se nejedna o praci za minimalni plat.)

doplněno 24.02.13 15:19:

Tak A8 uz je opravdu extrem, myslel jsem spis beznou stredni tridu, treba Supa, Mondeo, Lagunu...

5gufepumu

Pokuď někdo denně trpí hodiny v autě, tak najezdí min 50tis km za rok.

Rozdíl v nákladovosti mezi např. Toyota Yaris a Audi A8 je natolik propastný, že 30tis Kč ti může vystačit třeba jen na měsíc provozu u Audi. :)

doplněno 24.02.13 16:41:

@jarda Nazývat Mondeo atd... luxusně vybavená limuzína je také extrém. *smich*

stihl
hodnocení

Prave mzda je 4 nasobek toho co projedu se spotrebou 7 litru nafty.

5gufepumu

Dle tvých informací ročně nenajedeš do práce ani 10tis km a řešíš jiné auto? Jestli je mzda jen 4x vyšší než projedeš na palivu, tak tam prakticky budeš dělat zdarma.

Každý svého štěstí strůjce. :)

stihl
hodnocení

Dle mich informaci najedu 13 tis do prace a minimalne 5 -10 tis mimo takze neresit to jestli auto zere 7,5 nebo 5 je pri dnensich cenach sakra blbost

co to máš za naftaka? si kup nějakou jedničkovou octu rotačku 66kw, motor nesmrtelny, žere to kolem 5 a mužeš dotoho vklidu nalitt i olej z tesca..

stihl
hodnocení

Najdi mi rotacku co nebude mit najeto 500 tis nebo zhnila a hlavne nedam za to 100 tis kc a vysledek je stejne stary auto jak mam ted. diky ale ne to uz sem resil nekolik tydnu za pelkny auto chteji pres 120 tis a za to mam o 5 let mladsi vybaveny auto

nu*

místo psaní sem se podívej na www.mobile.de, za 2.5 tis. eur koupíš oktávku s motoem TDi 81 kW a se stavem tachometru 160 tisíc...nesmíš se dívat po českých bazarech:-P

stihl
hodnocení

protoze este minuly tyden sem byl rozhodly pro 4X4 a zhanel passat 2,8 V6 v LPG dival sems e na mobile.de a tam ty auta stoji 2x tolik stara potvora 12 let stara stala 230 tis. tady 120 max cz puvod,ale nebylo to dobre vybaveny ty v cz

oktavku rotacku jedine 4X4 i kdyz to bude brat 6,5. nechci to pak zase menit

jarda3*

Na co proboha 4x4 zvlast kdyz jde o spotrebu? Staci slusne gumy a v ramci CR se da dojet vzdy a vsude s FWD i RWD, osobne vyzkouseno nakonec i vcera (a to nemam ani ty slusne gumy.)

stihl
hodnocení

vazne? ja teda neziju v horach a jen domu k baraku mam problem se dostat,protoze to tady prohrnou 1x za 2 dny to zaprvy do prace to je to same jen trktor zadny posyp a primarne na chalupu. rekl sem: chtel sme 4X4,protoze sme mel jezdit do prace tak 8x za emsic max ani ne takze mi to bylo uplne u zadku jetsli to bere 5 nebo 8

 

michalp
hodnocení

0x

felda 1.9d + bifík

 

mathers322*
hodnocení

0x

Felicia na LPG nebo 1,9

Octavia 1,9

spotreba muze jit i pod 5l

fiatbrava
hodnocení

tak sem to posunul dal uz nechci stare herky jako je oktavka 1. strop pod ktery nechci jit je rok 2005

moji favorite: Oktavia 2,GOLF 5, fabia 2 1,9 TDI PD 77kw- nasledny chiptuning

ford focus 1,8 TDCI -85 kw

fiat,alfa,opel(asi ne ma drahe dily) 1,9 MJTD 88KW ,ale z duvodu levnejsiho povineho ruceni do 85 kw asi vypadnou

renault megane 1,5 Dci 63-78 kw - nesnasim francouze,ale maji mekucky podvozek a ten motor ma pekny parametry na ten objem

jinak zatim dal nevim co doporucujete?

jinak cena 80-145 tis

na ten 1.5dci jsem moc chvály zatim neslyšel... tak to máš pěkný seznam.. zkus to zužit tak na 2 a pak se mužem bavit :)

doplněno 05.03.13 09:40:

s těma CR to neni zas tak divoke s naftou... jsou citlivé na kvalitu nafty ale spíš to poznáš vykonově než že by se to hned rozpadlo.. pro klid duše tam hrkni VIF a myslím si že není problém...benzinka není tak kvalitní jak si každý myslí... obyč nafta je šmejd... verva je podle mě jen nafta aditivovana což si mužeš udělat stejně s tim VIFem..

fiatbrava
hodnocení

No tak dejme tomu,ze fiat zrusime sice mam JTD spokojenost,ale tahne me to ke koncernu. ford me laka podvozek i kdyz ten uz neni co byval.

treba na tenhle golf sem se dneska dival vedle toho bazaru je autorizovany servis VW napadlo me jestli bych to tma nevzal a hned bych mel jasno.

cars.cz/...

je to strasne stare na to aby to melo tolik km to si rekneme narovinu

stirecek*
Toho forda vyměň za 1.6 tdci buď 66 nebo 80 kw. Ta 1.8 žere a nejede, navíc je to litina , takže topí později.
fiatbrava
hodnocení

jj beru na vedomi ted sem cetl na tipcasr,ze sice drzak,ale tim to konci. zrovna se divam na ty slabsi verze TDCI a vetsinou to ma social vybavu rad bych vyhrev celniho skla kdyz uz ford.

fiatbrava
hodnocení

sauto.cz/...

je hrozny jak sidrzi ceny VW a skoda. podivejte se jakyho focuse o 5 let mladsiho koupim za stejnou cenu

sauto.cz/...

je pravda,ze to bude zrat stejne pri o dost mensi sile,ale chiptuningem se da dostat na slusne hodnoty aby to jelo normalne

gocars*

No u Fordu je 1,8TDCi sázka na jistotu, opravdu hodně spolehlivý motor. Samozřejmě i 1,6TDCi nejsou špatné, ale už mají nějaké své neduhy (vstřiky, dvouhmoťák u 80kW, atd...) je potřeba opravdu motor pořádně zkontrolovat.

doplněno 04.03.13 23:08:

Navíc i ten 1,6TDCi není nijak extrémně rychlý v topení ;)

fiatbrava
hodnocení

ale vstriky budou stejne jako dvouhmota odchazet aj u 1,8smicky aj u jakekoholiv CR u rencka,citroenu, fiatu vsude proste staci natankovat pancovanou naftu vodou a je za rok vymalovano. ja mam na aute jeste odolne svtriky co vydrzi cokoliv,ale tady tyhle tam je mi jasny,ze budu muset tankovat jen benzinu a proto chci co nejnizsi spotrebu. ja to potrebuju rychle a nevim jak to vyresit. jestli platit servisaky a tahat je s sebou to spis teda nejake klubaky z klubu znacky,kerou vyberu. bazaru se chci vyhnout,ale kdyz se mrknu na net zadne soukromnik co by nabizel neco kloudneho v okruhu 150 km.

 

gocars*

Nemyslel jsem přímo vstřiky, ale častá závada u 1,6TDCi je podfouknutý vstřik ;)

fiatbrava
hodnocení

Jak pdofoukly? ze ti prestane tesnit medena podlozka? to je bezne,ze tam vali nafta a zaliva viko ventilu,ale aby to podfouklo tla,tak to musi byt uplne povolene. to se mi stalo urval sem steft a nastartoval :D.

no hele kluci projel sem si autobazary. tam kde se me nevenovali sem vyfakoval. ale zkousel sem uplne protikladne auta megane 1,5 Dci 78 kw CR takze me blizsi. podvozek uzasny tahalo to pekne a spotreba pekna ale desi me: startovani na karty,hnusny interier rucni brzda je jakasi paka co jde tezko jak prase a navic ja delal v servise a vim,ze rencek se debilne dela tam neni pristup ani u benzinaku takze v servise asi clovek necha nakonec vic jak za premiovou znacku nehlede,ze ty dily nejsou levnejsi jak na koncern VW. ale jelo se s tim fajn verim,ze chiptuning by me dal dojem,ze to jede stejne jako moje JTD 90 kw 280 Nm zrychleni asi 9,5s. to auto bylo mala vybava,ale rok 2007 za 107 tis

pak sme zkusil oktavku 2 PD 77kw rok 2007 zase chaba vybava za 158 tis.

spojka sla strasne lehko,ale nejak jakoby drela divny pocit. jinak auto me totalne dradilo tvrde jak prase to sem myslel,ze oktavka 1 je tvrda,ale prd tohle bylo tvrde a protikladne to jeste plavalo jak moje bravo bez zadniho stabilizatoru. do 2500 otacke to jelo jak atmosfera bez zatahu uplne to sem byl zklamany:( ale ten iterier jedna basen fakt spracovani pekny libive,ale na to to nejezdi zejo.

pak sem sel zkusit rotacku 81kw passat B5 4X4. ten byl KO zral jak tank coz me vydesilo a zatah byl na tak tezky auto pekny,ale prosteste srot KO predni naprava,turbo piskalo,neslo to nastartovat bez kabelu,chcal z toho olej atd.

rikam si kdyz uz zkusilm aj oktavku PD 74 haldex 4X4. nevypadala za 132 tis km,ale borec tvrdil,ze to je overeny,ze si to mam jit klidne do autorizaku proverit. prej,ze to je vonavka no ja si predstavuju vonavku jinak rok 2003 za 140 tis to je podle me fakt uz mimo realitu sory.

mile prekvapeni bylo jak bylo auto pohodlne a pekne jelo. fakt nevim jestli to dela viceprvkova naprava vzadu,ale celkem me to nadchlo,ale mezi nama PDcko je proste naladeny na turboefekt do 1800 otacek se nedeje vubec nic a to ma variabilni turbo. pak to zatahne a ja mam sice rad silny zatah ,ale uz sem si zvykl,ze u CR staci lechtat plyn i pri 1500 otackach a dokaze to sebou cuknout. nedokazu si predstavit co by to delalo kdybych tam mel velky turbo s naklapenim.

1,6 HDi sem este nezkusil aj me zajima jaka bude treba C4rka jetsli mekucka jak megane. C5tku znam to je uplna lahoda,ale u toho se bojim,ze nebudu jezdit pod 6 litru s jakymkoliv motorem:(

takze kdyz to zhrnem ja potrebuju mekci auto relativne spolehlive s dostupnym servisem vykon minimalne 70 kw plus nasledny chip rad bych jezdil kombinovane do prace za 5,5 litru. nejedu vubec mesto pouze vesnice,ktere proletim 60 na 4 a u mojeho auta radim jen 4-5 to tahne do kopce i na 1300 otacek

jo a dulezita je vybava chci ESP 6a vic pytlu,vyhrev sedacek,u fordu vyhrev okna jidne tezko , klimatizaci nepotrebujuale kdyz uz tak digitalni jinak me nic nenapada palubak beru jako zaklad

stirecek*

Kamarád dvakrát natankoval plnou u shell a právě ty vstřiky u 1,8 odešly. Těžko říct, zda nebyly načaté, ale u tohoto motoru jsou tuším siemens a ty nejsou repasy, takže ho to stálo dost peněz, auto dal pak pryč a koupil si 1,6 66kw a chválí si, jak to pěkně jede odspodu. Já jsem tu 1,8 tdci chtěl taky, jezdil jsem s ní tři dny a za sebe musím říct hrůza děs. Ve městě se k smrti uřadíš, pokud motor spadne pod 1800 ot můžeš promáčknout podlahu pod plynovým pedálem a motor se nepobere, opět musíš řadit. Dál - velká mezera mezi 1 a 2 - tudíž při rozjezdu je nutné motor vytočit ke třem tisícům, jinak se dvojka nechytá. U studeného motoru nepraktické vytáčení. Popojíždění v kolonách - každý to známe, kdy jednička je málo, dvojka moc - u tohoto motoru je to ještě daleko horší. Proto jsem vzal 1,6 tdci 80kw, tahá krásně odspodu, na trojku se dá jezdit od volnoběhu a motor se pěkně sbírá. Topení podporuje elektrické přihřívání kapaliny, takže po dvou km krásně topí a brzy se motor zahřeje - hliníkový blok i hlava. To nemá ani koncern. na okrskách se dá jezdit mezi 3,5 - 4,0 litru na sto, což je krásná spotřeba.

fiatbrava
hodnocení

myslis predehrev kapaliny zhavickama? to mam taky ma to aj VW,ale ty zhavice tsoji 800 jeden jsou 3 a je tam RJ plus 3 rele mam to pokazeny. malokomu to funguje.

este sem chtel dodat,ze ta oktavka se po 5 km ani nehla na budiku a ten megane mel po 8 km asi 70 stupnu. asi nebudu tak nadavat na to svoje,protoze se to zase tak hrozne nezahriva. ted v lete se to uplne zmeni

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]