Kouř z výfuku vs olej nad maximum

Od: Datum: 01.02.13 20:35 odpovědí: 9 změna: 10.02.13 12:03

Dobrý večer,potřeboval bych se zeptat.Nedávno jsem si měnil olej v motoru i filtr a dal jsem tam asi o 2dcl víc,na měrce je to slabě nad max.a dneska jsem jel a měl jsem za sebou bílí kouř a když jsem stal tak to taky hodně kouřilo.Tak se chci zeptat jestli je možný že ten olej co je tam navíc se spaluje ve válcích vzniká zamnou ten bílí kouř,těsnění pod hlavou prasknutý není a olej v kapalině taky ne.Je mi jasný že se mi muže po.rat katalyzátor tím že je tam hodně oleje.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.02.13 20:50
avatar

je to kondenz z výfuku,v zimě normální jev...olej by kouřil modře

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.02.13 21:09

ono záleží jak moc to kouří... olej ma namodraly štiplavý kouř...ale nemyslim si že 2 deci něco udělaji...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 01.02.13 21:12
avatar

co takhle nestrácí se voda?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: quassimodoo*
Datum: 01.02.13 21:42

Ne ne voda se neztrácí,voda je v pohodě,to byla první věc na co jsem koukal,ale slyšel jsem že jak se ten olej spaluje v motor.prostoru tak jak to jde do výfuku tak z toho jde bílý dým,je to jak když nastartuješ fichtla :D

Od: aaaa*
Datum: 08.02.13 16:14

Možná zaslepit egr ventil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 08.02.13 16:32
avatar

Sledovat hladinu chl.kapaliny,sledovat oil jak moc ubývají či neubývají.To že je oilu více jistě škodí ale záleží o kolik je víc.Někde na fóru (tuším šlo o nějaké japonce -mazdu) že nalil ilej ,an rysce nic tak doléval až byl nezi ryskami (odhadl to na 12 litrů!) díky takovému množství odešla gufera a z motoru olejnička na GO (nevím co vše se pos...)ale 2dl asi neuškodí.Když se dostane teplota na provozní mez -taky kouří více?

Kat se olejem nepodělá (myslím spáleným s benálem či ropou v motoru) teda pokud někde neteče do výfuku.

doplněno 10.02.13 16:49:

To Bono-ale každý motor spaluje olej,tím co jsem psal jsem psal nenormální spalování oleje .(Běžně spotřeba asi tak do litr oilu na tisíc km!)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bono*
Datum: 10.02.13 10:11

Zajímavé, že se katalyzátor nepoškodí sazemi ze spáleného oleje, to jsem nevěděl. Doposud jsem si myslel, že se saze nanesou na poplatinované voštiny a ty přestanou fungovat. Jsem rád, že jsem si ti rozšířil obzor. Z téhož důvodu by se neměla přelévat horní ryska měrky oleje. Pokud nejde o nějaký autovrak, určitě bych odpustil, nebo odsál přebytek.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.13 10:47
avatar

jen pro doplnění-doba kdy se do katů dávala platina,rubidium,rhodium a další drahé kovy je nenávratnou minulosti(proto i u výkupu má podstatně vyšší hodnotu kat z auta z 90.let,než z aut po roce 2000)-dnes je vše v "náhražkách",místo chromu plast,místo motorů,které něco vydrží downsizingové honěné tříválce atd.atd...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 10.02.13 12:03

katalyzátor může být znečištěn fosforem, který se produkuje, pokud vozidlo spotřebovává více než jeden litr oleje na 1 000 km, fosfor blokuje aktivní vrstvu katalyzátoru.

doplněno 10.02.13 12:06:

Platina se nahrazuje paladiem. Ale především u benzínových aut. A ani paladium není zrovna nejlevnější.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.