Netěsnost těsnění hlavy Fabia 1.4MPi

Od: Datum: 28.01.13 22:07 odpovědí: 8 změna: 04.03.13 06:59

Mám Fabku 1.4MPi uj. 130tiskm, od podzimu registruju úbytek chl. kapaliny v množství 1dc (v nádobce z maxu tak centimetr pod min min. po najetých cca 300-400km). Nikde neteče ven i vodní pumpa aokolí je suché, ovšem pod víčkem oleje narůstá světlý maz.

Takže to tipuju na netěsnost pod hlavou,,,,sám jsem ale staré těsnění hlavy ještě neviděl, předpokládám že bude zatvrdlé teelným namáháním...

DOTAZ: Bude mít těsnění pod hlavou po 12 letech ještě nějakou pružnost a pomohlo by tedy krátkodobě pomoci proti ztrátám chladičky přitažení (dotažení) šroubů hlavy...? Má s tím někdo praktickou zkušenost, zda to má smysl zkoušet?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mowla*
Datum: 28.01.13 22:19

Jestli máš momentový klíč a dobrodružnou povahu, můžeš to zkusit... :-D

Já bych to dal servisu...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.01.13 22:27
avatar

není možný že to třeba uniká okolo vodní pumpy?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 28.01.13 22:38
avatar

Nepprve bych zjistil zda je opravdu fouklé těsnění!Kapalina ubývá a přbyl také oil?Ten šlem na víkčku oilu nemusí být nutně diky chl.kapalině,jakou má barvu olej na měrce-je hnědočerná až černý nebo spíše do šeda.chl.kap.může téci aniž to uvidíš-ale toto lze prověřit-utěsní se chladič (třeba kork.špuntem s ventilkem z duše) a pumpičkou natlakuje na max povolený tlak! na to pozor a nech být do rána-pak se změří tlak a při rapidním úbytku půrojít hadice,spoje atd -ael asi bude někde mokro,které se při zahřátém motoru vypaří a nevidíte to!

Pokud bylo v prvovýrobě použito kvalitní těsnění, a vše je jak má být (namátkou- nehonit studený,neuvařit ,měnit olej a další náplně jaké jsou doporučeny a ve správných intervalech) tak těsnění musí vydržet totéž co celý motor!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: sonda
Datum: 03.03.13 23:06

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně netěsnosti hlavy motoru. Na školní praxi jsme zkoušeli těsnost hlavy motoru tak že jsme vzali sondu na měření výfukových plynů a strčili jsme jí do nádržky na chladící kapalinu, a měřili jsme obsah uhlovodíků (HC). Já akorát nevím z čeho by se ty uhlovodíky při netěsnosti hlavy vzali v té chladící kapalině, jestli z oleje nebo z benzínu nebo ze spalin.

Předem děkuji za odpověď

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.03.13 06:59

ze spalin, ale myslím si pokud tam něco jde, tak to jde lehce poznat vizualně...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: hombre*
Datum: 28.01.13 22:54

Doplnění: ...tak samo že jsem prošel všechny spony a vodní pumpu - dělal jsem to v létě 2012 kdy jsem mě "zaolejovaná" kapalina a fake-hlášky kontrolky stavu hladiny (byla plná, ale sensor hlásil chybu=řvalo to na palubce , tohodle problému sem se zbavil, ale narůstá ten úbytek...a zvyšuju bod zmrznutí chl. kapaliny...

Prostě nikde nic neteče, a kromě toho šlemu pod víčkem nepozoruju problém...

Od: hombre*
Datum: 28.01.13 22:57

Doplnění: ...tak samo že jsem prošel všechny spony a vodní pumpu - při výměně chlad. kapaliny v létě 2012 kdy mě "zaolejovaná" kapalina a fake-hlášky kontrolky stavu hladiny (byla plná, ale sensor hlásil chybu=řvalo to na palubce) donutila to udělat , tohodle problému sem se zbavil, ale narůstá ten úbytek...a zvyšuju bod zmrznutí chl. kapaliny...

Prostě nikde nic neteče, a kromě toho šlemu pod víčkem nepozoruju problém...

Od: laybor*
Datum: 28.01.13 23:12

Při těchto kilometrech je u 1.4 uplně normální že je v háji těsnění pod hlavou,

vyměnit jej.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.