Nejste přihlášen/a.
Vadí, když tankuji do mého auta převážně natural 98, ale občas natočim i natural 95? je v tom nějaký rozdíl? nehrozí nic, když se tyto dvě paliva slejou v jedné nádrži?
Nehrozí nic vážného, pokud výrobce přímo nenařizuje tankovat pouze 98 s více oktany... lépe hoří, teoreticky menší spotřeba a trochu živější motor...sem tam 95 a ještě promíchaná motor moc nerozhodí.
Naopak, čím vyšší oktanové číslo, tím hůře palivo hoří (má vyšší teplotu vznícení). Umožňuje to dosažení vyššího kompresního poměru a tím i větší účinnosti.
To by ovšem podle této teorie musel být LPG či CNG téměř nehořlavý.
doplněno 22.01.13 19:09:Reakce byla na tvrzení, že "vyšší OČ =horší hoření", pak nechápu, proč do toho najednou motáte teplotu vznícení, což je něco jiného.
Vzhledem k tomu, že podobné problémy s benzinem již baly zde několikrát řešeny nechápu opětovné šíření fám,polopravd a nepravd.
1. páni "hangar" a "astar" není pravda ani skutečnost, že benzíny různých oktanových čísel jinak hoří _ NE _ NE!
2. pane "aloisb" máte částečnou pravdu, až na to klepání v nižších otáčkách a vyššího namáhání ložisek.
Pravda a skutečnost je tato:
Oktanové číslo udává schopnost směsi benzínu se vzduchem nedetonovat - nevybuchnout (nejde o samovznícení z důvodů jeho zápalné teploty). Při stlačení směsi benzínu se vzduchem ve správném poměru se samozřejmě stlačením této směsi zvýší její teplota. Vyšší oktanové číslo znamená větší odolnost směsi benzínu se vzduchem nedetonovat _ nevybuchnout dříve něž dojde v náležitém předstihu k zážehu zapalovací svíčkou, což by znamenalo hlavně snížení výkonu. To,že k detonacím dochází jen bodově-nikoliv v celém obsahu nasáté směsi najednou, je projevem onoho klepání. K tomuto jevu dochází zejména při chudší směsi , která je důsledkem nižších otáček motoru při přílišném sešlápnutí pedálu plynu a včasném nepřeřazení na nižší stupeň, při jízdě do kopce.
Motory které jsou konstruovány tak, aby více stlačovaly nasátou směs (to zvyšuje jejich účinnost _ vyšší výkon) vyžadují paliva s vyšším oktanovým číslem.
Smíchání benzinů by mělo jen následek , který uvádím. miro
...nevim jestli to nějak pomůže, ale: Škoda Favorit karburátor-při natankování 98 oktanového benzinu zlepšení tak o 8 % účinnosti motoru (výkonu).
Škoda Favorit vstřikování BMM : ( u víčka nádrže nápis "Only fuel 95 octane " nebo tak ňák...) - po natankování 98 oktan. benzinu auto jelo jak v nouzovém režimu " Folcvágen s turbem " - tedy maximálně 60 km/h. Já myslel že s ním jedu naposled...
Škoda Favorit karburátor-při natankování 98 oktanového benzinu zlepšení tak o 8 % účinnosti motoru (výkonu).
Bud inzenyri z MB stvorili neco naprosto uzasneho, nebo je tech +8% (vykonu, ucinnost radeji nekomentuji) zbozne prani majitele...
Zvýšení účinnosti o 8% není tak nemožné. Pokuď byl favorit na tento benzín upraven, tak bych to číslo viděl jako možné.
Pokuď odhadnu účinnost motoru favorita na cca 22%, tak při zvýšení účinnosti o 8% nám vyjde účinnost 23,76% . Což nemusí být nereálné.
Pokuď pracuješ na ministerstvu vnitra a procenta jsi sečetl jako při při sčítání hlasů na prezidentských peticích, tak to chápu, že se ti to zdálo mimo realitu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.