Motorový olej kolem svíček-je to problém?

Od: Datum: 29.01.13 01:00 odpovědí: 11 změna: 29.01.13 14:53

Zdravím všechny...včera jsem stříkal kontaktolem fajfky(koncovky kabelů) zevnitř a když jsem je vytáhl,zjistil jsem,že kolem svíček je motorový olej,na fajfkách také trochu...může se tam olej dostávat přes špatné těsnění víka ventilů?Nebo je tam jiný problém?Paradox je,že olej neubývá a motor jede svižně,volnoběh nekolísá...vše v normálu...měl bych se toho obávat?Děkuji vám všem moc za odpovědi.

P.S. Vůz Ford Escort 1.6 benzín 98 díky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: buss®
Datum: 29.01.13 01:05

Všesko je možné, a co těsnění svíček?

Ohodnoceno: 2x
 
Od: pepe83*
Datum: 29.01.13 01:07

Těsnění svíček nevím-nevyndaval jsem je...přišel jsem na to úplně náhodou... *hi*

doplněno 29.01.13 01:10:

Kdyžtak na ně mrknu zítra...na to těsnění svíček-dá se koupit jiné?Nebo rovnou nové svíčky?Ty co tam mám jsou originál motorcraft...díky a dobrou noc :)

Od: ar*
Datum: 29.01.13 02:05

U techto motorů se to stává. Svíčky jsou zapuštěné uprostřed mezi vačkama a když netěsní víko hlavy olej se dostává ke svíčkám. Těsnění svíček je nesmysl, tam se olej stejně nemůže dostat. Vyměňte těsnění víka hlavy. S novým těsněním použijte i Gasket. Nejprve styčné plochy otřít a odmastit.

doplněno 29.01.13 02:14:

Svíčky NEVYNDÁVEJTE. nejprve sundejte víko, aby jste se tam dostal a moh to vyčistit. Když vydáte nejdřív svíčky tak ten bordel nateče do válců. Bez sundání víka to kolem svíček pořádně nevyčistíte.

doplněno 29.01.13 02:22:

Takhle vypadá to těsnění

Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 29.01.13 08:12
avatar

le čeho jste zjisti,že jde o 16V?vždyť byl i osmiventil!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 29.01.13 08:59

Escort ,1600 ccm z roku 1998 a 8 ventil? *sok* ,ale no tak, kde jste takový motor viděl?

Tam se jiný motor než 1.6 16V Zetec nedával, to si nemusím zjišťovat.

doplněno 29.01.13 10:10:

" Takže bez sundavání víka vezmeme arvu a vše napatláme. Tlakovou vodou vymyjeme do čista. Pak sundáme fajfky, demontujeme víko "

Bono, prostudujte si prosím ten motor než něco napíšete. Bez vyndání fajek umyjete motor akorát tak z vrchu, ale určitě né v prostoru svíček. Pokud u tohoto motoru naperu ke svíčkám vodu, budu to pracně vysušovat. Ono, než něco plácnu je potřeba opravdu vědět jak ten motor alespoň vypadá a jak jsou tam svíčky a fajky zasazeny.

doplněno 29.01.13 10:39:

Takhle je tam zasazena fajfka a vedle je fajka vyndaná. Svíčka je zapuštěná 10 cm pod úroveň víka.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bono*
Datum: 29.01.13 14:53

Ono to právě proto umyjeme bez vyndavání fajfek, abychom tam zbytečně nenalili vodu. Umyjeme to proto, abychom nanasvinili prach a špínu na vačky a do oleje. Myslel jsem, že jste pochopil, vidím že ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bono*
Datum: 29.01.13 09:57

Takže bez sundavání víka vezmeme arvu a vše napatláme. Tlakovou vodou vymyjeme do čista. Pak sundáme fajfky, demontujeme víko. Pokud vyndáte svíčky, vyčistíte je a odmastíte zcela izolátory(hadřík s benzinem), nemůžete nic pokazit. Při té příležitosti vyčistěte i fajfky, vně i uvnitř. Po sundání víka očistěte dosedací plochu, vyměnte těsnění, nebo stávající napatlejte těsnícím tmelem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bono*
Datum: 29.01.13 10:00

Takže bez sundavání víka vezmeme arvu a vše napatláme. Tlakovou vodou vymyjeme do čista. Pak sundáme fajfky, demontujeme víko. Pokud vyndáte svíčky, vyčistíte je a odmastíte zcela izolátory(hadřík s benzinem), nemůžete nic pokazit. Při té příležitosti vyčistěte i fajfky, vně i uvnitř. Po sundání víka očistěte dosedací plochu, vyměňte těsnění, nebo stávající napatlejte těsnícím tmelem.Pro 100 procentní utěsnění je nejlépe těsnění vyndat, celé zkusit trochu odmastit a tmel použít z obou stran.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 29.01.13 11:32
avatar

Právě proto se ptám.Fordy neznám ani se o ně nezajímám ale dle wikipedie se montoval do posledních dvou řad generací i 8V!Ale může tam být chyba.

doplněno 29.01.13 13:59:

To Ar díky za objasnění To nemělo ýt jako podcenění nebo tak ale jen a pouze dotaz!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ar*
Datum: 29.01.13 12:26

Nevím sice co uvádí Wikipedia, ale od roku 1992 se motor CVH do Escortů nedával, alespoň né do evropských. Možná v jžní americe a nebo v Turecku pod názvem Otosan.

Ono i stěma posledníma generacema je to zapeklité. Někdy se uvádí poslední model jako MK VII a jindy jako MK VI kdy se pátá verze dělí na "a" a "b". V tom 92 roce byl totiž malý Facelift a začala montáž již zmíněných 16V motorů. Nejprve jako 16V DOHC později pod označením Zetec přímo na víku hlavy.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: pepe83*
Datum: 29.01.13 12:50

Jde o 16 ventil,mám to vzádu na kufru i v TP ;) Pro Diesel...

doplněno 29.01.13 12:57:

Pro AR: Díky moc,je vidět,že se vyznáte a umíte poradit...tleskám... *palec*

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.