Nejste přihlášen/a.
Mám 2 otázky ohledně auta.
1.proč některří lidí v zimě když je mráz při zaparkování vozidla nechtějí zatáhnout ruční brzdu?
2.Proč někteří lidé když zaparkují,tak po vypnutí motoru zařadí na 1.rychlostní stupen?
Ten kdo parkuje jen na rychlostní stupeň si koleduje o potkání motoru. Už jsem řešil 2 auta. Jedno bylo HTP tedy řetěz a druhé bylo nějaké VW. Důležité je, jak je řešeno napínání rozvodu. Tam kde je automatické dopínání to hrozí.
doplněno 21.02.13 09:10:Nejvíce se to právě stává na rovině. Lidé přijedou před supermarket na parkoviště a dají tam 1ku bez ruční brzdy. Auto nemá kam ujet, tak na udržení to stačí. Pak odejdou nakupovat. Mezitím z vedlejší řady vyjíždí důchodce a naráží. Auto poposkočí o metr. Viník si jde prohlédnou ven poškození. Takový náraz většinou poberou nárazníky bez většího poškození. Takže odjíždí. Nic netušící majitel auta se vrací s obchodu a sedá za volant. Otačí klíčkem a ozve se pár menších ran od motoru. To přeskočil a rozvod a ohly se ventily. V lepším případě jen přeskočil rozvod o zub či pár a ještě nedojde k potkání. Automobil ale jede hrozně špatně, nemá výkon atd.. Majitel vůbec netuší co se stalo.
andělíčku,
nevěřím, ale respektuji Váš názor.
doplněno 21.02.13 09:32:stále nevěřím, ale je to každého věc..
bohužel vás zklamu.. musím se andělíčka zastat... toto je bolest prvních HTP.. měli tam nahouby vyřešený napínak... nevím přesně v čem byl ten problém ale když motor neběžel, tak se ten napínak moc povolil, řetěz byl volný a jak to stálo na rychlosti tak se stavalo že to prostě přeskočilo...
Otázka je, v jakém stavu ta auta byla před tím. Jestli měly na rozvodech 200t a kladky vylágrovaný ještě originál, tak by se to potkalo během dalších 5ti kilometrů. Že to udělalo proto, že to drželo na kvaltu taky nevěřím.
Stačí si někdy zatočit motorem opačným směrem, kde je automatické dopínání a bude ti to hned jasné.
Milancukrar: Věřit nemusíte - ale pravda je taková, že se to už x-krát stalo, u nás ve firmě jednou taky. Zkuste si přečíst tento článek:
Tím nechci hanět Fabie, já sám jsem s HTPkem najezdil pěkných pár tisíc km, neměl jsem s ním žádný problém, ale předem jsem byl varován, že neexistuje nechat zaparkované auto jen s kvaltem.
Pokud neparkujete pouze s kvaltem v (prudkem) kopci, ale na (primerene) rovine, tak se nemuze nic s rozvody stat u jakehokoliv auta.
Parkovat v prudkem kopci pouze se zarazenym kvaltem muze byt problem i u auta s rozvodem ozubenymi koly. Pokud tak nekdo cini, tak by mel alespon "zaprit kola o obrubnik".
promone, stále nevěřím, páč i u Vás se to stalo 1x, ale nevěřím tomu, že bylo vozidlo zaparkováno a při zařazení 1. rychlosti se stalo o čem se píše. To by musel být taková síla na auto, nebo auto před generálkou...
Každý má svoji pravdu a tu respektuji..
Ad 1. Protože můžou zamrznout lanovody na nebo přimrznout třeba pakny v bubnech - a pak neodbrzdíš
Ad 2. Protože tím zajistí auto proti samovolnému pohybu (podobně, jako zatažením ručky)
Dělám to taky tak - i v létě, jen namísto jedničky řadím zpátečku...
no ja už druhou zimu parkuju normalně na ručku a no problem.. mam kotouče a nikdy to nezamrzlo... u bubnu bych to neriskoval... a hlavně parkovat na rychlost s autem, které je osazené dvouhmotou tak to je tak na odjebání... i u normalniho auta si myslím že to není zdravé protože to je napružene ..ale pokud to je na rovince kde se to nehne ani na neutral tak proč ne...
Že má auto vzadu kotoučovky ještě automaticky neznamená, že nemá jako ručku bubny. Třeba bráchovo auto Daewoo Leganza má vzadu kotouče, ale v nábojích i maličké bubny pro ruční brzdu. Osobně ručku používám jen při parkování v prudkém kopci, jinak pouze zařazenou jedničku.
Mowla odpověděl přesně, já jen doplním, že to tak dělám od doby, kdy mi ještě schnulo razítko na řidičáku. Ani nevím, proč, možná mě to učil mistr při učení (dělal jsem řidičáky na učňáku). Prostě to dělám automaticky, aniž bych o tom přemýšlel. Podobně si po nastartování rozsvěcím světla, ale u toho si aspoň pamatuju, kdy a jak jsem začal a ta automatika ještě není tak stoprocentní jako tyhle dvě věci.
doplněno 14.02.13 19:18:Takjan- jo, to je přesně ono.
To Ladaadal,Takjan a další-máte poravdu že by ro mohlo zamrznout ale hlavně bubnové! Na autech s kotoučovými to nedělám a navíc ručku mám na předku takž no problém a navíc ani nestaurtuji se spojkou (do cca_5-10°C pak již i se spojkou)výrobce u mého modelu nedoporučuje jistit zařazenm kvaltem,jen ruční!Zatím je vše OK.
Na nebožce shade stopáté mi jednou přimrzlipakny a to nebyol tenkráte až tolik ,v bytě (na okně byl+1°c).A jak se píše je to automaticky-auto s bubny kalup (např služ.felda),moje s hydrem a ručkou na předku automaticky ručka.Ani o tom nepřemýšlím.Prostě automatika!
odpověd je nasnadě-stačí být v zimě týden na horách-to je pak takováhle otázka zcela zbytečná a po takové zkušenosti(zamrznutí) už člověk ručku fakt používá jen na krátké zastavení se zapnutým motorem...
1. Protože věří na pověry.
2. Zařazením stupně se auto zabrzdí.
Nikdy mi nezamrzla ručka. Ani v -20.
Ad 1: Nikdy jste neměl starou škodovku, co? (š105/120) To byste takovou pitomost nemohl napsat.
doplněno 15.02.13 18:12:ernie: Tak to buďte rád. Měl jste štestí, což spoustu lidí neměla.
Neznamená, že když se to nestalo vám, tak je to pověra.
doplněno 15.02.13 19:04:Ernie: No nepopírám, že v první chvíli, jak jsem byl nabroušený, jsem chtěl tykat
Ručku zatahuju vždy, protože nemám problém ani při -20°C. Záleží na stavu brzd.
Rychlost si řadím jen při parkování ze svahu nebo do svahu, jinak spíše ne. Říkám si, kdyby do mě někdo naboural, tak to zničen převodovky a možná i motoru za to nestojí a takhle bych obě součásti mohl dojezdit v dalším autě (mám k převodovce a motoru jiný vztah, protože procházejí postupně GO míma rukama)
U řemenových rozvodů by na 100% přeskočil řemen.
doplněno 15.02.13 19:04:oprava: zničí .. přepisoval jsem text
doplněno 15.02.13 19:05:zničení
doplněno 15.02.13 20:06:Zajímavá myšlenka...
Pokud jsou ventily správně seřízené, tak těsní,ale... hmm
Ještě je tu jedna věc, na jedničku je to tak silně spřevodované, že by to ani nemělo moc točit motorem. Na pětku, kdy se dá rukama přes kolo točit motorem, už by to bylo na pováženou... Tam už by se to ai pozvolna rozjelo.
Jen si tak říkám...jestli při parkování na kvalt v prudším kopci nemůže docházet vlivem pozvolného úniku komprese k popojíždění auta. Jednou se mi takhle u traktoru stalo, že se rozjel na dopřednou rychlost směrem vzad. Jo, byl to starý diesel, ale přesto jsem koukal-na zpátečku dopředu a opačně. Samozřejmě po opětovném nastartování vše v pořádku.
Ernie, k tomu samozřejmě dojít může. Dle zkušeností se zařadí kvalt a použije ručka - v tomto případě bez ohledu na počasí. Čím vylágrovanější motor, tím menší kopeček mu stačí na přetočení. A většinou, když už se to přehoupne, tak to povolí i další, protože už to má zase víc energije.
jen malé nahlédnutí do technického okénka-to že se spoustě lidem ještě nestalo,aby jim i třeba v -20 zamrzla ručka je dáno tím,že měli vcelku štěstí na odlétající kamínky(třeba)-ona totiž tomu teflonu uvnitř lanovodu stačí i mikrotrhlinka(což odlétavší kamínek od kola jakože posyp hravě splní) a pak už trocha vlhkosti a je to nevratný proces,který se dříve či později projeví...A je opravdu jen otázkou štěstí,že dobrý-mohou vydržet letité lanovody stejně jako klenout ty u ročného auta...Ale u auta to pořád ještě jde,horší to je u platáku,kde jeden stojí to co dva na auto...Takže ti,kteří to nezažili-buďte jen a jen rádi-ale není to ani o vašem autě,ani o používání v -20,ale "pouze" o štěstí,že doposud vám třeba právě ta mrška kamínek nenarušil mechanicky bowden...
doplněno 16.02.13 21:41:je spousta těch,kteří už to prožili,a ti už ručku prostě nepoužívají(i přestože mají lanovody nové)...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.