Rozložení hmotnosti automobilů

Od: Datum: 12.02.13 20:12 odpovědí: 13 změna: 15.02.13 10:42

Dobrý den,

nemůžu nikde najít rozložení hmotnosti na nápravy automobilu. Jediné co jsme našel je že BMW to má 50:50 http://www.autoforum.cz/techn…3-e90-neni-jen-reklamni-trik/

Auta mě zajímají spíše s náhonem na přední nápravu jak benzínova tak dieslová. Je to kvůli řešení projektu na návrh zvedáku.

Díky za rady...


avatar
administrátor uzavřel tuto otázku
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: bono*
Datum: 13.02.13 16:50
 

Dříve se říkalo-papír snese všechno. Nyní se může upravit na internetové stránky.

 
Datum: 13.02.13 16:51
 

ve velkem technicaku, ne? To jest melo by to byt na strankach vyrobce ve specifikaci k autu.

 
Od: sahara
Datum: 13.02.13 18:35
 

Ve velkým TP je maximální zatížení nápravy a to mě nezajímá. Mě zajíma když bude samotný auto tak kolik hmotnosti de na předek a kolik na zadek.

Datum: 13.02.13 16:56
 
avatar

Tak u BMW je to právě zmiňovaných 50:50 (u některých modelů se to může trochu lišit). BMW toho dosahuje dlouhou kapotou, motor se snaží nacpat co nejdál k řidiči, a převodovka je "pod autem". Dále další kila vážící poháněná zadní náprava, hraje taky ve prospěch hmotnosti 50:50.

Ale cca 90% aut na trhu, bude mít rozložení hmotnosti cca 60:40. Je to díky přednímu náhonu, kdy motor a převodovka se musí vlíst k předním kolům. Dále pak třeba naftové motory jsou těžší, než ty benzínové. Takže za mě, bych počítal s číslem okolo 56 až 60 (předek) k 44 až 40 (zadek) ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: sahara
Datum: 13.02.13 18:38
 

My jsme tak různě počítali teorie a u dieslu škody octavie II nám to vyšlo skoro 70:30 ale zase třeba ze superba na odkaze bych to typl 65:35 http://inzerat.i-bazar.cz/227…-a-preklapeci-zar-pro-os-aut/

Od: bono*
Datum: 14.02.13 18:35
 

Škoda jen, že nemáte zásadní znalosti o těžišti a rozložení hmotností, pak by jste pochopil, jaký nesmysl tvrdíte. Spousta výrobců se snažila dát motor i s převodovkou za přední nápravu(hummer H1) a ani tímto si nepomohli. Aby jste docílil výše uvedeného poměru hmotností, musel by jste motor i s převodovkou umístit uprostřed, což je konstrukčně obtížné řešení. Ale jelikož te to zbytečné, hnaná náprava by měla být hmotnější, je to stejně blbovina. Problém je v jízdních vlastnostech, auto musí být nedotáčivé či přetáčivé, obojí je lehce kontrolovatelné řízením. Pokud je auto něco mezi tím, jede, jede, a pak jste na boudě a nic s tím neuděláte.Blbě se vyrovnává nekontrolovatelný smyk obou náprav.

 
Od: sahara
Datum: 14.02.13 18:58
 

a z toho plyne co?ještě jednou prosim vás moc jsem vás nepochopil...díky...a váš typ na rozložení hmotnosti

Od: sahara
Datum: 14.02.13 19:02
 

ted ani nevim na jakej pomer se odkazujete 50:50 či 60:40 či 70:30 atd.

Datum: 14.02.13 19:26
 
avatar

bono-sorry,ale po přečtení výše uvedeného jsem trošku (slušně řečeno) konsternován-co to je proboha za plky...?!?,cituji:"...uto musí být nedotáčivé či přetáčivé..."To je právě neúspěch konstrukce,ne nutnost,víme...?!? Rozložením hmotnosti na nápravy se seriozně zabývají celé týmy konstruktéru a alespon přiblížení se ideálu(právě těch 50:50) se považuje za úspěch-i když dnes už jízdní vlastnosti aut nejsou prioritou(bohužel) jede se na ekologii...Bohužel dnes už i v Mnichově vyvádí hrozné "ptákoviny" a BMW přestává být tím,proč si jej lidé kupovali(krom výkonu právě ony jízdní vlastnosti)... Nicméně jsem rád že mám starou babču BMW E36-kdo se kdy svezl se starším Bafíkem a trošku zvládá řízení(není jen držitelem ŘP)ví o čem mluvím a všelijaké nejen koncernové předokolky(a to i se silnější motorizací) se trošku nechytají..

 
Od: bono*
Datum: 14.02.13 19:47
 

Ano, proto mají vozy F1 motory v zadní části nad hnanou nápravou. Čili jak uvádíte plkám blbosti, jen jsem jel několikrát bohemku a šumavu, což též nebudete znát, tak nemá cenu se dohadovat. Jinak jsem též uživatelem BMW, nemám ani zdaleka vámi popisované ideální rozložení hmotnosti 50na50, ale x drive funguje dobře. Pak jsou amíci blbci, že na rozložení 50na50 ještě nepřišli, že mustangy, corvetty a nejlépe dodge viper mají vše vepředu, a vzadu jen diferák. Nebo porsche 911 s motorem nad zadní nápravou, to jsou dle vás asi dementi. Opakuji, auto musí být přetáčivé nebo nedotáčivé, v opačném případě řidič ani elektronika nemůžou odhadnout jeho chování.

 
Od: sahara
Datum: 14.02.13 22:12
 

Jak tak čtu tak zkušenosti máte víc než dost...já se tedy ptámna konkrétní případ škoda superb II 2.0 tdi 103kw...typnete si či někdo víte kolik to je...díky

Datum: 15.02.13 09:18
 
avatar

Přidávám pár konkrétních příkladů -

Nissan Micra - P/Z - 60/40%

Škoda Fabia - P/Z - 61/39%

Audi Q5 - P/Z - 54/46%

BMW X3 - P/Z - 48/52%

Hyundai i40 - P/Z - 59/41%

Škoda Superb - P/Z - 60/40%

Seat Ibiza - P/Z - 64/36%

Ford Fiesta - P/Z - 61/39%

Ford Grant C-MAX - P/Z - 57/43%

BMW 1 - P/Z - 50/50%

Ford Focus - P/Z - 60/40%

Renaul Megane - P/Z - 65/35%

Volkswagen Golf P/Z - 63/37%

Snad to bude stačit, jako příklady ;)

Ohodnoceno: 4x
 
Od: sahara
Datum: 15.02.13 10:42
 

Díky MOC!To bude opravdu stačit...

 

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.