Otázky ohledně zaparkování auta

Od: Datum: 14.02.13 18:13 odpovědí: 33 změna: 21.02.13 08:01
avatar

Mám 2 otázky ohledně auta.

1.proč některří lidí v zimě když je mráz při zaparkování vozidla nechtějí zatáhnout ruční brzdu?

2.Proč někteří lidé když zaparkují,tak po vypnutí motoru zařadí na 1.rychlostní stupen?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 14.02.13 18:17

Ad 1. Protože můžou zamrznout lanovody na nebo přimrznout třeba pakny v bubnech - a pak neodbrzdíš

Ad 2. Protože tím zajistí auto proti samovolnému pohybu (podobně, jako zatažením ručky)

Dělám to taky tak - i v létě, jen namísto jedničky řadím zpátečku... :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.13 18:59

no ja už druhou zimu parkuju normalně na ručku a no problem.. mam kotouče a nikdy to nezamrzlo... u bubnu bych to neriskoval... a hlavně parkovat na rychlost s autem, které je osazené dvouhmotou tak to je tak na odjebání... i u normalniho auta si myslím že to není zdravé protože to je napružene ..ale pokud to je na rovince kde se to nehne ani na neutral tak proč ne...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.13 00:57
avatar

Že má auto vzadu kotoučovky ještě automaticky neznamená, že nemá jako ručku bubny. Třeba bráchovo auto Daewoo Leganza má vzadu kotouče, ale v nábojích i maličké bubny pro ruční brzdu. Osobně ručku používám jen při parkování v prudkém kopci, jinak pouze zařazenou jedničku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.13 08:34
avatar

Přesně tak,jednou před lety jsem nechala asi 4 dny v zimě auto se zataženou ruční brzdou a pak měli tři chlapi co dělat aby ty pakny od sebe dostali.Od té doby ručku vůbec nepoužívám,řadím zpátečku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 14.02.13 18:19

1.Pochopite, az Vam v lanovodu (bowdenu) lanko zamrzne a vy neodbrzdite auto

2.Pokud nepouzivaji rucni brzdu, tak je dobre auto nejak zajistit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.13 18:20
avatar

Mowla odpověděl zcela přesně a taky to tak dělám. Ručku pouzívám snad jen v létě a při stání z kopce/do kopce jako pojistku. Nebo při krátkém stání se zapnutým motorem, kdy si potřebuju odskočit z auta.

Jinak s kvaltem a bez ručky :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 14.02.13 18:33

Mowla odpověděl přesně, já jen doplním, že to tak dělám od doby, kdy mi ještě schnulo razítko na řidičáku. Ani nevím, proč, možná mě to učil mistr při učení (dělal jsem řidičáky na učňáku). Prostě to dělám automaticky, aniž bych o tom přemýšlel. Podobně si po nastartování rozsvěcím světla, ale u toho si aspoň pamatuju, kdy a jak jsem začal a ta automatika ještě není tak stoprocentní jako tyhle dvě věci.

doplněno 14.02.13 19:18:

Takjan- jo, to je přesně ono.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.13 19:13

Podobně, jako automaticky šlapu spojku při startování

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.13 19:41
avatar

To Ladaadal,Takjan a další-máte poravdu že by ro mohlo zamrznout ale hlavně bubnové! Na autech s kotoučovými to nedělám a navíc ručku mám na předku takž no problém a navíc ani nestaurtuji se spojkou (do cca_5-10°C pak již i se spojkou)výrobce u mého modelu nedoporučuje jistit zařazenm kvaltem,jen ruční!Zatím je vše OK.

Na nebožce shade stopáté mi jednou přimrzlipakny a to nebyol tenkráte až tolik ,v bytě (na okně byl+1°c).A jak se píše je to automaticky-auto s bubny kalup (např služ.felda),moje s hydrem a ručkou na předku automaticky ručka.Ani o tom nepřemýšlím.Prostě automatika!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: buss®
Datum: 14.02.13 19:27

Za ... let se mi to stalo pouze 1x u starého auta, nač strašit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.13 19:29
avatar

odpověd je nasnadě-stačí být v zimě týden na horách-to je pak takováhle otázka zcela zbytečná a po takové zkušenosti(zamrznutí) už člověk ručku fakt používá jen na krátké zastavení se zapnutým motorem...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.13 19:39

já bydlím na horách.. tyden mi v zimě stalo auto v mrazu se zatahlou ručkou a nic.. ..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 14.02.13 19:41

Ono to není pravidlo, ale když se to stane, už je pozdě. Já parkoval 10 let na dvoře na horách a nic, syn si to jednou půjčil a druhý den jsme se nerozjeli, pak si vyber.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.13 19:49
avatar

1. Protože věří na pověry.

2. Zařazením stupně se auto zabrzdí.

Nikdy mi nezamrzla ručka. Ani v -20.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pepr®
Datum: 15.02.13 01:58
avatar

Ad 1: Nikdy jste neměl starou škodovku, co? (š105/120) To byste takovou pitomost nemohl napsat.

doplněno 15.02.13 18:12:

ernie: Tak to buďte rád. Měl jste štestí, což spoustu lidí neměla.

Neznamená, že když se to nestalo vám, tak je to pověra.

doplněno 15.02.13 19:04:

Ernie: No nepopírám, že v první chvíli, jak jsem byl nabroušený, jsem chtěl tykat ;)*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.13 06:18
avatar

No právě že měl.

doplněno 15.02.13 18:57:

Zřejmě ano, to nepopírám. Nicméně je zajímavé, jak mi nejdřív tykáš a že píšu blbosti a po mé odpovědi mi vykáš. Asi to bude tím, že jsem ti neodpověděl, jak jsi zřejmě čekal. To je psychologie, co?;)

doplněno 15.02.13 18:58:

Psychologie je to, že blbě vidím!*zed*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.13 19:04

Ručku zatahuju vždy, protože nemám problém ani při -20°C. Záleží na stavu brzd.

Rychlost si řadím jen při parkování ze svahu nebo do svahu, jinak spíše ne. Říkám si, kdyby do mě někdo naboural, tak to zničen převodovky a možná i motoru za to nestojí a takhle bych obě součásti mohl dojezdit v dalším autě (mám k převodovce a motoru jiný vztah, protože procházejí postupně GO míma rukama)

U řemenových rozvodů by na 100% přeskočil řemen.

doplněno 15.02.13 19:04:

oprava: zničí .. přepisoval jsem text

doplněno 15.02.13 19:05:

zničení

doplněno 15.02.13 20:06:

Zajímavá myšlenka...

Pokud jsou ventily správně seřízené, tak těsní,ale... hmm

Ještě je tu jedna věc, na jedničku je to tak silně spřevodované, že by to ani nemělo moc točit motorem. Na pětku, kdy se dá rukama přes kolo točit motorem, už by to bylo na pováženou... Tam už by se to ai pozvolna rozjelo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.02.13 19:16
avatar

Jen si tak říkám...jestli při parkování na kvalt v prudším kopci nemůže docházet vlivem pozvolného úniku komprese k popojíždění auta. Jednou se mi takhle u traktoru stalo, že se rozjel na dopřednou rychlost směrem vzad. Jo, byl to starý diesel, ale přesto jsem koukal-na zpátečku dopředu a opačně. Samozřejmě po opětovném nastartování vše v pořádku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 15.02.13 20:14

Ernie, k tomu samozřejmě dojít může. Dle zkušeností se zařadí kvalt a použije ručka - v tomto případě bez ohledu na počasí. Čím vylágrovanější motor, tím menší kopeček mu stačí na přetočení. A většinou, když už se to přehoupne, tak to povolí i další, protože už to má zase víc energije.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 16.02.13 21:40
avatar

jen malé nahlédnutí do technického okénka-to že se spoustě lidem ještě nestalo,aby jim i třeba v -20 zamrzla ručka je dáno tím,že měli vcelku štěstí na odlétající kamínky(třeba)-ona totiž tomu teflonu uvnitř lanovodu stačí i mikrotrhlinka(což odlétavší kamínek od kola jakože posyp hravě splní) a pak už trocha vlhkosti a je to nevratný proces,který se dříve či později projeví...A je opravdu jen otázkou štěstí,že dobrý-mohou vydržet letité lanovody stejně jako klenout ty u ročného auta...Ale u auta to pořád ještě jde,horší to je u platáku,kde jeden stojí to co dva na auto...Takže ti,kteří to nezažili-buďte jen a jen rádi-ale není to ani o vašem autě,ani o používání v -20,ale "pouze" o štěstí,že doposud vám třeba právě ta mrška kamínek nenarušil mechanicky bowden...

doplněno 16.02.13 21:41:

je spousta těch,kteří už to prožili,a ti už ručku prostě nepoužívají(i přestože mají lanovody nové)...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.02.13 22:30

p.erich dal som vam za správnu odpoved bod .Poškodený , zatečený a zamrznutý bowden a nie pakne ,alebo -20 st je dovod prečo i po výmene lanovodu k ručke zotrvačnostou ju niekto nepoužíva!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.02.13 09:16
avatar

Já pokaždé dávám zpátečku i ručku a naštěstí jsem s tím ještě nikdy neměl problém.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.02.13 17:38

Nevím, proč dávají zpátečku. Jednička má větší převod a tudíž lépe drží. Zpátečka je vždy rychlejší než jednička. Motoru je to jedno..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.02.13 08:25
avatar

Já například dávám zpátečku proto,protože se u Fabie zamyká řadící páka pouze když tam dáte tu zpátečku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.02.13 10:01

Ten kdo parkuje jen na rychlostní stupeň si koleduje o potkání motoru. Už jsem řešil 2 auta. Jedno bylo HTP tedy řetěz a druhé bylo nějaké VW. Důležité je, jak je řešeno napínání rozvodu. Tam kde je automatické dopínání to hrozí.

doplněno 21.02.13 09:10:

Nejvíce se to právě stává na rovině. Lidé přijedou před supermarket na parkoviště a dají tam 1ku bez ruční brzdy. Auto nemá kam ujet, tak na udržení to stačí. Pak odejdou nakupovat. Mezitím z vedlejší řady vyjíždí důchodce a naráží. Auto poposkočí o metr. Viník si jde prohlédnou ven poškození. Takový náraz většinou poberou nárazníky bez většího poškození. Takže odjíždí. Nic netušící majitel auta se vrací s obchodu a sedá za volant. Otačí klíčkem a ozve se pár menších ran od motoru. To přeskočil a rozvod a ohly se ventily. V lepším případě jen přeskočil rozvod o zub či pár a ještě nedojde k potkání. Automobil ale jede hrozně špatně, nemá výkon atd.. Majitel vůbec netuší co se stalo.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.02.13 14:24
avatar

andělíčku,

nevěřím, ale respektuji Váš názor.

doplněno 21.02.13 09:32:

stále nevěřím, ale je to každého věc..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ladaadal*
Datum: 20.02.13 17:30

Otázka je, v jakém stavu ta auta byla před tím. Jestli měly na rozvodech 200t a kladky vylágrovaný ještě originál, tak by se to potkalo během dalších 5ti kilometrů. Že to udělalo proto, že to drželo na kvaltu taky nevěřím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.02.13 18:04

bohužel vás zklamu.. musím se andělíčka zastat... toto je bolest prvních HTP.. měli tam nahouby vyřešený napínak... nevím přesně v čem byl ten problém ale když motor neběžel, tak se ten napínak moc povolil, řetěz byl volný a jak to stálo na rychlosti tak se stavalo že to prostě přeskočilo...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 20.02.13 21:04

Má pravdu předsedo

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 20.02.13 22:16

Stačí si někdy zatočit motorem opačným směrem, kde je automatické dopínání a bude ti to hned jasné. ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.02.13 22:37
avatar

Milancukrar: Věřit nemusíte - ale pravda je taková, že se to už x-krát stalo, u nás ve firmě jednou taky. Zkuste si přečíst tento článek:

http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf

Tím nechci hanět Fabie, já sám jsem s HTPkem najezdil pěkných pár tisíc km, neměl jsem s ním žádný problém, ale předem jsem byl varován, že neexistuje nechat zaparkované auto jen s kvaltem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: k2
Datum: 20.02.13 23:15

Pokud neparkujete pouze s kvaltem v (prudkem) kopci, ale na (primerene) rovine, tak se nemuze nic s rozvody stat u jakehokoliv auta.

Parkovat v prudkem kopci pouze se zarazenym kvaltem muze byt problem i u auta s rozvodem ozubenymi koly. Pokud tak nekdo cini, tak by mel alespon "zaprit kola o obrubnik".

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.02.13 08:01
avatar

promone, stále nevěřím, páč i u Vás se to stalo 1x, ale nevěřím tomu, že bylo vozidlo zaparkováno a při zařazení 1. rychlosti se stalo o čem se píše. To by musel být taková síla na auto, nebo auto před generálkou...

Každý má svoji pravdu a tu respektuji..

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.