Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Velký nebo malý techničák do servisu?

Od: martinxx1 odpovědí: 21 změna:

Dobrý den,budu dnes dávat auto do servisu,mám jim dát velkej nebo malej techničák?Popřípadě jaké další papíry potřebují?

Předem díky

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladaadal*
hodnocení

0x

Jaké auto, do jakého servisu a co tam budou dělat?

Jestli ti budou měnit žárovku, nepotřebujou nic, jen auto s klíčkama, pokud to budou rozřezávat do šrotu a zajišťovat ti likvidaci s odhláškou, potřebujou malý techničák, velký techničák a plnou moc pro zrušení vozidla...

martinxx1
hodnocení

budou měnit těsnění pod hlavou

Seat ibiza 1997

ladaadal*

Měl by jim stačit malej techničák, většinu věcí si budou shánět přes WIN.

laybor*

Žádný techničák do servisu nedáváte,

ale oni dají vám vyplněný zakázkový list - aby jste pak nepřišel pro auto a tam žádné auto nebylo.(musíte mít doklad že jste auto předal)

doplněno 06.02.13 12:13:

ladaadal - naco techničák ,VIN si zjistí na kastli, a já když nakupuju náhr. součástky tak stačí vždy - rok výroby auta,motorizace,

ladaadal*

Nojo, to máš pravdu.

 

gocars*
hodnocení

0x

Stačí určitě malý techničák, v autorizovaných servisech si zjišťují info o autě pomocí VIN, který na malém techničáku je. Pokud nezjišťují info pomocí VIN, tak jim stačí informace, co jsou na malém techničáku, většinou značka, typ, motor, výkon, rok výroby, model... ;)

martinxx1
hodnocení

Ok díky za rady:)

 

buss
hodnocení

0x

A k čemu by jim byl, to neví, co v tom autě je?

martinxx1
hodnocení

no aby zjistily typ motoru ale když je to ve VINku...

gocars*

Vy poznáte, podle pohledu na auto, co je v tom třeba za motor nebo převodovku? Jestli ano, tak smekám ;)

doplněno 06.02.13 12:46:

2masoni: Najdou tam VIN, a podle něj jednoduše zjistí, zda se jedná třeba o MAN nebo AUT :)

doplněno 06.02.13 12:54:

2masoni: Ano máte pravdu, u moderních aut je vidět hned za sklem. Ale ruku na srdce, co je jednoduší?

Přijít na příjem oprav s techničákem, vklidu si sednout a dát jim techničák aby si do hned zadaly do systému. Nebo přijít s holíma rukama, vysvětlit co potřebuji, zase jít k autu s technikem, ten si opíše VIN z auta, pak zase zpátky na příjem...

Navíc malý techničák každý musí vozit sebou, takže žádná starost navíc. A co pak, když není VIN na skle, to se pak musí třeba k motoru, nebo budete jen kvůli VIN oddělávat gumkvé těsnění u auta? ;)

Ale to už řešíme "blbosti", prostě z mého pohledu, vezme se techničák z auta a jde se...

doplněno 06.02.13 13:07:

2masoni: Ano, stou převodovkou jsem to napsal špatně, to ví určitě i majitel z hlavy, jestli má manual či automat ;)

a vy najdete v ORV typ převodovky? tak to zase smekám já!

doplněno 06.02.13 12:48:

go cars:

VIN najdete vždy přímo na vozidle. ba dokonce u některých je viditelný přes čelní okno. takže ORV je k ničemu...

doplněno 06.02.13 12:50:

jinak MAN nebo AUT snad pozná i garážovej mechanik se čtyřmi promilemi alkoholu v krvi...*zed*

 

artik*
hodnocení

0x

nedávat jim vůbec nic

gocars*

Nechápu nějak zdejší postoj některých z Vás, kteří píší nedávat jim nic. Pokud servis je tak naučený, proč bych jim ho nedal, opíší si věci které potřebují a pak mi ho hned zase vrátí, nevidím v tom žádný problém. :) Další věc je ta, pokud ještě nejdu na opravu, ale jen objednat náhradní díl, zbytečně se budu zdržovat tím, že bude s někým hledat VIN v autě. Takhle tam jednoduše přijdu, dám m. techničák, opíšou si co chtějí a je vymalováno ;)

doplněno 06.02.13 13:05:

Artik: Vždy mě zaujme, jak lidé brání svoji adresu, a přitom ji už tolikrát někde vyplňovali a to dokonce na internetu *smich* K čemu by jim adresa byla, k ničemu...

Navíc pokud jezdíte do stejné servisu, podle malého techničáku si Vás tam zaregistrují, čili máte u nich vedenou servisní histrorii a vědí, co se na autě dělalo a co se udělat musí...

Navíc málo lidí zná přesné parametry svojeho auta, názorná ukázka - Majitel auta přijde, na otázku jaké má auto odpoví, Ford Focus v naftě a myslím že je to 1,6 TDCi...ale už neví jaký má výkon, jestli 66 nebo 80kW (několik soušástek v motoru a převodovce jsou odlišné)... a co následuje? myslíte že servisák šáhne do šuplíku pro křišťálovou kouli? *smich* Tak má malý techničák a je to...

doplněno 06.02.13 13:11:

Artik: A ohledně kotoučů, to je nějaký nesmysl, na příslušný model s příslušnou motorizací a převodovkou se dává vždy jen jeden rozměr brzd! Určitě to nefunguje tak, že ve fabrice, si montér háže korunou, jestli tam dá 280mm nebo 288mm.

Ale myslím, že těch 8mm by nemělo hrát nějakou velkou roli :)

doplněno 06.02.13 13:14:

Artik: V tom případě tady neraďte podle sebe! Když nemáte věci v pořádku a máte rozdíl mezi techničákem a autem. Zbytečně tady dáváte klamavé informace :) 99,99% lidí v ČR má údaje v techničáku správné...

doplněno 06.02.13 21:23:

Erikch: Trochu Vás poupravím, to co stát přiznává, ohledně chyb v záznamu, kdy jejich počet je klidně i milion, není rozdíl mezi mezi malým techničákem a autem, ale rozdíl mezi autem a daty v systému! Rozdíl mezi malým techničákem a autem může být taky, stalo se mi to také, kdy se úředník upsal o jedno písmenko, po mojí připomínce, mi to bezproblému znovu upravil... rozdíly jsou právě mezi techničákem (autem) a jejich systémem, kdy Vy osobně máte vše v pořádku (auto souhlasí s TP) ale pokud se úředník podívá do svého systému, je tam Vaše auto uvedené například jako přívěsný vozík ;) takže je potřeba opravdu znát podrobnosti této problematiky, a né jen co člověk zaslechne a nějak to poskládá *palec*

artik*

adresu majitele atd. , Každej servis má program a žádnej VIN nepotřebuje a kdyby ano , tak najde VIN na autě .

doplněno 06.02.13 12:56:

zrovna včera jsem objednával kotouče a desky a byl mi TP úplně na nic . Prej se musej sundat kola a kotouče změřit , protože se dávaj jak 280 tak 288 .

doplněno 06.02.13 13:09:

tohle si vždy užívám - podle techničáku mám úplně jiné auto a když to v servisu říkám , chtěj techničák a pak koukaj , že jim tam nic nepasuje .

ladaadal*

Tohle se většinou stává, když se ze tří bouraček posvařuje jedno auto na papíry od jednoho z nich. Pak fůra věcí nesedí. Pokud se jedná o auto nebourané nebo jen opravované bez užití dalšího vozu, tak techničák sedí.

erikch*

gocars-nedá mi nereagovat,ohledně toho ORV,potažmo TP-kdo vám zaručí,že úředníci se někde "nepřehlédli"(jako se stalo již x krát) a nenamastili do dokladů nějaký nesmysl...?!? Těch 99,99% záznamů je trošku hodně nadsazený-i samotný registr(čili stát) sám udává,že v registru je stále k milionu chybných údajů-to asi nebude ona setina procenta tolerance,že...?!? Vždy je lepší se orientovat dle VINu,typu motoru,čísla barvy na štítku atd.-ale vždy podle toho co je na autě(automobilka málokdy osadí vyrobené auto něčím co nesedí-narozdíl od úředníků-těm je to buřt...) A hlavně-jak může laik vědět,zda v minulosti nediošlo k přestavbě-v době,kdy se ještě nemastilo náhradní VIN přímo na autě,ale zaměnovalo se b dokladech...? Pak mi je ORV,potažmo TP tak trošku k prdu,že...?!? Takže příteli,to není o postojích některých zde z nás,ale o zkušenostech a realitě,víme...*frajer*

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Já teda nedával nikdy TP ani ORV,max předložit pro vypsání dat ORV!.

A s těmi kotouči nemusí být auto slepené ze tří kusů! třeba P405 měli dva systémy-bendix a girling,dále se dělili s ABS a bez ,dále větrané, nevětrané atd takže celkem dosti na jedno auto .

 

ladaadal*

To jo, jenže když zadáš do systému vin, tak ti vyjede, které kotouče tam máš. Pokud máš jiné, není to z fabriky, ale slepený z totální bořeniny.

erikch*

@ladaadal jaj,další (slušně řečeno) dezinformace...,velikost kotoučů je dána snahou automobilky o co největší úspory,proto je takový průměr,tlouštka(ev.zdvojení,čili vnitřní chlazení) kotouče,aby to zastavilo(kvůli homologaci)...,je jasný,že na BMW 316i nebudou zdvojený o průměru 315 mm z M3 ,ale jednoduchý o průměru 286 mm...,přesto není problém je zaměnit,pochopitelně i s třmeny a destičkami-tím pádem bude i ta 316i brzdit v tu chvíli podstatně líp než s origoši-a nejde o žádný ,cituji"...slepený z totální bořeniny..."

ladaadal*

To máš sice pravdu, ale jednak to nedělá kdejaká automobilka a jednak, pokud sis to neudělal sám, tak to máš tak 50 na 50, že to majitel před tebou dělal pro lepší brždění, nebo máš bořeninu. A co si budeme říkat, když to neodfláknou, tak i zkušenýmu mechanikovi dá zabrat, než na to přijde. I když je fakt, že většinou to sešije ňákej kůlničkář, že je to vidět už přes plot autobazaru.

erikch*

naopak-to dělají všechny automobilky bez vyjímek-proč jsou na slabších motorizacích mnohem menší kotouče-že by měla třeba P 307 jinou kinetickou energii u 1.4i než u 1.8i...? Moc asi ne,přesto jsou už "ošizený" (nejen) kotouče...Osobně (a i spousta mých známých,co se kolem aut motá) jsem už kolikrát na svá auta dával větší brzdy(u stejných typů nebo alespon jedné značky z automatické převodovky ideál,tam jsou brzdy hodně předimenzovaný...) a to jsem si nikdy nekupoval nějaké zbastlence...Ono je to totiž opravdu hodně znát,jsem zrovna z těch co se rád sveze a třeba u svého rendlíka R 19 16V mám taky kotouče(samozřejmě i se třmeny) z Espace 3.0 automata-o nějaké 3 cm větší průměr(a to že má ventil origoš 260 mm),no ale když jdu na brzdy,tak Rendl stojí pomalu na fleku...Začal jsem totiž ladit od konce(pro většinu ostatních)-než jsem řešil výfuk,plnění vzduchem apod.(vyšší výkon),začal jsem řešit kratší brzdnou dráhu(proto ta záměna větších kotoučů)...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]