Co se dá dělat s ČKP

Od: Datum: 23.01.13 20:11 odpovědí: 8 změna: 24.01.13 16:12

Dobrý den, prosím o radu. Invalidní dcera měla vozidlo, zakoupené z peněz Městské části Prahy. Po pěti letech došlo k poruše motoru (červen 2010) a požádali jsme o příspěvek na úhradu opravy. Odpovědi - záporně - jsme se dočkali po mnoha urgencích po 13 měsících. Vozidlo stálo na dvoře servisu a protože k vyjádření stále nedocházelo, bylo přesunuto na komunikaci před servis. Technické služby nás vyzvaly k odtažení vraku, přes dokazování, že se o vrak nejedná - vozidlu jsme právě proto ponechali SPZ a mělo i platnou technickou konrolu nám bylo řečeno, že musí pryč. Na radu Městské části bylo přetaženo na parkoviště mezi domy, nestálo tedy na komunikaci - přesto bylo odtaženo a sešrotováno. Následně jsme odbrželi od ČKP výzvu k úhradě 8800 Kč za nezaplacené povinné ručení. Přestoýe jsme předložili kopii žádosti o opravu a potvrzení servisu, že vozdilo není pojízdné, byl případ předán EOS a ta nám hrozila exekucí, až jsme přistoupili na splátkový kalendář, Že se jedná o invalidního člověka je naprosto nezajímalo.

Protože dcera vozidlo potřebuje, náš syn zakoupil 21.6.2010 ojeté vozidlo a poskytl jí je k užívání . Pojistné ručení bylo ten samý den uzavřeno u Directu a protože jíá jsem byla provozovatel, požádala jsem o změnu smlouvy, která byla provedena.

Byla jsem tedy velice překvapena, když nyní se opět ozvala ČKP s žádostí o 1750 Kč - neuhrazené pojistné ručení. Protože jsem obě smlouvy měla v ruce, zavolala jsem jim a sdělila, žed se pravděpodobně jedná o omyl. Za tři měsíce přišel vymahačský dopis tentokrát od firmy Transcom. Znovu jsem jim sdělila, o co se jedná a bylo mi řečeno, abych se obrátila na ČKP. Tam mi sdělili, že smlouvy jsou platné, nicméně Direct prý aktivoval až smlouvu druhu a ať se obrátím na Direct. . Tam mi sdělili, že první smlouvu neaktivovali a ať urychleně zaplatím, než bude situace ještě horší. Co můžu dělat?

Díky za radu.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 23.01.13 21:16
avatar

ratira

jde o dva případy. Bohužel bez podrobností nelze sdělit přesnou obranu. jen v prvním případě jste vozidlo prokazatelně provozovali, sama to přiznáváte a tak musíte uradit sankce.

Druhý případ, je málo nepřesností..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.13 21:33

1. Vozidlo bylo dcery a ta se měla o něj starat jako o svůj majetek. Nechápu proč to nechala zajít tak daleko, že bylo sešrotováno. To že něco vlastním znamená, že mám i nejaké povinnosti vůči státu a ostatním spoluobčanům. Ne hrát mrtvého brouka.

2. Pokuď bylo zjevně trvale technicky nezpůsobilé k provozu, tak dle zákona o odpadech se jedná o vrak. To že má značky je v tomto případě jedno.

3.Parkoviště mezi domy bylo nejspíše také součástí pozemní komunikace. Záleží ale jak je pozemek veden. V každém případě jste tam ale odtáhly vrak - nebezpečný odpad. Proto byl odtažen a zlikvidován.

V prvním případě zaplaťte. Není možnost uniknout. Vše je perfektně zdokumentováno městkou částí Prahy, takže hrát si na neprovozování není možné.
doplněno 23.01.13 21:34:

Druhý případ je celý zmatečně napsán a vůbec jsem ho nepochopil.
doplněno 23.01.13 22:22:

@milancukrar nebo které je zjevně trvale technicky nezpůsobilé k provozu (dále jen "vrak"),
Nikde jsem nečetl, že by vozidlo bylo nové, když ho kupovali.
Protože státní příspěvky nikdy nestačí na vozidlo nové, tak si spíše myslím, že se jednalo o vozidlo starší. Ale v zásadě je to jedno. Myslím si, že zástupce města (např. MP) byla případ řešit na místě. Protože hned vedle stojí ten servis, tak si mohli myslet, že to vozidlo je odsuď. Tak se tam šli zeptat. Když jim potvrdili, že vozidlo je trvale nepojízdné(a určitě částečně rozebrané - proč by to také skládali, když nedostali zaplaceno) a tedy technicky nezpůsobilé k provozu, tak dělali co měli. A nebo to také mohlo být na podnět toho servisu, aby jim to tam nepřekáželo a nemuseli se na to dívat. Vůbec bych se tomu nedivil.
doplněno 23.01.13 22:27:

Délků stání na pozemní komunikaci může upravovat místní vyhláška. Nejsem pražák, tak nevím co tam mají a hledat se mi to nechce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.01.13 21:38
avatar

andělíčku, musím s Vámi polemizovat.

bod č.2

zjevně trvale technicky nezpůsobilé k provozu ...prosím o definici tohoto pojmu a kde se opíráte o tento fakt. Vozidlo 4 roky nové, je den po propadlé technické. Kolik dní může podle Vás stát na komunikaci? Jak se pozná že je to vrak?

Jinak s Vámi souhlasím..

doplněno 24.01.13 07:43:

Andělíčku, díky za vysvětlení. Právě že slova " trvale technicky nezpůsobilé" je těžko vykladatelné paušálně. Určitě se shodneme, že vozidlo, které vypadá že se rozsype stářím, bude zřejmě vrak. Oproti tomu druhý extrém teoretický, nové vozidlo po 4 letech přestane mít platnou technickou a tím pádem je technicky nezpůsobilé. Určitě se opět shodněme, že toto není vrak.

Teď je ale na konkrétním případě, kdy se z toho vozidla stane vrak.

Děkuji ještě jednou za vysvětlení.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ratita*
Datum: 24.01.13 16:06

Dcera má ZTP/P na duševní nemoc - autismus. Proto jsme se o vozidlo starali my. Vozidlo bylo desetileté, ale zachovalé a opravitelné, na komunikaci stálo 3 něsíce.

Technické služby nás vyzvaly k odstranění vraku, komunikovali jsme s nimi, vysvětlovali situaci a jediná rada byla - dejte si tp na zahradiu (kterou nemáme, to už by tam bylo).

Druhý přápad - syn zakoupil vozidlo na své jméno a na jeho jména byla uzavřena první smlouva - v den koupě 21.6.2010, O 4 dny později jsem do Directu volala já, sdělila, že budu provozovatel a obdržela jsem smlouvu novou na mé jméno. Částka byla hned uhrazena, Takže postup Direcdtu, že aktivovali smlouvu druhou a postup ČKP, že pojistné ručení na dobu od 21.6.2010 do 2.7.2010 nebylo sjednáno nechápu.

Od: nu*
Datum: 23.01.13 22:26

no k té činnosti obcí při nakládání s opuštěnými, odstavenými auty máme rozsudek nejvyššího soudu, jde o to na kde, kdy, jak dlouho, na jakém pozemku či v jakém prostoru vozidlo stálo a jaký byl důvod výzvy k odtažení, vůbec bych se nedivil kdyby si stěžovali obyvatelé okolních bytů či domů že na jejich parkovišti stojí více než rok nepojízdné cizí auto která zabírá jedno parkovací místo atd...předpokládám že jste byly vyzvány a upozorněny písemně, také tam bylo uvedeno že pokud do 2 měsíců nezareagujete bude auto na náklady města odtaženo a sešrotováno...což mimochodem umožňuje zákon z důvodu zániku povinného ručení...bůhví jak to bylo...po splnění zákonných podmínek , když je vypátrán majitel a vyzván a nezareaguje může měmsto prohlásit auto za autovrak za splnění zákonných podmínek a dát sešrotovat...atd

pokud jde o první část otázky, je nutné do měsíce zareagovat a sdělit ČKP že auto nebylo provozováno v rozporu se zákonem, povinnost uhradit povinné ručení proto nikdy nevznikla

pokud jste to neudělaly skončí to u soudu, a i pokud soud neprohrajete, může vám uložit povinnost uhradito náklady řízení s ČKP půl napůl, protoe kdyby jste zareagovaly nemsuela ČKP dýál vést řízení a nevznikaly by jí další náklady atd...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ratita*
Datum: 24.01.13 16:12

My jsme na výzvu reagovali okamžitě, vysvětlovali situaci, že se jedná o vozidlo pro invalidu, že čekáme už od července 2010 na vyjádřrení mšstké části Prahy a následně i Magistrátu. Jediná odpověď byla - máte dva měsíce, dejte to někam na zahradu, výjimky z pravidla nejsou. Kdybych neměla strach, že právě nez SPZ bude vozidlo za vrfak považováno, sundala jsem je a dala do depozita a nemusela teď platit skoro 9000,- Kč.

Mimochodem, víte něko, proč vymahačské firmy posílají formuláře s žádostí, abyste podepsali, že uznáváte dluh a s placením souhlasíte? Ten jsem tedy nepodepsala.

Datum: 24.01.13 11:56
avatar

CKP jsem nikdy nic nezaplatil , vzdy jsem je poslal do dza , mate-li smlouvu od nakeho data a ktomu datu i smlouvu o pojistce tak co chce CKP resit?! Vy jste splila to co jste mela tak klidne bych sel i do soudu... A ten prvni propad je nake divne , aby to odtahli a jen tak sestrotovali , kdyz to ma SPZ a neni to vrak ...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd*
Datum: 24.01.13 14:38

Doba kdy stálo v servisu (mimo veřejně přístupnou komunikaci) = po tuto dobu vozidlo nebylo provozováno. Pokud to ČKP doložíte, tak za toto období nemusíte platit.

Doba kdy stálo na veřejně přístupné komunikaci a nebylo pojištěno = musíte zaplatit, zaplaťte co nejdřív.

Nové auto a smlouvy o pojištění - je třeba víc detailů, přesné znění smlouvy, kdy a co jste změnila atd. Pokud je platná smlouva a pojistné bylo zaplaceno, tak má problém pojišťovna a ne vy.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.