Aku skutr versus benzín

Od: Datum: 13.02.13 20:16 odpovědí: 17 změna: 10.03.13 20:08

Dobrý den uvažuji že na léto bych si pořídil skutr co jede max,50-60kmh mám to do práce zhruba 24 km tam i zpět problém je v tom že mám po cestě kopec který je tahne tak 3km jaká je spotřeba u těchto skutru? prodavaji se i aku skutry ale jaký je dojezd to vážně netuším u benzínu jeto jasne jak máte v nadrži tak jedete


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: nu*
Datum: 13.02.13 20:46

spotřeba je daná objeme, výkonem, konstrukcí a způsobem plněn motoru...vstřikování je úspornější než karbec, elektroskůtr je dobrý na nákup, jel bych s tím pár km, dál bychj se bál, já jezdím s 500ccm skůtrem za 4 -4,5 litru, s 200 ccm skůtrem s karburátorem za 3.7 litru

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ar*
Datum: 13.02.13 20:55

Mam doma jedno podobné přibližovadlo jde o Kentoya Extra 50 2T . Výhra s čokoládou Orion a musím přiznat, že to jezdí dost slušně kopeček nekopeček. Upaluje to za 3l/100. Teda v jednom. Sice jsem vezl jednou manželku, motor to v pohodě utáhl, ale sedačka je spíše pro jednoho než pro dva.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: andrea1*
Datum: 13.02.13 23:29

Protože také vlastním skutr, tak vám sdělím svou zkušenost. Problém všech menších skutrů 50tek na benzín, co vím, je dříve nebo později startování. Na denní ježdění 25 km by to chtělo něco kvalitnějšího. Vzhledem k tomu startování je lepší elektromotor, ale na tyto vzdálenosti bych to neriskovala. Chce to předem zjistit. Viděla jsem s elektroskutry jezdit po městě policii a jezdilo jim to slušně. Když jsem potom s nima mluvila, že mě to zajímá, tak říkali, že jsou dobrý, ale vzhledem k tomu, že mají, jestli si dobře pamatuji, lithiové baterie, tak jsou pro mně, nevhodné, že jsou moc těžké - mají asi 120 kg. Co to bylo za značku si nepamatuji. Ale vím, že existuje ještě jeden druh lehčích baterií a že kdybych si dnes kupovala skutra, tak jedině AKU. Jako nevýhoda je považováno to, že nejsou na silnici slyšet. U mého skutru Hero Winner je spotřeba kolem 2 l. Šedesátkou jede v pohodě. S tím startováním byl několikrát v opravně, ale problém se startem je pořád..

Ohodnoceno: 2x
 
Od: nu*
Datum: 14.02.13 07:34

aku bych si koipuil kdybych s tím mohl odjet ze středních do jižních čech a někde u benzinky dobít baterky...možná se jejich použití v budoucnurozšíří, ale dnes je situace se zázemím bídná

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nejapny
Datum: 14.02.13 17:15

Tvrdit že padesátky mají problémy se startováním hraničí s duševní poruchou. Dále by mne zajímal ten novější typ baterií, rád bych se přiučil. Elektroskůtry jsou zatím velký omyl, nikam nedojedete, teda pokud nemáte dobrou dlouhou prodlužovačku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: andrea1*
Datum: 14.02.13 17:33

Pane "Nejapný", taky si připadám jako magor, když ho startuju a on ne a ne a ne a to je, prevít jeden, po servisní kontrole. Poraďte, která 50tka startuje dobře. Stále hledám.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nejapny
Datum: 14.02.13 18:14

Ono to asi bude obsluhou. Je to asi tak, jako kdyby jste tvrdila že malá auta nestartují. Většina asijských zemí ani jiný obsah nepoužívá, jezdí denně a nemají problém. Tak hledejte problém jinde, nebo máte vyloženě smůlu na kus, nějaké horší značky. Jako u všeho, vyšší cena se rovná lepší kvalitě, japonská výroba bude lepší než čína.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 14.02.13 19:41
avatar

Problém startování maloobsahových skútrů nebo mopedů je dle mých obsáhlých zkušeností velmi často zaviněn benzínem. Tedy biosložkami které jsou do benzínu povinně přidávány. Motorka když stojí jistou dobu odstavená, benzin v karburátoru se odpařuje a po benzinu zůstává v karburátoru jistý sajrajt, úsada která poměrně spolehlivě dokáže ucpat volnoběžnou trysku a motorka nestartuje. Čistím karburátor, co mám zrovna po ruce, nejraději denaturovaným lihem který sjrajt který někdy vypadá jako fermež dobře rozpouští. Funguje i aceton nebo WDčko. Trysku čistím drátkem který vytrhnu z drátěného kartáče.

Benziny 98 oktanů kterým se říká premiové biosložku buď neobsahují, nebo minimálně. Takže doporučuji používat tyto a problém nehrozí. Při malých spotřebách prdítek o něco dražší benzin nehraje roli. Případně tento dražší kvalitnější benzin používat alespoň před delším odstavením.

doplněno 14.02.13 20:02:

Ještě k rentabilitě elektroskůtru. Jsem prodejce skútrů a v nabídce mám i elektroskůtry, abych šel jaksi s dobou a jak se říká byl trendy in. Sám bych si jej ale nekoupil z důvodu rentability a ostatně to i zákazníkům to vždy otevřeně říkám. Ono to sice vypadá moc elegantně, když se výpočítávají naklady na kilometr a počítá se jen cena energie a jistá údržba. Je ovšem nutné i dodat, jakou mají baterie životnost a jaká je jejich cena pokud ztratí životnost a je nezbytně nutné ne nahradit novou baterii. Dělá to potom cca nejméně 1/3 nakupní ceny nového skútru. Pokud bych bral ceny levnějších elektroskútrů cca 30000, tak dejme tomu po 4 letech je budu do skútru investovat pěknou hromádku tisíc. A teď kolik bych za to měl benzinu a s timto benzínem najezdil ve finále kilometrů? A nakonec za proud musim stejně platit i když proti proudu málo. Mám ale omezený akční radius a i omezené možnosti dobijení, vždy musím najit někde zásuvku. A je zde ješte jedna věc, dle mne i dost podstatná. Baterie se musí udržovat, podbité a zmrzlé v zimě umřou o hodně dříve. A vzhledem k tomu, že se jezdí půl roku, další půl roku budu baterii udržovat.

U benzinového skútru baterku také musím udržovat, je ale malá a když na to zapomenu, na jaře ji zahodím a za pár stovek koupím novou.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: bono*
Datum: 14.02.13 19:56

Problém je v tom, že nádrže nemají kohout, mají membránový podtlakový ventil, který uzavře přívod benzínu, pokud motor neběží. Pokud několik měsíců nejezdíte, karbrátor vyschne a starter není schopen nízkými otáčkami motoru vyvinout patřičný podtlak pro otevření benzinového ventilu. Jinak úsady po biosložce se samy provozem rozpustí, nemusí se nic čistit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: moto®
Datum: 14.02.13 21:08
avatar

Zacpaná volnoběžná tryska se již sama nepročistí a pokud je úsada starší tak se již moc provozem nerozpouští. Navíc ty sajrajty i benzin berou do sebe vzdušnou vlhkost, rozkládají se a na tryskách a dalších mosazných dílech se občas udělá i zelená měděnka. Fungují na to také čističe karburátoru. Jenže dostat jej do karburátoru je jistý problém. Jak jsem psal ale výše, kvalitní benzin bez biosložek to jistí.

S podtlakovým ventilem máte pravdu. Já to dělám tak, že odpojím hadičku podtlaku od sacího hrdla a nacucnutím udělám podtlak a benzin nateče. Také po dlouhém stání startuji pomocným kabelem z velké baterie.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: andrea1*
Datum: 14.02.13 20:51

O.K. Díky za radu, vyzkoušíme 98 benzín. On s tím má problémy i můj manžel - říká, že když rozebere karburátor, tak tam žádnou nečistotu v tryskách nenajde. Profouká kompresorem a skutr nějaký čas jezdí a pak zase problém. Říká, že žádný "sajrajt" nevidí. Benzín tam jde přes sítko. Takže vyzkoušíme. Koupili jsme i silnější baterii, aby se dalo startovat elektricky, ale bez valného úspěchu. Je to bolest tohoto skutru, že elektrický start jde jenom, když je opravdu teplý motor. Máme i manulál ke skutru, ale v angličtině, což je k něčemu dobré, ale kdyby byl v češtině, bylo by to samozřejmě daleko lepší. Jinak by byl super. Pod sedačku se vejde jedna taška nákupu, pod nohy druhá a na záda třetí. Kola jsou 14". Zdravím.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nu*
Datum: 14.02.13 07:38

domnívám se že jezdit skůtrem s objemem 50 ccm rychlostí 60 km/h 24 km denně tam a zpět bude náročné, na takové trasy je lepší skůtr 125 ccm na velkých kolech, nejlépe japonec, ital nebo francouz, mají výkon kolem 10 kW, jsou pohodlé a s plexištítem se dájezdit od jara do podzimu se spotřebou kolem 3.5 litru..rychle, svižně a pohodlně...jízda je radostí, na slabém stroji mimo město to může být utrpení

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 14.02.13 20:14

Ono celkově jezdit na skůtru denně do práce není žádná lahoda. Já bych to už nedal.Asi jsem už moc starej. Na motorce jezdím jen, když je pěkně.

Pokuď jde tazateli o náklady na provoz, tak bych si raději koupil malé auto s nasávaným LPG. Pokuď bude jezdit pomalu jako se 125ccm skůtrem, tak náklady na palivo budou stejné. A pokuď je trochu šikovný, tak nějaká felicie se dá udržovat za pár korun. Bude to daleko bezpečnější a i komfort nesrovnatelný se skůtrem.:)

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 14.02.13 19:57
avatar

Osobní zkušenost se skůtry nemám ,mimo písta (J50 typ 20/21) a jednou "zkušební" jízdou cca20m na elektro.Známý mi půjčil jen na ozkoušení,přesné specifikace nevím,ale osobně bych výkonově zařadil mezi padesátky a stopětadvacitky,má na něm dva zamykatelné "kufry" na přilby.Do práce to měl cca 20 km a víceméně z kopce a domů zase do kopce a žádný problém! Velká spokojenost a oproti autu téměř neměřitelná.Jediná podmíka u lektroskútru -nebydlet v paneláku anebo nemít garáž nebo domek s dvorkem aby se dal zapojit do sítě na dobíječku a pkd možno i v prácí.

doplněno 14.02.13 21:34:

Nevím max dojezd zda zkoušel,ale každopádně na jedno nabití jistě těch 50km minimálně ujede,za ten rok co jej vlastnil mu oproti spotřebě jeho auta (Mitsubischi Galant kombi 2,0TD) zaplatila minimálně polovina pořizovací sumy! A na rozdíl v picérii ho mohl klidně celou směnu (8hod) na nabíječce!

Ale je to jako u všeho-vše má svoje + i - a i ten nejlepší ,relativně nejkvalitnější výrobek se může podělat!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.13 20:22

Známý má pizerii a rozváží jí. Je to několik let vzad, tak nakoupil pár elektroskútrů a myslel, jak ušetří oproti klasickému spalovacímu. Dnes nemá už žádného. Na provoz nakonec vycházeli dráž.

1. Největší problém byl dojezd. Musel jich mít 2x více. Když se jeden nabíjel, druhý jezdil a naopak.

2. Kapacita baterií rapidně klesala. Po roce používání musel už všechny vyměnit, jinak by musel dokupovat další stroje.

3. Kupoval elektroskůtry v ceně značkového benzínového stroje. Kvalita ale byla o hodně horší.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bus*
Datum: 14.02.13 20:59

Mám 50 skůtříka (keeway) již sedum let, jezdím od května do října denně, pokud teda zrovna neleje. Jsem spokojen. Co se týče startování, ano někdy se stane, že nechce chytnout. V takovém případě není nic jednoduššího, než zmačknout při startování přisávání vzduchu do karbecu, čímž se obohatí směs a motor chytne nafleku. Mám to odzkoušené, zejména na jaře, když po zimně vyjedu. Známá si koupila aku skůtr. Varoval jsem ji, neposlechla, tedˇ lituje. Během půl roku ji třikrát zradil a vždycky mimo barák. Spekuluje jak se ho elegantně zbavit. Bez velké finanční ztráty se to asi neobejde.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: libo*
Datum: 10.03.13 20:08

Táta má skutra Hero, a od začátku problem el.startérem. Měl ho v servisu boreček tvrdil že je slabá baterka. Prostě oprava na prd. letos na zimu jsem si skůtra vzal domů , že se na to podívám. Od strojil jsem mašinu říkám si vyčistím vzduch filtr s toho začal vytekat růžový maz vůbec nevím kde se tam vzal a na co by mohl být, molitan jsem vypral plasty umyl.Demontoval jsem startér vyzkošel venku a šlapal.Do otvoru na starter jsem strčil prst a zatočil s kolečkem, ale tam sucho. Jak víte kdo maže ten jede.Maže se to automaticky?Teď při zmačknutí brzdy a tlačítka na start ani nesepne ne jde tam elektrika. Proč? Je to na něčem závislé?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.