Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Motorový olej kolem svíček-je to problém?

Od: pepe83* odpovědí: 11 změna:

Zdravím všechny...včera jsem stříkal kontaktolem fajfky(koncovky kabelů) zevnitř a když jsem je vytáhl,zjistil jsem,že kolem svíček je motorový olej,na fajfkách také trochu...může se tam olej dostávat přes špatné těsnění víka ventilů?Nebo je tam jiný problém?Paradox je,že olej neubývá a motor jede svižně,volnoběh nekolísá...vše v normálu...měl bych se toho obávat?Děkuji vám všem moc za odpovědi.

P.S. Vůz Ford Escort 1.6 benzín 98 díky.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

buss
hodnocení

2x

Všesko je možné, a co těsnění svíček?

pepe83*
hodnocení

Těsnění svíček nevím-nevyndaval jsem je...přišel jsem na to úplně náhodou... *hi*

doplněno 29.01.13 01:10:

Kdyžtak na ně mrknu zítra...na to těsnění svíček-dá se koupit jiné?Nebo rovnou nové svíčky?Ty co tam mám jsou originál motorcraft...díky a dobrou noc :)

ar*

U techto motorů se to stává. Svíčky jsou zapuštěné uprostřed mezi vačkama a když netěsní víko hlavy olej se dostává ke svíčkám. Těsnění svíček je nesmysl, tam se olej stejně nemůže dostat. Vyměňte těsnění víka hlavy. S novým těsněním použijte i Gasket. Nejprve styčné plochy otřít a odmastit.

doplněno 29.01.13 02:14:

Svíčky NEVYNDÁVEJTE. nejprve sundejte víko, aby jste se tam dostal a moh to vyčistit. Když vydáte nejdřív svíčky tak ten bordel nateče do válců. Bez sundání víka to kolem svíček pořádně nevyčistíte.

doplněno 29.01.13 02:22:

Takhle vypadá to těsnění

Motorový olej kolem svíček-je to problém?

le čeho jste zjisti,že jde o 16V?vždyť byl i osmiventil!

ar*

Escort ,1600 ccm z roku 1998 a 8 ventil? *sok* ,ale no tak, kde jste takový motor viděl?

Tam se jiný motor než 1.6 16V Zetec nedával, to si nemusím zjišťovat.

doplněno 29.01.13 10:10:

" Takže bez sundavání víka vezmeme arvu a vše napatláme. Tlakovou vodou vymyjeme do čista. Pak sundáme fajfky, demontujeme víko "

Bono, prostudujte si prosím ten motor než něco napíšete. Bez vyndání fajek umyjete motor akorát tak z vrchu, ale určitě né v prostoru svíček. Pokud u tohoto motoru naperu ke svíčkám vodu, budu to pracně vysušovat. Ono, než něco plácnu je potřeba opravdu vědět jak ten motor alespoň vypadá a jak jsou tam svíčky a fajky zasazeny.

doplněno 29.01.13 10:39:

Takhle je tam zasazena fajfka a vedle je fajka vyndaná. Svíčka je zapuštěná 10 cm pod úroveň víka.

Motorový olej kolem svíček-je to problém? #2
bono*

Ono to právě proto umyjeme bez vyndavání fajfek, abychom tam zbytečně nenalili vodu. Umyjeme to proto, abychom nanasvinili prach a špínu na vačky a do oleje. Myslel jsem, že jste pochopil, vidím že ne.

bono*

Takže bez sundavání víka vezmeme arvu a vše napatláme. Tlakovou vodou vymyjeme do čista. Pak sundáme fajfky, demontujeme víko. Pokud vyndáte svíčky, vyčistíte je a odmastíte zcela izolátory(hadřík s benzinem), nemůžete nic pokazit. Při té příležitosti vyčistěte i fajfky, vně i uvnitř. Po sundání víka očistěte dosedací plochu, vyměnte těsnění, nebo stávající napatlejte těsnícím tmelem.

bono*

Takže bez sundavání víka vezmeme arvu a vše napatláme. Tlakovou vodou vymyjeme do čista. Pak sundáme fajfky, demontujeme víko. Pokud vyndáte svíčky, vyčistíte je a odmastíte zcela izolátory(hadřík s benzinem), nemůžete nic pokazit. Při té příležitosti vyčistěte i fajfky, vně i uvnitř. Po sundání víka očistěte dosedací plochu, vyměňte těsnění, nebo stávající napatlejte těsnícím tmelem.Pro 100 procentní utěsnění je nejlépe těsnění vyndat, celé zkusit trochu odmastit a tmel použít z obou stran.

Právě proto se ptám.Fordy neznám ani se o ně nezajímám ale dle wikipedie se montoval do posledních dvou řad generací i 8V!Ale může tam být chyba.

doplněno 29.01.13 13:59:

To Ar díky za objasnění To nemělo ýt jako podcenění nebo tak ale jen a pouze dotaz!

ar*

Nevím sice co uvádí Wikipedia, ale od roku 1992 se motor CVH do Escortů nedával, alespoň né do evropských. Možná v jžní americe a nebo v Turecku pod názvem Otosan.

Ono i stěma posledníma generacema je to zapeklité. Někdy se uvádí poslední model jako MK VII a jindy jako MK VI kdy se pátá verze dělí na "a" a "b". V tom 92 roce byl totiž malý Facelift a začala montáž již zmíněných 16V motorů. Nejprve jako 16V DOHC později pod označením Zetec přímo na víku hlavy.

pepe83*

Jde o 16 ventil,mám to vzádu na kufru i v TP ;) Pro Diesel...

doplněno 29.01.13 12:57:

Pro AR: Díky moc,je vidět,že se vyznáte a umíte poradit...tleskám... *palec*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]