Nejste přihlášen/a.
Nemám osobní zkušenost s tím, jak řeší policajti přilby, ale podle předpisů platí, že přilba musí mít tzv. homologaci, což je schválení k provozu na pozemních komunikacích, o čemž informuje nášivka obvykle umístěná na zapínacím řemínku. Tato obsahuje kolečko, uvnitř kterého je písmeno E a číslo, které kódově udává, ve kterém státě byla homologace udělna. Na metodice homologačních zkoušek se země EU shodly a používají stejnou, takže si je tedy mezistátně uznávají. Ceny značkových polykarbonátových přileb se pohybují do 10 tis. Kč, kompozitových pak od 10 tis. Kč nahoru. Termoplastická přilba z Kauflandu za 999 Kč se hodí možná tak na pincka, ale jistě nebude to pravé ořechové, jak ochránit svůj květák zejména při jízdě na silném motocyklu. O vhodnosti použití válečné přilby, uvnitř které nejsou žádné deformační zóny, nemá cenu ani polemizovat.
Je to úplně snadné. Podle zákona musí mít každá motocyklistická helma atest. Tudíž, pokud německá helma atest má, pak si může policajt leda tak trhnout. Pokud nemá, tak má smůlu tvůj kamarád a zaplatí si to i s příslušným přídělem bodů.
Ale pokud jedeš na veteránu, máš uniformu a k tomu plechovou helnu, tak se nepředpokládá, že budeš jezdit jako magor a policajt tě pustí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.