Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mazání bowdenů

Od: jack* odpovědí: 8 změna:

Zdravím,

čím mažete bowdeny například u lanek na kole, spojkách u motorek...

Všude čtu to slavné WDčko ale na to se chytá prach jak sviňa. Používal jsem olej na šicí stroje ale podle mě je to stejnně převoďák.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Na originální WD40 by se prach prakticky chytat neměl, jesná se o tzv. suché mazivo. Bohužel je na trhu plno napodobenin ve kterých je pouze trocha petroleje...

Lanka mažu čím to zrovna jde - olej, vazelína, WD. Olej nesmí být moc tuhý, aby pěkně zatekl dovnitř. Vazelínu lze aplikovat jedině na lanko vytažené z bovdenu. Obecně platí, že cokoliv je lepší než dření nasucho.

 

hodnocení

0x
avatar pest
WD totiž není mazivo a už vůbec ne takové, jaké se o něm říká. Původní záměr je vytěsnění vody, proto tak dobře vzlíná a přilne k povrchu. Je to vlastně konzervační olej, takže se hodí spíš na ochranu před korozi a k rozpohybovaní zatuhlých spojů. Na mazání lanek bych použil spíše silkal, dále mazivo pro vysoké zatížení - to dobře vzlíná a poté zanechá dostatečnou vrstvu maziva, nebo sprej s obsahem teflonu. Další možnosti je bowden s vnitřkem z teflonu, ten se mazat nemusí.

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Jak píše cruiser, netřeba nic doplňovat.

Jen k tomu oleji na šicí stroje - viděl jsi někdy převodový olej? Olej na šicí stroje je řídkej jak hydraulickej, převoďák je hustej, čím jsi to mazal?

Ale jak je psáno - cokoli, co zateče dovnitř je lepší než dření na sucho.

 

hodnocení

0x
avatar hejkal
Vytáhni z bowdenu lanko, propláchni od mastnoty a špíny třeba technickým benzínem a z každé strany nasyp trochu grafitového prášku, který posouváním taktéž očistěného lanka uvnitř rozmaž!
Oproti oleji netuhne při nízkých teplotách, nelepí prach, a nesaje vlhkost...
Když nemáš grafitový prášek, použij tuhu z měkčí tužky, nastrouhanou na jemnějším šmirglu.
bono*

Milý Hejkale, to je jedna z nejlepších rad v poslední době. Mimo vyndavání lanek, což většinou už nejde, protože mají na obou stranách pevné koncovky, šmirglování tuhy je bombový nápad. Pokud se kdy tuha používala, určitě se nestrouhala na šmirglu, kde by se smísila s odírajícími se korundovými částečkami brusiva. Prosím raďte v jiné rubrice.

Jacku
Vytáhni z bowdenu lanko, a pokud to nepůjde, protoźe některá lanka mají na obou stranách pevné koncovky, nech ho tam, propláchni od mastnoty a špíny třeba technickým benzínem a z každé strany nasyp trochu grafitového prášku, který posouváním taktéž očistěného lanka uvnitř rozmaž! Oproti oleji netuhne při nízkých teplotách, nelepí prach, a nesaje vlhkost... Když nemáš grafitový prášek, použij tuhu z měkčí tužky, nastrouhanou na jemnějším šmirglu
Tu tuhu z měkčí tužky strouhej na jemnějším kvalitnějším šmirglu, třeba na tom pod vodu. Takové šmejdy, co se z nich drolí zrno i při broušení měkké tuhy, tak ty nepoužívej!
doplněno 13.02.13 18:39: Nebo namaž bovden podle rady bona! Také dobrá...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Především bowden NEMAŽU nevím jak je máš staré ale moje jsou asi 10 let a mají vnitřní vrstvu z teflonua bez mazáni fungují neustále dobře! Staré ještě bez samozřejmě jakým koliv oilem,nejlepší je asi na šicí stroje.

 

jklk
hodnocení

0x

Pokud mazat, tak něčím na bázi teflonu. Oleje (i WD) časem vysychají a je z toho lepidlo. Vyzkoušené mám GT85

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]