Bezkontaktní zapalování

Od: Datum: 13.02.13 16:36 odpovědí: 8 změna: 14.02.13 12:17

Zdravím prosím o radu potřebuji poradit popsal by mi tady nekdo co je to bezkontaktní zapalování nake druhy podle čeho mám hledat na netu? potřebuji to na zítra do školy a nemužu na netu skoro nic najít ... ješte mám jeden dotaz Tranzistorove zapalování to je take bezkontaktní? děkuji s pozdravem Martin.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: bono*
Datum: 13.02.13 16:41

Bezkontaktní zapalování nepoužívé kontakty, místo nich většinou magnet indukuje v cívce impulz, který nahrazuje klasické rozpojení kontaktů. Tranzistorové zapalování může, ale i nemusí kontakty v rozdělovači používat. Některé druhy používají nízké proudy, které neopalují kontakty, čili nemůžou být bezkontaktní. Nelze to takto rozseknout.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinx
Datum: 13.02.13 16:59

takže do bezkontaktního mohu zařadit bateriove a magnetové zapalování?

Od: bono*
Datum: 13.02.13 17:03

Klasické bateriové i magneto mají kontakty, tudíž nejsou bezkontaktní. Asi nemá cenu vysvětlovat, nastudujte, aby jste nedostal pětku.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martinx
Datum: 13.02.13 17:03

a elektronicke je take bezkontaktní .

Datum: 13.02.13 17:10
avatar
Bezkontaktní zapalování je takové, které nepoužívá mechanický přerušovač. Regulace předstihu může být mechanická.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 13.02.13 17:42

Bezkontaktní zapalování je samozřejmě elektrické, ale k vytvoření impulzu pro vznik jiskry na svíčce používá polovodičové bezkontaktní spínače.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.02.13 21:14

Můžeš i okrajově dodat, že bezkontaktní zapalování používá Škoda Favorit s karburátorem.

V rozdělovači místo kladívka a kontaktu (jako to bylo u Škody 100/105/120/130) je kruhová cívka a hvězdice (magnet), který budí cívku a na ní se indukuje napětí a to je sledováno bází tranzistoru v ETZ (řídící jednotce tranzistorového zapalování) a dle toho tranzistor spíná zapalovací cívku.

Výhodou je oproti kontaktnímu bezporuchovost (nedochází k opalu kontaktů, když tam nejsou, že?)

doplněno 13.02.13 21:15:

Popis:


doplněno 14.02.13 12:48:

Jsem to řekl zjednodušeně *hi*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.02.13 12:17
avatar
Jen taková malá poznámka technického charakteru:
ETZ není obyčejný tranzistorový spínač, jak si mnozí myslí. Musí reagovat na nesinusové, nepravoúhlé impulzy (respektive na mezery mezi nimi) ze snímací cívky a řídit dobu nabíjení zapalovací cívky (úhel sepnutí). Proto je to podstatně složitější obvod, je to komparátor s koncovým výkonovým stupněm.
Oproti tomu je třeba elektronika BMM zapalovacího modulu opravdu jen jednoduchý tranzistorový spínač, ovládaný obdélníkovými impulzy s ECU.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.