Nejste přihlášen/a.
Nevíte kdo zaplatí výjezd policie a hasičů k dopravní nehodě a vytáhnutí vozidla z příkopu?Jde to přes pojišťovnu nebo to platí viníci ze svého? Děkuji Cesmína
Výjezd PČR se neplatí, platí se jim příp.pokuta. U HZS je rozdíl, jestli se jedná o záchranné nebo likvidační práce. Jsou-li záchrané (odpojení AKU, vyproštění osob,..), neúčtuje se. Jsou-li likvidační (to už je např.vytažení vozidla z příkopu), platí viník nehody. Viník je ten, koho určí PČR (např. u nehody 2 aut), z jeho zákonného pojištění se řeší platba hasičům za provedené likvidační práce.
Záleží tedy, jestli jste vjel do příkopy sám vlastní vinou a nemáte havarijní pojištění. V tom případě si zaplatíte vše sám. Přijeli-li jen HZS a PČR a vytažení neprováděli, neplatíte nic. Vytáhli-li Vás, zaplatíte HZS práci hasičů, počet najetých km, příp.práci hasičské techniky. Záleží taky na přístupu některých hasičů, každému se nechce papírovat a vykazovat likvidační práce, tak práci udělají "neoficiálně". Snad jsem to popsal trochu srozumitelně.
Orientační ceník (ceny jsou už možná malinko jiné)
Technika |
|
|
cisternová automobilová stříkačka |
|
|
výšková technika |
|
|
automobilový jeřáb, vyprošťovací automobil |
|
|
dopravní automobil |
|
|
technický automobil |
|
|
kontejnerový automobil |
|
|
osobní automobil |
|
|
motorová stříkačka |
|
|
motorová a rozbrušovací pila |
|
|
elektrocentrála a jiné agregáty |
|
|
plovoucí čerpadlo |
|
|
přetlakový ventilátor, odsavač kouře |
|
|
člun s motorem |
|
|
vysokozdvižný vozík |
|
|
Příslušníci HZS ČR |
| |
průměrný hodinový služební příjem (a s ním |
| |
Spotřebovaný materiál celkem | hodnota v Kč | |
|
| |
ostatní spotřební materiál a náklady |
|
* U započaté či nedokončené motohodiny a hodiny práce se sazba zaokrouhluje na celé ¼ hodiny.
** Konkrétní materiál a jeho ohodnocení a ostatní náklady rozepsat na samostatné příloze, v tabulce
celkovou částku.
*** Na následující roky bude ceník upřesňován oznámením náměstka generálního ředitele HZS ČR
pro IZS a operační řízení ve Sbírce interních aktů řízení generálního ředitele HZS ČR.
rimla, hm, divné, ale ještě jsem neslyšel, že by někdo platil hasičům za pomoc při nehodě. Po přečtení věty "tak práci udělají "neoficiálně"."
je mi to jasné,... nic takového se neděje..
Pracuji jako hasič, tak o tom něco málo vím. Ten ceník je z roku 2010, zhruba od té doby se zavedlo placení za likvidační práce. Je to na malinké vyrovnání stále se snižujícího rozpočtu HZS. Likvidační práce by měly dělat soukromé firmy, které si to samozřejmě také nechají zaplatit, pro HZS je prioritou záchrana lidí a majetku. HZS tím snižovala výdaje pojišťovnám. Snahou je zavést podobný systém, jaký je např.na Slovensku, kde pojišťovny paušálně odvádí nějaké procento do rozpočtu HZS, a poté by odpadlo vykazování likvidačních prací. Dnes může být odhadem na 10nehod plácnu 5 vykazovaných likvidačních prací (úklid vytečeného oleje, zametení cesty,...).
A veřte, že pro obyčejného hasiče je vykazování likv.prací práce navíc, z které nic nemají. Musí si nechat podepsat souhlas o provedení likv.prací (viník je povinen si po sobě např.vozovku uvést do původního stavu, málokdo u sebe ale vozí sorbent, metlu,..). Popsat podrobně zprávu o zásahu, vyplnit formulář, kde sepíše použitý sorbent+techniku+kilometry+čas práce hasičů..., zjistit si od PČR číslo jednací, uvést viníka,.. a předává to do kanceláře, odkud se to občas vrátí (zjištěné nedostatky doplnit...).
Jak my říkáme, zásah se provede třeba za půl hodiny, ale další 1,5hodiny to na stanici dáváme na papír, prostě úředničina. Proto tedy píšu, že občas třeba to vytažení auta provedeme, ale nikde to dál neevidujeme (tím ovšem riskujem, že se na to může příjít, a bude od šéfa TYTYTY). I pro nás je nelogické, že lidi platí daně, potažmo hasiče, a my je pak musíme tímto stylem buzerovat a kasírovat, ovšem i my jsme podřízení vedení, tak prostě rozkazy plnit musíme.
rimla,
VÁŽÍM SI PRÁCE HASIČU A CELÉHO INTEGROVANÉHO SYSTÉMU.
Říkám že to jsou děvečky pro všechno, zametat, sbírat mrtvé, tahat psy atd.
Ale nesouhlasím s tím, že po zásahu by měli vystavovat faktury, tak jak to popisujete. Pokud zde uvádíte, že by Vás šéf huboval je opravdu ke smíchu.
Vážím si Vaší práce a obdivuji Vás.
Nám se taky nelíbí provádět vyúčtování, věřte mi. Do zvláštního formuláře vypíšem časy prováděných likv.prací, vyjmenují se jednotlivé prováděné práce (např.zasypání sorbentem, zametení sorbentu a vozovky od střepů, jímání provozních náplní, vytažení,..). To se předá na účetní oddělení HZS, kde to celé "nacení". Po celou dobu zásahu musíme provádět dokumentaci-stav od příjezdu až po odjezd. Po příjezdu se foto ihned odesílá dále. Možná každé 3 měsíce přijde na stanice tabulka, kde jsou likvidační práce HZS kraje sepsány. Tam, kde měly být vyúčtovány a nebyly, se musí zpětně vypisovat a opravdu je na nás aplikováno TYTYTY. A jestli vykážu za měsíc 3 nebo 30 likv.prací, věřte tomu, že na výplatě se mi to nikdy neprojeví, takže se za prováděním likv.prací nehoním.
Vše je jen o slovíčkaření. Např.napíšu-li, že olej unikal a hrozilo zamoření přilehlého potoka, už to likvidační práce není, neúčtuje se. Napíšu-li jen, že olej unikal, už je to likvidační práce. Když jsou u nehody 2 auta, jedno řídil viník, tak z jeho pojistky se likvidační práce platí-pro obě auta. Je-li u nehody pouze 1 auto, je zároveň viník a nemá havar.pojistku, likvidační práce platí ze svého. Většina vyúčtování se pohybuje kolem 4.000Kč, ovšem může to být třeba jen 1.000 nebo taky 100.000Kč (převážně vážné nehody kamionů).
Zdravím,
Mohl bych se Vás zeptat, kolik si můžou hasiči a policie účtovat za odklizení vytečeného oleje? A jestli se platí výjezd policii, nebo i hasičům?
Děkuji
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.