Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spotřeba paliva vs LED osvětlení

Od: jirka2® odpovědí: 41 změna:
avatar jirka2

Možná se zeptám hloupě. Má vliv denní svícení hl. světlama na spotřebu paliva? Při diodovém osvětlení je spotřeba menší? O kolik.?

 

 

41 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar martincakl

Ano, logicky svícení vliv na spotřebu má...jinak to ani být nemůže.

Nicméně na spotřebu to má vliv v řádech desetin(y) litru na 100km.

 

kratast*
hodnocení

2x

vliv to ma. ale 0 0 nic. nepoznate to jednou seslapnete prudce plyn a to co jste 500km setril je pryc. spis nebudete muset tak casto menit zarovky. ja menim zarovky na stilu snad kazde dva mesice . kupuji osramky za 400kc. tam to je znat.

hodnocení

Tvrdil mi to známí,že se hodně ušetří,čemuž jsem moc nevěřil.Žároku H4 jsem měnil po 30 000 Km Osram. Zhasla přímo na technické kontrole Potvora.

cobrak*

To jsou takoví ti magoří, co jezdí ekorally. Ti si vypínají motory na semaforech a nestojí zásadně na brzdách, aby jim nesvítily brzdovky a tak :) Jenže to, co na tom semaforu ušetřili, následným startem zase spotřebují (ještě o něco víc dokonce), nehledě na to, že odchází startér a s těma brzdovkama je to stejně tak :) A se světly také tak.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Neušetříš téměř nic je to v provozu tak zanedbatelné množství že to nemá cenu řešit.

Jinak žárovky téměř neměním- současném asi jednu za 4 roky.v předchozích jsem neměnil vůbec.Pkd se mění ak tu píše žárovky 1x2měsíce a za 400 sta tak asi něco není v pořádku!

kratast*

Autor: @diesel
Datum: 31.01.13 - 15:07
Předmět: RE: Spotřeba paliva

Neušetříš téměř nic je to v provozu tak zanedbatelné množství že to nemá cenu řešit.
Jinak žárovky téměř neměním- současném asi jednu za 4 roky.v předchozích jsem neměnil vůbec.Pkd se mění ak tu píše žárovky 1x2měsíce a za 400 sta tak asi něco není v pořádku!


pokud by jsi trochu rozuměl autoelektrice a popřemýšlel nad tím. tak si polozis otazku kolik najezdis autem rocne (ted uz vidim jak pises ze rocne 50tis a zarovky nemenis- jasny s tim uz pocitam) to je jeden faktor na zivotnost zarovek. a kazdce auto je jine, v nekterych vozech vznika prepeti (jedna se o takovou vyrobni chybu) treba na oktavce jsem menil zarovky jednou za 3 roky u roomstera za rok ani jednou peugeot 306 snad jednou za 10 let. Peugeot 307 kazde dva mesice, fiat stilo kazde dva mesice fabie nikdy. zkratka kazde auto je jine, ma jinak resenou elektroniku a cim vice elektroniky v aute tim je na prepeti nachylnejsi. Zkus se zeptat nejakeho autoelektrikare, on ti to vysvetli. dalsim faktorem na zivotnost zarovky je pocet rozsviceni a zhasnuti, otřesy-tedy po jakych cestach jezdite a pocasi-resp venkovni teplota.

vzdyt co bych vykladal zarovku mate doma v lustru také, tak snad vite jak to s ni je :D

cobrak*

Zastávám se Diesla! Tohle všechno je sice moc hezký, že když je v autě hodně spotřebičů, tak vzniká přepětí a praskají žárovky. Ale výsledek je ten, že pak jede člověk v noci a proti němu jede auto, které na vnitřní straně nesvítí a může se to vymstít škodou na plechách, ale klidně i na zdraví. To, že v autech praskají žárovky, přece není v pořádku. Je sice hezké, že je dnešní auta máme vyrobená tak, že tam je co nejvíc vymožeností (parkovací asistenty, klimatizace, asistent jízdy v pruzích,..), proto, aby je automobilky mohli draze prodat. Ale na druhou stranu si musíme položit otázku, jestli by si radši neměli dát za úkol, než vymýšlet nějaké nesmyslné systémy, které hlásí chodce ve vozovce, kterého stejně vidíme, vymyslet raději něco proti praskání žárovek. Neříkejte mi, že je normální každé dva měsíce měnit žárovku. Nebo si snad myslíte, že, když se automobilky snaží vymýšlet všechno možné na zlepšení komfortu jízdy, je potom dobré, když manažer v saku v hustíém provozu v -15 v prosolené silnici v polobotkách mění žárovku? Myslím, že to si trochu odporuje ;) Ve finále to pak vypadá tak, že ten manažer se na to vys*re, protože se nechce špinit, když se špinil před měsícem a za měsíc by se špinil znova, že to nechá tak, jak to je a pak se někde v noci cestou s práce střetne s nějakým mladým klukem ve Favoritu, který to na úkor stáří jeho vozu nepřežije a manažer si jen "rozbije hubu o airbag." Paradox je na tom ten, že ten mladý kluk v tom Favorita nic špatného neudělal, protože narozdíl od Octavie toho manažera, jemu obě světla svítila...Je to spíš k zamyšlení nad sytémem, proč stále více potkáváme auta, která nesvítí. Hodně jezdím v noci a už se mi hodněkrát stalo, že proti mně vyjelo auto, kterému nesvítily ani obrysovky na straně do vozovky. Neříkejte mi vážení, že Vy nepatříte mezi ty, kteří jezdí jen na jednu potkávačku, tomu se mi nechce věřit, protože by to protiřečelo mým statistikám :-D

k2

Stale vice potkavate polosvitici auta prave kvuli priblblemu systemu denniho sviceni, kdy proste zarovky odchazeji vice, nez kdyz se sviti pouze za snizene viditelnosti.

Proti praskani zarovek automobilky vymyslely xenony a nasledne LED osvetleni. "Klasicka" autozarovka je dnes uz spise na ustupu, je jen otazka casu, kdy se LED svetla objevi i u nejlevnejsich aut...

Systém denního svícení není blbý,je to v nás,protože nedokážeme jezdit ohleduplně!Jinak-druhá věc je ta,že mnoho z nás nemá na nové auto,kde jsou z výroby světla pro denní svícení.

k2

Systém denního svícení není blbý,je to v nás,protože nedokážeme jezdit ohleduplně

To je prapodivny argument. Co ma ohleduplna jizda spolecneho se svicenim? Kdyz nesvitim, nejsem ohleduplny, kdyz si rozsvitim jedu ohleduplne? To je s prominutim strasna kravina. Bud jedu ohleduplne nebo ne, a je jedno zda si pri tom rozsvitim nebo ne.

hodnocení

Když nesvítím tak ostaní řidiči mne nemusí vidět a zavčasu reagovat proto jsem neohleduplný.vůdči jim

jak mě někdo ve dne nemůže vidět? pokud nejste napůl slepý, tak vidite co se na cestě děje a jste schopen rozpoznat překážku na cestě i když zrovna nezáří osvětlením, to same plati pro chodce, cyklisty atd.. což snad ti musí mít čelovku na hlavě zepředu i zezadu aby jste ho viděli? no to potěš panbuh s takovýma řidičema na cestách...

doplněno 01.02.13 13:59:

a co s tím má společného svícení? to že mě oslnuje slunce není problem světel.. a to neni jen při zapadání.. slunko oslnuje i přes den a jako když někdo bude svítit tak lip uvidim na cestu?

hodnocení

Na řidiče s takovým názorem se podívejte večer veTV správách. JÁ JÁ JÁ JÁ A vše ostatní je na houbec.Dnes jsem jel po silnici kde byl úsek 80Km v hodině Jel jsem 90 Km a byl jsem nejpomalejší. Asi opravdu jsem špatný řidič.

k2

Co ma spolecneho rychlost Vasi dnesni jizdy se svicenim? Ostatni nejeli ohleduplne, kdyz byli rychlejsi? To podle Vasi teorie ne, protoze pokud sviti, tak jsou ohleduplni vuci ostatnim:


Když nesvítím tak ostaní řidiči mne nemusí vidět a zavčasu reagovat proto jsem neohleduplný.vůdči jim

hodnocení

Jako řidič když nechápete že když někde je přikázáná nejvyšší rychlost 80 Km a řidiči jedou víc jak 100 Km Tak to jsou ohleduplní k ostaním jen co je pravda.V případě bouračky pak do sebe narazí více aut protože to neubrzdí. Ta 80ka tam má svůj důvod. Se vícením je to taky tak jede li jen s jednim světlem a ještě v noci jen proto ,že se mu nechce měnit žárovku to je taky ohleduplnost.

k2

Cituji Vas: Když nesvítím tak ostaní řidiči mne nemusí vidět a zavčasu reagovat proto jsem neohleduplný.vůdči jim

Proc motate prekroceni rychlosti k povinnosti svit cely den? Pak do toho zapojite bzdeni (tedy bezpecnou vzdalenost). Podle Vaseho vyjadreni nejsou ti co sviti neohleduplni, z toho bych vyvodil, ze jsou ohleduplni.

Pak zacnete se svicenim 1svetlem v noci. Bavime se tu o POVINNOSTI svitit CELY den (ne pouze v noci).

Ja zastavam nazor, ze je to zbytecnost a blbost, Vy to predpokladam povazujete za prospesne, ale obhajit to neumite...

hodnocení

Já zas zastávám názor že už s váma je zbytečné diskutovat vše přetočíte k obrazu svému a nějaký zákon je pro Vás španělská vesnice.Jestli je zákon o svícení celý den tak budu svítit celý den a nebudu kolem toho camrat.

k2

Co pretocim? Napiste kde KONKRETNE jsem neco pretacel k obrazu svemu. Ja Vas pouze citoval a poukazoval na rozpory s Vasi 1.citaci. Proc je pro mne zakon spanelska vesnice? Ja netvrdim, ze neni povinnost svitit cely den, ja jen tvrdim, ze je to kravina.

Pokud tim "camranim" myslite, ze nebudete tuto blbost dale obhajovat, tak prosim...

bavíme se o svícení ve dne tak nemíchejte jabka s hruškama.. co má společného svícení s ohleduplností? já myslím že moc ne.. a rozsvícené světla většinou nehodám nezabrání... to je spíš na tom kdo je za volantem a mírou jeho ohleduplnosti :)

hodnocení

Pánové tady se nemůžem dohodnout zda svítit nebo ne i když je to dané zákonem. Jak byste se dohodli kdyby svícení bylo poviné jen za snížené viditelnosti?Kdy byste zapínali světla? Každý přece sníženou viditelnost chápe jinak. v případě havárky by policajt řekl vy jste nesvítil Je šero,mlha. A řidič no já viděl ještě dobře? Druhý řidič zas bude tvrdit že toho prvního neviděl.


"jak mě někdo ve dne nemůže vidět?"
Už jste někdy jel proti slunci? Zvlášť když je nízko nad obzorem?

To K2-denní se zavedlo,protože byla velká nehodovost,v rakousku jsou ohleduplní a toto nepřineslo pozitivum,tak od toho upustili.U nás to malé výsledky přineslo i přes to,že jsme na silnicích...neohleduplní!

k2

Jak jste prisel na to, ze denni sviceni snizilo nehodovost v CR? Pokud vim, tak od 2.pol. 90.let nehodovost pomalu klesa (s urcitymi vykyvy), pripisovat toto celodenimu sviceni ci prapodivnemu bodovemu systemu je hodne odvazna teorie.

Navic podle Vasi teorie:pokud budeme jezdit ohleduplne(jako rakusaci), je denni sviceni na hovno. Z toho mi vychazi, je deni sviceni je na 2veci a neprinasi zadna pozitiva.

hodnocení

Taková jedna nesvítící žárovka se může značně prodražit. Vlastník vozidla nebo jeho provozovatel je povinen se o něj řádně starat, nečiní-li tak, hrozí mu pokuta a/.... Stejně tak řidič smí užít k jízdě jen takové vozidlo, které je v naprostém pořádku. Když mu nebude auto správně svítit, v případě ohrožení ostatních, což nesvítící světla na levé straně jednoznačně jsou, mu hrozí pokuta od pěti do deseti tisíc korun, zákaz řízení od jednoho do šesti měsíců a jako bonus pět bodů do karty řidiče. Najděte si tedy raději na výměnu žárovky čas.Tak jste potvrdil že auto které nesvítí je špatně vidět Tak to poviné svícení je v pořádku.

ladaadal*

Jirko a jak se to řeší, když obejdu auto, vše funguje bez problémů a po 10ti kilometrech mi praskne žárovka? Samozřejmě to nezaregistruju, jde-li o denní svícení.

hodnocení

Osobně nevím nestalo se mi to policajt by to mohl řešit domluvou nějakou meší pokutou Ale toto je odpověď z motožurnálu. Když rozkliknete ten žlutý odkaz z mojeho minulého příspěvku tak tam je více Záleží na tom, jestli jde o závady, kterými ohrožuje ostatní účastníky silničního provozu. Pokud ano, následuje sankce od 5 do 10 tisíc korun, zákaz činnosti od 6 do 12 měsíců a do karty řidiče přibude 5 trestných bodů," konstatuje Josef Pokorný.

A kdyby se prokázalo, že příslušná závada byla příčinou námi způsobené nehody, pojišťovna by sice veškeré škody z povinného ručení zaplatila, ale následně by měla právo vyplacené částky po nás vymáhat.

sandokancz

Když prostuduješ údaje na blistru (balení) těch žárovek co praskají každé dva měsíce, tak pokud se jedná (a podle ceny to tak vypadá) o Osramky se zvýšenou svítivostí, zjistíš, že životnost těchto "lepších" žárovek je rapidně měnší než u klasických žárovek. V tom případě pak má denní svícení celkem smysl.

 

 

hodnocení

0x
avatar jethro

Jen tak řádově: výkon motoru jsou desítky kilowattů, příkon světel (žárovek) jsou desítky wattů. Takže světla se na spotřebě podílejí bajvoko jednou tisícinou.

Tak desítky watů, říkáš? Jenom přední reflektory mají každý 55 W, to je už 110 W, vzadu obrysovky 2 x 5 W, brzdová světla mají 2 x 15 W, takže je to podle typu vozu cca 150 W. Když si představíme, že denně jezdí v ČR příkladně 1 milion aut v průměru 5 hodin denně, tak ty motory těch aut musí vyrobit 150 x 1 000 000 x 5 = 750 MWh elektrické energie! Při čemž jeden blok elektrárny Temelín má výkon 500 MW. Je to jako by ten jeden blok ETE jel hodinu a půl na benzin nebo naftu! To našim ekoteroristům vůbec nevadí? Z toho je vidět blbost našich poslanců, kteří takový zákon schválili a chytrost Němců, kteří by takový hloupý zákon nikdy nepřijali. I jiné země, které ve dne svítily, už toto nařízení ruší. Domnívá se někdo, že ta auta, která denně vidíme večer v TV zprávách havarovaná nesvítila? Mělo by se to vrátit zpět na předchpozí zákonné ustanovení, kdy se muselo svíti jen při snížené viditelnosti, za deště a mlhy a po setmění, kdy už nebylo možno venku číst novinový tisk.

doplněno 31.01.13 18:27:

A to jsem neuvažoval, s jakou nízkou účinností ty benzinové motory elektrickou energii vyrábějí!

hodnocení

Kolik ušetřím já s obsahem 1.1 Hyunday Atos

55W mají snad dálková světla, která se ve dne nepoužívají a v noci jen občas. A ledky pro denní svícení mají spotřebu nula celá nic. A i kdyby to bylo 150W, v porovnání s výkonem auta je to pořád malý zlomek.

hodnocení

Podle mne aby auto jelo musí se točit motor.A motor točí altenátorem ten vyrábí proud ať se svítí nebo ne El proud pro životnímu prostředí neškodí. Tak že škodí přírodě motorové spaliny a ne denní svícení. Připojený alternátor sice zebere motoru nějakou Kw ale proud je potřeba aby jel Tak to se svícením zas nemá co dělat. Jedině že by alternátor při větší zátěži dával větší odpor mechanický.tak by mohla být větší spotřeba. A na to se ptám. Ohledně žárovek jezdím průměrně 6000Km za rok tak že po 30 000Km se spálila za 6 roku jediná žárovka.

ladaadal*

Samozřejmě, že při větším odběru má alternátor větší zátěž, kdyby to tak nebylo, bylo by to perpettum mobille (nebo jak se to píše), jednoduchý zákon o zachování energie. Proč myslíš, že se stává, že nastartuješ auto, nic se neděje a jak rozsvítíš světla, začne pískat klíňák? Protože alternátor začne klást větší odpor. Ovšem popravdě - výměna žárovek má pramalý vliv na celkovou spotřebu. Je totiž do toho všeho nutno započítat investici do nového okruhu - a to mimojiné dalšího. Osobně nechávám na autě to, co tam je od koupě. I kdybys ušetřil 200,-Kč za rok, spočítej si, za kolik let se ti vrátí investice a kolik dalších let budeš muset jezdit, abys mohl říct - ušetřil jsem 2000,-Kč. Když to spočítáš i s předpokládanou inflací, tak na tom budeš asi tak, jako když koupíš soustruh, který potřebuješ na jednu řemenici a pak ti 20 let hnije ve stodole.


"Jedině že by alternátor při větší zátěži dával větší odpor mechanický..."
Ano skutečně má alternátor větší mechanický odpor při větší zátěži a tudíž musí motor vydat víc energie a tím má i větší spotřebu. Při LED světlech je to ale prakticky neměřitelné.

 

maprof*
hodnocení

0x

Četl jsem výsledky německého auto klubu,kde dělali nějaké výzkumy na toto téma.Zrušením denního svícení se ušetří PHM,žárovky v řádu tisíců euro ročně.Proto se v Německu ve dne nemusí svítit a policie zaměřená na české řidiče,má usnadněnou práci ve výběru aut,které hodlá zastavit,protože Češi tam svítí vesele dál.

 

atubile3
hodnocení

0x

Tak si spočítáme, kolik to teda ušetří.

Na mém autě je spotřeba světel 140Wh.

Mám benzínový motor, který má průměrnou účinnost 22%.

V jednom litru benzínu je 8,89 kWh/l.

Při průměrné účinosti 22% je tedy nám vyjde 1,96 . Obyčejný alternátor má průměrnou účinnost 45%.

Takže 1l benzínu nám vyrobí 0,88kwh.

Za 1h spotřebuje tedy motor 0,16l paliva na svícení.

Při průmerné dlouhodobé rychlosti 50km/h vychází spotřeba na svícení 0,32l na 100km.

Najezdím za rok 50tis km. Takže celková spotřeba benzínu na svícení je 160l benzínu za rok.

Při ceně 36Kč za 1l nám vychází 5760Kč za benzím jen za svícení.

Výpočet není přesný. Je udělán pro názornost. Závěry si udělejte sami.

Závěr je nahradit denní světla ledkama se zanedbatelnou spořebou.

doplněno 31.01.13 19:45:

Nebo pokud je předpokládaná výše pokut za nesvícení < 5000 Kč ročně, tak prostě nesvítit. Vyjde to i tak levněji a navíc si můžeš připadat jako cool rebel.

hodnocení

Když nebudu svítit tak ten altelnátor tam nebude potřeba?

Potřeba bude, ale bude muset vyrobit méně energie, tudíž bude méně zatěžovat motor a následkem toho motor bude mít menší spotřebu.

bude ale ty nechápeš základní věc... když budeš mít odběr proudu tak ten altík bude klás odpor motoru a tímpádem se zvyšuje spotřeba

hodnocení

Chápu to máte pravdu. Jen mi vrtá hlavou ,že motory,alternátory atd.. procházejí vědeckým vývojem tak aby pracovaly co nejhospodárněji tak nějakých 150W zátěže u desítek kilowatu výkonu motoru nemůže ovlivnit spotřebu paliva tak abych to poznal . Možná nějaké mililitry. Samozřejmě 10 milionu aut by ušetřilo ... ale to už jsme někde jinde.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]