Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak bezpečně načipovat diesel

Od: rapid® odpovědí: 15 změna:

Dorý den chtěl by jsem se zeptat kdy (v kolika km nejdříve a njpozdeji) načipovat octávii 1.9 tdi 77kw? má najeto 64 tisic km a 2 roky stará už po záruce..
dale by jsem se chtěl zeptat jestli je to bezpečné a kde to nechat udelat aby to bylo co nejbezpečnejší pro motor (spojku,převodvku atd)? TDI chip,Cimbu?
Máte nekdo s timto motorem po chipu nejakou zkušenost? na kolik to lze nejvíce načipovat aby nehrozilo poškozeni? je 70- 90 nm a zhruba 30 % kw (asi tak 25 kw) vubec znát? jde mi halvne o ten Krouták na přediždení ne že by to bylo slabí serie ale lepší krouták se hodí vždycky, o rychlost mi nejde jen o pružné zrychlení ;)

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kratast*
hodnocení

2x

ja vsem rikam ze si to meli rozmyslet kdyz kupovali auto a meli si priplatit a koupit silnejsi nebo jinou znacku s jinym motorem.

nedoporucuji chipovani. ano bezne se to dela, ale vyrobce ma auto vyladeno vuci vykonu motoru. mas tam nejakou spojku ktera je dejme tomu primo umerna vozu o vykonu 85kw( vyrobce ma trochu naddimenzovano) a ted tomu das 100kw dokazes si predstavit co ta spojka zaziva a jak dlouho asi vydrzi. a to je se vsemi dily. pocitej s tim ze ti i vzroste spotreba.

ja davam *stop* chipovani.

presne to same udelal kolega z prace tu samou oktavki chipnul (nevim na kolik) a od te doby se sr... tak sla do sveta.

já bych se toho nebál... pokud s tím nebudeš jezdit věčně podlahu tak to vydrží v pohodě.. kdyby se to tak strašně sralo tak by to asi nikdo nedělal.. a není vubec pravda že vzroste spotřeba.. pravě že jak s tím bude jezdit normalně tak ta spotřeba ještě klesne...

 

artik*
hodnocení

0x

Cimbu né jel bych do dieselpoweru

 

hodnocení

0x
avatar clayman

nechal jsem si auto načipovat a na brzdě to udělalo jen 5% výkonu, kroutící moment si nevybavuju. Pocitově je to jiné auto, daleko větší raketa. Větší výkon jsme nedělali kvůli automatické převodovce - dali jsme to na udávany vykon výrobce u nového, které mělo po 5 letech -5%. Zvukový projev je taky jiný, 2 roky jezdí bez problému.

 

nu*
hodnocení

0x

a koho budeš předjíždět? Zvýšení výkonu motoru zamenená vždy zvýšení spotřeby palivy a vždy riziko že to načipuje nějaký jouda který tomu nerozumí...

Auto prodej a kup si jiné s motorem 125kW. pokud chceš rychlé saze...budeš jezdit za 8, 5 litru a předjíždět osdtatní...a nsotalgicky vzpomínat na doby jakop to bylo, když jsi jezdil za 5 litrů...

Lidé chtějí pédéčko 77 kW, tal jim to prodej a udělej si radost něčím silnějším...

bono*

Ono ani žádné čipování neexistuje. Pouze se zkreslí údaj senzoru, třeba snímajícího teplotu vzduchu na vstupu do motoru. To se může udělat zmatením ŘJ, nebo přidáním krabičky(odborně powerboxu), ve kterém je odpor, dělající klamný údaj čidla teploty vzduchu. Tak jako většina věcí v ČR, je i toto primitivní podvod, ale má to ale spoustu kupců. V každém případě je úprava na úkor životnosti motoru.

9giryli

Mám tu před sebou na stole programátor EEPROM. Takže když přepisuji v paměti palivové mapy, mapy předstihu... atd tak mi chceš říci, že to neexistuje. A že jsem si to kupoval na nic? *frajer*

bono*

Ano, pouze upravujete (zkreslujete) údaje z čidel. Nic jiného ani nemůžete.

to je hrozná hovadina... tohle dělají power boxy... my o voze a vy o koze...

 

nu*
hodnocení

0x

každý kdo alespoň jednou rozebral motor z auta nebo motorky musí vědet, jak vypadá ojnice, hlava válce-ů, spojka, setrvačník , poloosy atd...

Je logické, že výrobce vyrábí motory tak, aby měli nějakou rezervu, například ojnice vyrobí tak, aby vdržely požadované zatížení, plus aby měly nějakou rezervu...Teoreticky tedy "střeva" motoru a další součásti vydrží i vyšší zatížení ve srovnání s podmínkami, v jakých pracuje běžný sériový motor...Otázka tedy nestojí tak, zda je nějaký "tuner" schopen upravit software, to zvládne i moje malá dcera, která sedí u PC pořád a prgramuje, otázka stojí tak, co se stane s motorem, pracujícím v režimu vyššího zatížení, co se stane se setrvačníkem, jak zareagují poloosy na vyššíé krouťák atd...

Já tvrdím, že auto takto "přečipované" ze 77 kW na 125 kW vydrží při šetrném způsobu jízdy tak půl roku...

Zkuste mi to vyvrátit...nebo mi sem naskenujte veškerou dokumentaci od výrobce k ojnicícm z motoru 125 kW a 77 kW, rád bych našel jeden nebo dva rozdíly v jejich vlastnostech...

Závěrem - tunerem nemůže být každý, ale jen člověk, který má všechny potřebné informace od výrobce, výsledky zkoušek konkrétního daného vozidla...od takového člověka bych se možná nechal přesvědčit, že optimální je zvýšení výkonu cca o 6-9 procent, aby se to neproevilo na životnsoti motoru, respektive pokud je životnost motoru 1.9 TDi PD/77 kW odhadovaná výrobcem například na 750 tisíc km, sníží se tímto zásahem na 500 tis km..v vzhledem k vyššímu namáháíní všech součástí...ale to už bude mít auto někdo jiný, nebo tolik nenajezdíte ani do důchodu...

Samozřejmě že požadované informace od výrobce, o kterých sjem psal, nikdy nezíská Lojza z Bukvic, ketrý si koupil noťase a cédéčko na aukro za litr

Chce to tedy komplexnější pohled, úprava EPROM není vše

většinou se dělají optimalizační chipy, které nijak nepřetěžují motor... nevím kde jsi přišel na to že se to chipuje na 125kw.. to už se nebavíme o optimalizačním ale vykonovem.. a taky motor je osazeny určitýma komponentama, které mají určitý výkonový strop...takže pokud by chtěl z toho vytahnout co nejvíc, tak by musel dát lepší turbo a trysky, spojku a kdo ví co... pokud to auto ladí, člověk který tomu opravdu rozumí , tak se není čeho bát... já myslím že problem není chip, ale problem je jak se s autem zachází a jak se o něj kdo stará ...ale doporučuji ti načíst si nějake fora o této problematice, je tam dost praktických zkušeností, než tady chytračit a vařit z vody...

toro999

chipování nevadí,sám mam 1,9 oktávku udělanou na 230kw.Chiptuning,vstřiky,lehkej setrvák a keramická spojka,dvě turba a už mam najeto 25tis km a ještě mně nikdo nepředjel.

 

vesi350
hodnocení

0x

u takto "nového" auta bych se chipu vůbec nebál! pokud je to v rozumné výši. do dieselpoweru bych taky nejezdil, ty jsou drahý. ale v Kladně je jedna firma, která toto dělá, dokonce i se zárukou za určitých podmínek myslím, jde o velice solidní komplexní službu za výbornou cenu. takže bych si to u nich na webu pročetl a vybral si z několika variant nastavení motoru a popřípadě zajel. U mojí Oc. sem to zvažoval, úpravu z 81kW na 103kW, ale vzhledem k tomu že mám přes 200 000km nebudu zbytečně riskovat:)

erikch*

obecně je pravdou,že identické motorizace jsou i výrobcem samotným různě nastaveny-a to jak z pohledu prodejního trhu,tak třeba emisních limitů atd. Poměrně nenáročnou úpravou mající smysl je třeba větší intercooler,co se životnosti týče vyměnit poruchové turbo s nastavitelnými lopatkami za nesmrtelnou obtokovou klasiku atd. To jsou věci za relativně pár kaček,šikovnější kutil i samodoma vymění a hned jsme trošku jinde...Pak je sekce takového průměru ,v desítkách tisíc,kdy už se musí měnit x věcí-jak už výše zaznělo třeba keramika spojka,vstřiky,plnění,komplet svody atd. atd.No a pak je řekněme high ladění,jenže to už jsou rakety...Je pravdou,že nafta se nechá teoreticky neomezeně ladit,ale pokud už chci "soutěžit",pak má smysl ladit benzínový motor-nebo koupit nějakou klasiku,např.M5 s 3.6 řadová šestka ručně vyráběným motorem a 320 kobylama v atmosféře...Nebo za nějakých cca.50-60 tisíc se nechá oturbovat(a je to už pár roky osvědčeno) klasika 2.5 R6 a je to na nějakých 300 koních-v klasické E30 je to neskutečný nářez a jak frajeři s Panamerama turbo čučej,když jim nařeže stará E30 Bafík...

bono*

Ono vám to nařeže neočipovanej Tuareg V10, nebo benzinovej V12. Je otázkou, zda vyhánět nějaký chudáky motory do absurdních výkonů, není li lepší si rovnou silnější auto koupit. Pokud budete chtít machrovat, sundejte si cedulku s motorizací.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]