Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Svazky kabelů od ŘJ

Od: punker* odpovědí: 13 změna:

Zdravím.

Nejspíš budu potřebovat svazky kabelů od řídící jednotky na Fiat Brava 1.6 16V 76KW r.v.99 plast sání.

-Nevíte na kolik mě to cca vyjde?

-Vrakáč,nebo zajet do fiatu?

-Výměnu asi zvládnu sám,že?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar dabel

radši bych honil vrakáč či nákou inzerci u fiata to bude ranec

kdysy sem chtěl svazek na jednoho mercedesa a řekli mi v autorizáku 25000kč tak sem si poradil jinak přetahal sem si to sám za pomoci jednotlivých drátů

jinak co je kabelům že honíš nový?

punker*
hodnocení

prvně sem myslel že je vadnej nějakej snímač teploty,nebo krokovej motorek,ale pak sem zkusil zahýbat kabelama u řídící jednotky a auto málem zdechlo,při dalším zahýbání se zvýšil volnoběh...takže jednotka asi dostává špatný informace od čidel,dneska sem to zkusil prostříknout kontakt sprejem,ale vypadá že si s tím už někdo hrál,možná je to oblepený jen aby to bylo zaizolovaný,to se budu muset podívat

Svazky kabelů od ŘJ

se toho neboj vycvakni konektor a kontakty na ŘJ vem jehlovým pilníkem a bacha at si je neohneš

pak rozeber pokud pude i konektor kabeláže a jukni jestli nejsou vyhnilí dráty

většinou ale postačí očista konektorů ŘJ a mírné naohýbání kontaktů v konektoru kabeláže

punker*
hodnocení

jenže já ten pilník asi neseženu,protože bydlím v malým městě,ale zkusím se poptat

doplněno 02.02.13 09:31:

a navíc kontakty na ŘJ byly totálně čistý,takže v kabelech asi taky (není do toho vidět jak je to malý :D )

oni i když ty kontakty vypadaj čistý tak nejsou je na nich šedivej povrch oxidace to že hejbeš kabelama a motor na to reaguje to jen dokládá

nebo když neni jehlovej pilník de použít pilník na nechty či jemnější smirek na tenkým šroubováku -prostě si poradit :)

punker*
hodnocení

aha,no jenže tam sou dírky maximálně na malou jehlu :D asi tak 1-1,5mm :D

 

artemio2*
hodnocení

0x

Já bych se podíval i na svazek kabelů před konektorem.Ten konektor sám bývá čistý,ale problém může být těsně před ním.Opatrně odizolovat a prohlédnout a hlavně proměřit.Nejen v klidu,to povede každý drát,ale zahýbat s ním při měření.Bezvadná kabeláž k řídící jednotce motoru je základ.Nespoléhej na vzhled kabelu,i když vypadá nepoškozeně.Uvnitř může být přerušený či poškozený korozí,ač to není vidět.Spousta záhadných závad je způsobena právě tím.

punker*
hodnocení

jojo až bude zase lepší počasí tak na to mrknu pořádně,vřera jsem to jen prošplíchl kontakt sprejem a zdá se že výkon neztrácí,otáčky jsou jaké mají být,jen při startu se prohoupne volnoběh,ale zatím jásat nebudu,třeba je to náhoda že dnes byla jízda bez problému

doplněno 02.02.13 12:30:

třeba to vylepší ještě základní nastavení přes diagnostiku :)

 

punker*
hodnocení

tak sem to pročistil znovu a důkladněji + sem prostříkl pár kontaktů (u snímače teploty vody i vzduchu,krokového motorku,potenciometru) a ''kostku'' (spojku) s kabelama,která byla dost zaprasená,ale nevěděl sem jak ji rozpojit tak jen zvenčí.

Po následným seskládání start bez prohoupnutí otáček (ale to bývalo občas i před tím) a při hýbání s drátama taky klid,tak su zvědavej na následující dny,ale byl bych rád kdyby byl problém vyřešen :)

f3n1x

už ani nepamatuju jak dlouho řešim ten samej problem všechno co je zde popsáno vyčištění, sprej na kontakty atd všechno jsem vyzkoušel na chvilku dobrý ale vzhledem k tomu že jsem to zkoušel takto třikrát a problem se za náhodnou dobu stejně projevil znova si nemyslím že je to to pravé řešení. mám podezření že na to má vliv počasí a vlhkost vzduchu takže nejspíš nějaké změny v roztažnosti těch drátů...nezávisle na teplotě : startuji a dalších 5 minut se těším 3000 ot/min na volnoběh, dále v závislosti na teplotě budto ve vlhku a nebo při teplotách nad 30°C někdy i míň během jízdy kolísání otáček kdy mi ručička skáče sama od sebe nahoru dolu, zastavím-li kouknu do motoru při volnoběhu a otáčky opět buď cestujou semtam v pravidelných intervalech nebo prostě jen vyskočí opět na nějakých 2500 - 3000 - pohejbu s kabelama a problem je na pár dní vyřešen. přestože vysoké teploty pokračují. nechápu. Sháním někoho kdo by za rozumnou cenu uměl na zakázku vyrobit kabely zbrusu nové třeba i měděné.

punker*
hodnocení

Odpojil sem konektory od ŘJ prostříkl sprejem na kontakty a samozřejmě to nepomohlo.Tak sem to znovu odpojil kontakty u řídící jednotky sem opatrně očistil jemným smirkem a kontakty v konektorech kabelů sem prošťoural opatrně jehlou znovu prostříkl vrátil pak sem očistil kostřící drát co vede ze svazku na kostru prostříkl přišrouboval a potom ještě konektor co je na fotce (vpravo) je za baterkou nevěděl sem jak to rozpojit a byla kosa tak sem to prostříkl jen tak nahovado a od tý doby bez problému :)doplněno 02.03.13 17:39: foto
Svazky kabelů od ŘJ #2
takjan*

Čistit smirkem je blbost, zrníčka se zadřou a vodivost je v ...

já to dělám jehlivým pilníkem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]