Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Netěsnost víčka expanzní nádržky

Od: punker* odpovědí: 8 změna:

Ahoj. Vadí něčemu když jezdím s netěsným víčkem na expanzce? Po zahřátí jen trochu syčí,ale žádnej extrém :)

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

Vadí tomu, že nedrží přetlak a voda potom vře už při 100°C

doplněno 31.01.13 17:18:

v případě většího zahřátí samozřejmě. Nové víčko je otázka pár korun, já bych nad tím nepřemýšlel a prostě si je koupil :)

 

hodnocení

0x

nevím co máte za auto, ale u mého osmiválcového motoru který pracuje v teplotách cca 105C je i malá netěsnotst znát - vodní okruh je relativně hodně natlakovaný a při netěsnosti víčka může unikat chladící kapalina. Víčko expanzky má tedy 2 stupně, přičemž jeden zabraňuje samovolnému úniku kapaliny přes hrdlo expanzky a druhý odděluje přetlakový ventyl na víčku. Zkontrolujte jestli je víčko správně našroubované a případně doporučuji vyměnit těsnění nebo koupit nové víčko. Je to otázka pár korun a budete mít jistotu, že se s chladícím okruhem a případně motorem nic nestane.. Takový uvařený motor není uplně ideální pro jeho životnost.

 

punker*
hodnocení

jo tak nový víčko koupím to je jasný :) jen jestli s tím můžu jezdit než ho seženu. Je to fiat brava 1.6 16V 76KW

pokud si budeš hlídat teplotu tak bych se nebál s tím jezdit, jen se může stát že trochu kapaliny uteče. Hlavně to nesmí vařit, to je pak průšvih

doplněno 31.01.13 17:31:

mělo by to být OK :)

punker*
hodnocení

drží mi to teplotu na půlce (jak má) teď v zimě i míň,takže pokud to nepůjde do červenýho tak je to vklidu?

ladaadal*

Jojo, teď bych se toho nebál vůbec. Ale nenechávat koupi nového až na léto, čím dřív, tím líp, abys měl klid.

ono dost záleží na tom, jak daleko, jak často a jak dlouho budete jezdit.. je jasné, že když pojedete 2km koupit víčko, že se nic nestane, ale když s autem pojedete přes celou republiku, tak se Vám taky může v půlce cesty stát, že vám vylítá voda a budete vařit. Osobně bych to neriskoval, obětoval těch pár stovek a měl klid v duši :)

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Chladicí soustava je přetlaková,takže pokud víčko netěsní tak vaří při 100°C místo až při 115-125°C a jak píše.p.Stránský-záeží jak dlouhé cesty atd.

Doporučuji ihned vyměnit.lepší investovat nyní cca 100kč než potom několik tisíc do jiného motoru,v tom horším případu!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]