Cukání motoru Škoda Favorit

Od: Datum: 09.02.13 10:08 odpovědí: 3 změna: 13.09.14 12:35

Nedrží volnoběh(zahřátej motor),a pokud dojíždím a pustím plyn,tak krutě pocukává.
Ne že by masáž krku nebyla špatná,ale jsem radši,když mi to dělá manželka.

Je možné,že se takto může projevovat i opotřebená spojka?

Mám karburátor r.v.93.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 09.02.13 12:52

Ahoj,

No dvě věci. 25% problém s palivem a jeho přípravou a dopravou ke karbu, 75% zapalování.

S palivem je to nnásledující. Odchází pumpa. Ty tam máš tu téměř bezporuchovou bez páčky poháněnou od vačkové hřídele. Když otáčky motoru klesají, tak třeba špatná pumpa neudrží volnoběh a chcípne motor. Ve vysokých otáčkách kolem 2000ot/min motor drží, protože pumpa pracuje rychleji a palivou už nějak naprská, ale dá ho tam.

Pokud to tedy pocukává kolem 1500 a více, tak je pumpa víceméně dobrá.

Další může být netěsnost v palivovém systému (potrubí). Hlavně v nádrži to sosá ze dna takovou trubičkou a ta časem dokáže uhnít. Pak to špatně jezdí na rezervu.

Pokud máš aspoň půl nádrže, tak je to opět OK.

Jako další je na karburátoru odlučovač par. Vzniká v něm vodní (benzínový) vír a středem odloučí páry do horní trubičky a ta vede zpět do nádrže. Aby tam šli jen páry, tak je tam kulička co by plovák, ale ta se časem omele jako oblázky v potoce a tak pouští i malé množství paliva a tak do karburátoru jde málo.

Nejčastěji se to projeví při výkonu (předjíždění), kdy motor moc netáhne a občas cukne. Ale tahle závada je spíše ojedinělá (pumpoa tlačí dostatek paliva i tak a zvláště ten typ po roce 91 co máš ty).

Zapalování aneb hlavní problém.

Je potřeba skontrolovat vůle v rozdělovači, pak vyměnit víčko a palec za kvalitní Hannhart Morkovice (černý EPODUR odpuzující vodu), pak nové kabely tesly (modré v zelené krabičce),správné svíčky (motory 136 14ky a motory 135 17ky, klidně BRISK, mám s nima dobré zkušenosti a i spotřebu ... karb 7,5 - 8/100km).

Dále nastavit předstih a klidně i podomácky doutnavkou v noci (co by ve funkci stroboskopu).

Pocukává při akceleraci? To by znamenalo i moc paliva skrz akcelerační pumpičku nebo žádné (děravá membrána). Při deceleraci je to spíš o zapalování ne 99%.

Popiš mi toho víc. Co se měnilo, kdy, co je původní, co je nové a jaká značka (nebo vyfoť). A samosebou kolik do toho investovat. Já bych nejraději vyměnil vše a pak se radoval z klidného chodu a dobré spotřeby, ale takto na slepo... no zkus to a začni palcem a víčkem zmíněných značek a pak svíčkama (jak jsou tam dlouho a které)

Napiš mi motor jestli máš 781.135* nebo 781.136*

;)

Kolik je najeto km, když se ptáš na spojku?

doplněno 09.02.13 12:54:

Tankuješ BA95 (Natural)? Kdyžtak, pokud je palivo nekvalitní s vodou, tak nalij Velfobin, ale Velfobin!, žádné jiné podobné výrobky na zachytávání vody.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: vlckys
Datum: 10.02.13 18:34

Mám favorita 136l r.v.90 a mněl jsem něco podobného.Nejspíš způsobeno tím že auto dlouho stálo. Motor nedržel volnoběh a při lehce sešlápnutém plynu cukal autem při všech rychlostech. Často jen jak jsem vyřadil a dal nohu z plynu začalo to chcípat. Měnil jsem svíčky, VN kabely a kontroloval rozdělovač s předstihem. A podle toho co jsem četl v knížce (Opravy automobilů škoda favorit, forman, pick-up) potíž při kolísavém volnoběhu zbývala pouze jediná věc- karburátor. Nevěděl jsem co přesně tam dělat tak jsem to svěřil do ruky automechanikovy na seřízení. Myslím, že mi řek že ho vyčistil ale je dost možné, že ho ani nerozebíral, ale jenom ho profoukl. Auto mnělo před technickou tak tam udělal ještě par věci. (Jediná věc která by s tím mohla ještě souviset byla výměna původních hadiček). Každopádně to pomohlo a už necuká. Tet mam spoustu jiných problémů.. ale to je zase jiná kapitola

Ohodnoceno: 0x
 
Od: favo
Datum: 13.09.14 12:35

Mám toho samého Favorita, též dlouho stál a dělalo mi to to samé. Pomohla výměna obohacovače paliva na karburátoru.

Je tam totiž gumová membrána, která vyschne ztvrdne a pak to nefunguje, nedrží volnoběh a zhasíná při nízkých otáčkách.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.